Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

zie link

Ah, had ik overheen gelezen kennelijk...

Klinkt wel aardig. Klinkt niet als Interpol. Klinkt ook niet als een basloopje trouwens, maar als een gitaarloopje... Niet erg afwisselend trouwens, maar misschien is 1 nummer niet echt representatief...

dan zal ik het nummer zelf eens moeten luisteren :lol:

ik heb eeb aantal cd's van hun. ik hoor meer het argument dat het wat saai is. vrienden die ik het laat horen zeggen dat ook. maar aan de andere kant vinden de meeste het wel lekkere muziek.

soms zijn de veranderingen erg subtiel. een band (mijn favo) Three Mile Pilot is daar meesterlijk in. je denkt dat er niet veel gebeurd maar ondertussen zijn er enkele variaties aan je oor voorbijgegaan.

iets steviger variant op deze muziek is Arcwelder.

daar mioet ik nog eea van aanschaffen.

maar eerst heb ik besloten mijn iron maiden collectie op cd aan te schaffen.

dan zal ik het nummer zelf eens moeten luisteren :lol:

ik heb eeb aantal cd's van hun. ik hoor meer het argument dat het wat saai is. vrienden die ik het laat horen zeggen dat ook. maar aan de andere kant vinden de meeste het wel lekkere muziek.

soms zijn de veranderingen erg subtiel. een band (mijn favo) Three Mile Pilot is daar meesterlijk in. je denkt dat er niet veel gebeurd maar ondertussen zijn er enkele variaties aan je oor voorbijgegaan.

iets steviger variant op deze muziek is Arcwelder.

daar mioet ik nog eea van aanschaffen.

maar eerst heb ik besloten mijn iron maiden collectie op cd aan te schaffen.

Oh subtiele wisselingen vind ik ook wel mooi hoor. Denk maar aan Tool, of Agalloch. Bij die bands duren de nummers gemiddeld ook nog eens een stuk langer (10+ min. is geen uitzondering). Maar daarbij heb ik het idee dat de muziek ergens naar toe werkt. Bij Pinback had ik dat op het eerste gehoor wat minder...

Over Agalloch gesproken. Dat heb ik al een tijd niet meer gehoord, dus nu deze maar weer eens opgezet:

f38085xbvry.jpg

Agalloch - The Mantle

kenk nie

jou kennende zal het wel herrie zijn :lol:

Valt eigenlijk best mee. Vooral als je bedenkt dat het black metal wordt genoemd. Maar dat slaat m.i. nergens op. Enkel de zanger doet er af en toe aan denken...

Toen maakte men nog eens tracks!.... :lol:;)

Slechts zes... ;)

Maar ook op de tijd per track gelet?... :D:lol:

Oh jawel, maar als je bands als Opeth, Dream Theater, Tool en The Mars Volta gewend bent, dan ben je ook wel gewend aan lange nummers. Niks bijzonders dus ;) Ik heb trouwens de voorkeur voor lange nummers. Mits ze niet saai worden natuurlijk...

Ben nu deze aan het draaien:

e21780e52jo.jpg

The Gathering - If_Then_Else

Was al weer een tijd geleden dat ik deze gedraaid heb...

In die tijd hadden [bijna] alleen het langharigwerkshuwtuig en de damslapers :lol: meestal enkel de muziek met de lange[re] tracks..de rest bleef mooi binnen 'n paar minuten en in de meanstream...dat is wat ik ermee wilde zeggen... ;) ...tja en dan in het huidige de bands die jij aanhaalde..

geen ...boehoe

versterker doet brommmmm.

waarschijnlijk de ground niet goed angesloten of draadje kapot.

morgen hopelijk bij KT langs

Guest Rev. Fatman

HEAR geen panne aan de amp`s maar wel:

Apple-Cores.gif

The Story of Apple Cores! 70er jaren avantgarde. ;)

p.s. zou bijn vergeten dat ik de avond ben begonnen met Charlie Rouse & Louis Smith :) wel iets toegankelijker maar misschien toch ook nog koppijn muziek voor sommige onder U.

312N7BXV0EL._AA240_.jpg