Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Mooie lijst met albums heb je gepost.

Maar veel kan ik er niet van lezen :(

 

En dat is niet helemaal zonder reden zo ....

 

Kan ik alsnog te weten komen welke albums het zijn?

 

De eerste drie, Kip Hanrahan, een percussionist maar vooral componist en meester organisator en arrangeur. Muzikaal te vinden in de latijns-amerikaanse hoek. Denk hierbij echter niet aan salsa of zo maar aan grootser en meeslepender werk met een grote 'dichtheid' zonder echter aan sensualiteit en erotiek in te boeten. De derde afgebeelde cd 'tenderness' is een van de hoogtepunten in 's mans carriere.

 

De vierde is wijlen Rainer Ptacek, een grootheid op gitaar en dobro. Nocturnes is een heel ingetogen album met voornamelijk de gitaar, af en toe z'n stem en wat begeleiding. Zit muzikaal in tegen de blues/folk hoek aan. Curieus is een ander album van hem, dat hij samen met ZZ Top gemaakt heeft: Rainer & das Combo; Texas Tapes. Totaal heeft Rainer zo'n zes albums gemaakt en op veel meer mee gemusiceerd.

 

The Lounge Lizards: No Pain For Cackes. Een Jazz / Latin project met af en toe een vleugje Tango, van de gebroeders Lurie (Evan op piano, John op sax). Een beetje neurotisch allemaal. Veel relaxter is eigenlijk Evan Lurie: Selling Water by the Side of the River. Een soort van salontango muziek.

 

Wire; Pink Flag. Punk van de bovenste plank. Teksten met inhoud en songstructuren die nooit de gebaande wegen volgen.

 

Arto Lindsay: O Corpo Sutil/The Subtil Body. Wederom latin. De man is door OOR wel eens beschreven als de persoon die David Byrne eigenlijk had willen zijn. De muziek op deze cd is zeer relaxed, een soort van slow salsa/samba met een min of meer zwoele zang. Deze cd is misschien wel z'n meest toegankelijke, de rest van z'n werk is wat tegendraadser.

Link to comment
Share on other sites

Mooi album inderdaad Hans, die van Mary Gauthier.

 

Ik heb 'm (uiteraard :D) ook, alleen met een heel ander (lelijker) hoesje...

 

 

Groeten,

Alco

Klopt helemaal Alco.

Ook ik heb de versie met dat afgrijselijke hoesje,maar die komt blijkbaar nergens voor? :blink:

 

--Hans

Link to comment
Share on other sites

Heb nu deze opstaan:

c80710sc111.jpg

Pist-On - Number One

 

Kent iemand dit? Ik ken ze al jaren van 1 nummer (Grey Flap). Heb de cd ook ooit wel eens gehoord, maar nooit gekocht. Zag dat ie nu geshared stond dus ff gedownload. Niet echt briljant tot nu toe (ben bij nummer 3) maar wel aardig. Misschien iets voor Ome Henk?

Nee, geef mij maar Pist-Off...

Maar ken je Pist-On?

Link to comment
Share on other sites

Beste Seed7,

 

Ik wilde niet die hele lap quoten,

maar ik wilde je wel dank zeggen voor de uitleg waar ik weer verder mee kan. :D

 

--Hans.

 

Y're welcome

 

Hier wat deze gisteravond langs kwam, het begon waar ik zondag mee geindigd was: Arto Lindsay, nu met het album 'Mundo Civilizado'. Een soort van mix van Latin Drums'n'Bass en pop liedjes.

c89511k973s.jpg

 

 

d54384sl1mn.jpg

Man or Astro Man? :EEVIAC: Operational Index and Reference Guide, Including Other Modern Computational Devices;

ScinceFictionSurfRock, een soort van Dick Dale surf maar experimenteler in stramien gelardeerd met rare text fragmenten uit 50's (pulp) SF-films o.i.d. Inspirerend, up-tempo en freaky.

 

6938626.jpg

Diamanda Galas: You must be certain of the Devil

Avant garde avant la lettre, electronisch geweld, vreemdsoortige percussie geluiden, piano, extreem hoge zang demonische stemmen en satanistisch aandoende texten. Concerten, of moet ik performances zeggen, van deze dame zijn uhm ... enerverend... te noemen.

 

en to besluit van deze luisteravond

 

6767480.jpg

Sofia Gubaidulina, de symphonie Stimmen....Verstummen door Royal Stockholm PO o.l.v Roshdestvensky. .... met stomheid geslagen door de schoonheid ....

Link to comment
Share on other sites

Het is een beetje saaie dag vandaag, een waterig zonnentje en wat grauwe bewolking, dan maar wat tropische klanken:

 

King Sunny Ade: E Dide / Get up, Heerlijke Nigeriaanse Juju, talking drums, vele lagen percussie, een handvol zangers en gitaristen en het gaat maar door ... en door .... en door ....

c24898j338m.jpg

 

Meer Juju? Jaaahh, Chief Commander Ebenezer Obey & His Inter-Reforme : Juju Jubilee

c65929urq5n.jpg

Het was ergens begin jaren tachtig dat ik met zo'n 70000 hagenezen in het park stond en deze club het podium betrad. Vol verbazing keken we naar dit kleurrijke gezelschap, wat .. is .. dit .. nu .. weer ...? Dat duurde maar vijf minuten, toen stond het hele park mee te deinen. Later, backstage noch een beetje met de zangeressen staan babbelen, maar de Chief Commander hield alles veel te goed in het oog ... :(

 

De heetste Parkpop ooit was in 1986, het publiek werd met de brandslang gekoeld en vervolgens zat half Den Haag zonder waterdruk. Op het podium gingen een voor een de achtergrond zangeressen en gogo danseressen van Docter and the Medics tegen de vlakte. De vele lagen make-up en spuitbussen haarlak was ze waarschijnlijk te veel geworden in deze hitte. Na een intens concert met retro psychedelische rock liep ik om het podium naar achteren, op dat moment lazert de drummer van de trap naar het podium, ook bevangen door de hitte.

p11992v7e8a.jpg

 

Van psychedelish naar 'psychopatisch', King Crimson: THRAK

c85756idok2.jpg

Hun terugkeer na 10 jaar radio stilte, niet hun absolute top maar daarom niet minder intens en freaky. Het is een soort duet voor twee trio's.

 

... en nu weer verder met het inpakken van de platen kast ....

Link to comment
Share on other sites

.... het inpakken is nu to de M gevorderd. Ondertussen kwamen deze avond volgende albums langs:

 

d562472eqmx.jpg

Ministry : Psalm 69: The Way to Succeed & the Way to Suck Eggs

De betere indstriele herrie met een prachtige korrelige sound. Heftige uptempo beats met de vervormde zang van Gibby Haynes (the Butthole Surfers).

 

Even wat ontspannenders,

e235077zjgw.jpg

Doug Wimbish: Trippy Notes for Bass

Bassist van Jungle Funk en Living Colour, dan verwacht je vuurwerk. Niet dus, heerlijk mellow en moody.

 

f43611gvfdo.jpg

Jason & the Scorchers: Still Standing

Country & Western & Rock ...

 

c69550wvsrh.jpg

Israel Vibration : Free to Move

Een vocaal rastamannen trio (tegenwoordig duo) met een enorme historie.

 

l24599o33g3.jpg

Olivier Messiean : Les Corps Glorieux / Diptyque door Jennifer Bate op het orgel van de cathedraal Saint Pierre de Beauvais.

Af en toe zeer heftige orgelmuziek geinspireerd door theologische onderwerpen. In dit werk komen onderandere de strijd tussen leven en dood en het mysterie van de heilige drie-eenheid aan de orde en natuurlijk het glorieuze lichaam.

Link to comment
Share on other sites

Maar ken je Pist-On?

Nope :rolleyes: Val ik nu door de mand :confused:

Nee hoor. Ik vroeg het me gewoon af. Verder niks. Moet je anders maar eens opzoeken. Misschien vind je het wat, aangezien je laatst ook met Type O Negative aankwam. Voor het geval je het nummer kent: de bassiste van Pist-On zingt mee op het nummer In Praise Of Bacchus van Type O Negative (van het album October Rust). Nou ja, ze kreunt wat mee ;)

Link to comment
Share on other sites

Voor het geval je het nummer kent: de bassiste van Pist-On zingt mee op het nummer In Praise Of Bacchus van Type O Negative (van het album October Rust). Nou ja, ze kreunt wat mee ;)

Ik ken het nummer dus ook niet, maar ze deed het met Type O Negative niet slecht :D

Nou, ik bedoelde niet 'Machine Screw' (nummer 1) van dit album hoor...

e02444ruyx1.jpg

...Al kan ze dat ook wel geweest zijn :)

Link to comment
Share on other sites

Ik zag vanmiddag bij Free record shop bij de ingang de CD 'Parachutes' van Coldplay liggen voor 7,99 euro.

 

B0000508U6.01.LZZZZZZZ.jpg

(Ik koop daar normaal nooit, maar ok)

 

Ik dacht, da's niet duur.

Bij 't afrekenen zei 't jochie achter de balie:"Dat wordt dan 2,99 alsjeblieft..."

 

Ik dacht: :blink::rolleyes:B)

 

Helaas...net nadat ik 2,99 had afgerekend kwam meneer tot de ontdekking dat 2,99 wel errug laag was, waarna ik nog 'n keer 5,- eurootjes mocht pinnen.

 

Maar goed, 10 minuten later liep ik een andere CD-winkel binnen, en jawelll...wat zag ik daar ?

CD 'Parachutes' van Coldplay van 21,99 nu voor "slechts" 16,99.

 

't is toch erg dat je zo weer even 9,- euro kan besparen door even rond te snuffelen...

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Op oorlogssterkte :eek:

 

e14377msg7m.jpg

Dat beloofd heel wat voor de toekomst. ''Ome Henk'' op oorlogs pad, en deze keer geen GRP produktie in de lade. :D Straks gaat hij nog hardcore en metal muziek beluisteren, en zie ik de hardrock cd,s op de deurmat ploffen. :P

 

Ik heb nu opstaan fusion van eigen bodem (Dat bestaat ook hoor :D )

 

JAN SOMERS BAND ,here we are, 1993 (Timeless)

 

B000026I0A.03.LZZZZZZZ.gif

Link to comment
Share on other sites

Op oorlogssterkte  :eek:

 

e14377msg7m.jpg

Dat beloofd heel wat voor de toekomst. ''Ome Henk'' op oorlogs pad, en deze keer geen GRP produktie in de lade. :D Straks gaat hij nog hardcore en metal muziek beluisteren, en zie ik de hardrock cd,s op de deurmat ploffen. :P

 

Ik heb nu opstaan fusion van eigen bodem (Dat bestaat ook hoor :D )

 

JAN SOMERS BAND ,here we are, 1993 (Timeless)

 

B000026I0A.03.LZZZZZZZ.gif

Als je wat beter op Ome Henk's posts zou letten, wist je dat hij al lang metal en rock luistert...

Link to comment
Share on other sites

Als je wat beter op Ome Henk's posts zou letten, wist je dat hij al lang metal en rock luistert...

Veel hardrock heb ik bij hem nog niet voorbij zien komen. Ja pop muziek dat hij mischien als hardrock beschouwd :o Dan zet ik nu maar even wat hardcore/trash metal uit Canada op (Dat heb ik ook hoor !! :P )

 

VOIVOD ,negatron, 1995 (Hypnotic)

 

Voivod_2a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Als je wat beter op Ome Henk's posts zou letten, wist je dat hij al lang metal en rock luistert...

Ach Henrie, ik luister alleen maar naar metal en roch voor tere oortjes :rolleyes::D;)

Misschien wel ja. Maar ehh... zet nog maar ff wat hards op, want qwert gelooft me niet :cool2:

 

Bij mij staat deze nog een keer op:

c80710sc111.jpg

 

Ga denk ik deze ook nog wel ff luisteren:

d58081irlua.jpg

Piston - Sell Out

 

Volgens AMG is ie wat beter dan Number One. Waarom ze hier trouwens ineens Piston heten i.p.v. Pist-On, snap ik niet...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...