Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 2


Michel
 Share

Recommended Posts

Dagje Den Haag en even op de markt geweest :

 

 

Muddy Waters - at Newport 1960

Muddy Waters - the real folk blues

Jimmy Witherspoon - spoon

Mile Davis - Tutu

BB King - Midnight Believer

Astrid Gilberto - I hanen't got anything better to do

The Chieftains - id

Jennifer Warnes - the famous Blue raincoat

Fleetwood Mac - Man of the world

Nena - >2

Nena - 99 luftballons - maxi single

Herman van Veen - Anne

 

Voorwaar, een geslaagde dag..........

 

Groet Jitze :D:):D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Carlo:

Wordt hier ook nog weleens nieuwe muziek gekocht?? Leuke albums hoor, maar het merendeel is al zo lang op de markt... Of zijn we allemaal blijven hangen in onze vroege jeugd??

 

"October road" van James Taylor! Brandnagelneu.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Carlo:

Wordt hier ook nog weleens nieuwe muziek gekocht??

 

Eigenlijk niet zo heel erg veel,veel nieuwe muziek is ook niet echt aantrekkelijk.....

momenteel zie je in de Jazz heel erg veel gefriemel met electronica en figuren die laten horen hoe snel ze noten kunnen produceren, niets voor mij..........

Overigens momenteel ben ik voornamelijk vinyl aan het kopen, dit is veelal wat ouder.

 

Groet Jitze

Link to comment
Share on other sites

Guest okki-nokki
Geplaatst door Carlo:

Wordt hier ook nog weleens nieuwe muziek gekocht?? Leuke albums hoor, maar het merendeel is al zo lang op de markt... Of zijn we allemaal blijven hangen in onze vroege jeugd??

 

Carlo jongen,Er wordt op vinyl heel weinig contemporain uitgebracht.Met alleen de moderne (house en omstreken)uitgezonderd.Alles moet zonodig op die F...... Cd.Voor mij het grootste bedrog van de vorige eeuw.Echter er is zo veel (verschillende soorten) muziek in het verleden uitgebracht dat wij nog jaren kunnen scoren bij de vleet.Mede door die sukkels die hun Vinyl verzameling aan de dijk gezet hebben voor die f...... plastic schijfjes.Mijn devies wat je vandaag kan kopen is morgen misschien niet te vinden.Dus beter vandaag dan morgen aan het vinyl.Boze stemmen beweren dat het nog beter klinkt ook.Zeg later niet dat je niet gewaarschuwd bent.En over smaak valt welzeker te twisten,maar doe dat gewoon niet,scoren met die hap.

 

Een groet en tot okki-nokki.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Valt me vies van je tegen Ruud    :(

 

Mr.X has parlayed his songwriting talent into a modestly successful country and rock career in Europe as well as America. Born July 23, 1943, in Goodwill, LA, Mr.X was born into a part-Cherokee family. He began working clubs in Texas during the mid-'60s, and moved to Nashville by 1968. Mr.X's 1969 debut album for Monument, Black and White, featured his Top Ten pop hit "Polk Salad Annie" and another charting single, "Roosevelt and Ira Lee (Night of the Moccasin)." That same year, Dusty Springfield reached the charts with Mr.X's "Willie and Laura Mae Jones." Brook Benton recorded a version of Mr.X's "Rainy Night in Georgia" that hit number four early in 1970; the song has since become a near-standard with more than 100 credits. Mr.X's own "Groupie Girl" began his European success with a short stay on the British charts in 1970. bla,bla,bla

 

Ja natuurlijk T.J.White dat begreep ik wel, ik dacht meer dat je hem aangeschaft had voor........... ;) , neem hem graag van je over.

Link to comment
Share on other sites

Deze week binnen gesleept...

 

B00006359R.01.LZZZZZZZ.jpg

 

een "oudje" van Neil Young - "This note's for you." , waarbij mr Young anders dan anders klinkt dankzij de fraaie yazzy, bigband achtige begeleiding:

(nu nog maar 9,95 euro voor deze CD)

B000002LE5.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Groeten,

Alco :)

Link to comment
Share on other sites

The Heart Of Rock & Roll - The Best Of van Huey Lewis And The News

 

Hee, Huey Lewis & the News. Daar was ik als tiener helemaal gek van. Ik heb nu zelfs nog 1 (slechts 1x gedraaide) LP van ze.

Ook had ik met zo'n watervaste zwarte stift (in koeieletters) op m'n schooltas staan:

Huey Lewis & the News

STray Cats

en (jaja,niet lachen :P ) Spider Murphy Gang

 

Ik hoorde laatst via een docu over de carriere van Huey dat ie ooit was begonnen als straatmuzikant in Egypte (als ik me niet vergis) met alleen een mondharmonica speelde hij blues nummers. Cool! cool.gif

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Alco:

oja, en.... niet te vergeten, de volgende kippenvel albums.

   B000002WCL.01.LZZZZZZZ.jpg    

   B000000OUY.01.LZZZZZZZ.jpg    

...    

 

Hmmm,well that oughtta do it...     :)

 

Groeten,

Alco

 

Ik heb ook 1 CD van de Cowboy Junkies. Inderdaad heel apart (en kippenvel)

 

Schijnt ook een SACD van te bestaan.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Alco:

De CD/LP "the Trinity sessions" is live opgenomen in een kerk, met behulp van alleen een DAT-recorder en 2 microfoons!

Da's pas puur muziek, dacht ik zo!

"Less is more"

 

Groeten,

Alco

 

LP schijnt bijna uitverkocht te zijn

(althans hier)

Gelukkig concentreer ik me op digitaal (ben ouderwets :) )

 

Is "Open" de moeite waard??

ROUSA1020.JPG

Link to comment
Share on other sites

De CD "Open" van de Cowboy Junkies heb ik wel 'n keer beluisterd in een CD-winkel. Persoonlijk vind ik 't de minst fraaie CD van hun. Ze zijn een andere (meer rock/pop) weg ingeslagen, wellicht om een breder publiek aan te spreken, of om hu neigen horizon wat te verbreden, maar ik vindt 't niet echt meer klinken zoals ik de CJ's ken en 't liefste hoor.

 

Onderstaande CD van de Cowboy Junkies kocht ik laatst bij Mediamarkt voor slechts 9,99 euro!

B000002WGP.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Die heb ik ook Duck-Twacy

 

Dat vind ik zelfs 't mooiste album van hun!

Sterker nog,.... Van al m'n CD's (circa 500) zou ik 'the caution horses' ergens in m'n persoonlijke top-5 plaatsen!

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Een top 5 samenstelling vind ik altijd heel moeilijk, maar hij is inderdaad zeer mooi. Ik draai m niet zo vaak (1 a 2 keer per jaar), maar dan ga ik er wel speciaal voor zitten. Prima ook voor de late uurtjes

 

(Zo, als we nu nog geen anderen nieuwsgierig hebben gemaakt... :) )

Link to comment
Share on other sites

Zo, als we nu nog geen anderen nieuwsgierig hebben gemaakt...  )

 

Inderdaad, Duck! that oughtta do it!

 

Ik moet toegeven dat ik 'm ook al tijden niet meer gedraaid heb.

Voor de mensen die denken 'Who the f..k zijn de Cowboy Junkies' en die wellicht wel 'n ietsie nieuwsgierig geworden zijn:

De Cowboy Junkies is een Canadese band bestaande uit 1 dame (Margo Timmins) en 3 heren. Ze maken vrij so(m)bere muziek, met begeleiding van vaak wat subtiel gitaarwerk,mondharmonica,soms accordeon.

Ze zijn eigenlijk met geen enkele band te vergelijken, dus 't is moelijk om te zeggen:"Ze hebben wel wat weg van ....."

Met name de zwoele,mysterieuze stem van Margo Timmins bezorgd mij af en toe echt kippenvel!

photo19.jpg

 

Greetings,

Alco cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...