Alco Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Hi folks, Ik las zojuist onderstaand bericht op Teletext! Het zou goed nieuws zijn, wanneer dit zou overwaaien naar ons landje "Universal Music Groep, de grootste platenmaatschappij ter wereld, maakt de CD's in de VS veel goedkoper! De gemiddelde prijs gaat met 6$ omlaag naar 13$. UMG wil met de prijsverlaging het hoofd bieden aan muziekpiraterij." Of 't ze zal lukken betwijfel ik, aangezien een CDR van amper 1$(of euro) nog steeds een stuk goedkoper is dan 13$(of euro) maar toch... ik denk dat er dan wel weer meer CD's zullen worden verkocht. Ik denk dus dat 't wel wat zal schelen. Zelf zal ik dan waarschijnlijk ook wat gauwer een CD kopen. Als ik nu een CD echt helemaal geweldig vind dan koop ik 'm wel, of ie nou 13,- of 22,- euro is, maar ik kom vaker CD's tegen die ik maar gedeeltelijk de moeite waard vind, en dan is 13,- wel effe een wat vriendelijker prijsje Wat denken jullie, zal UMG slagen in zijn opzet, met deze prijsverlaging ? en nu maar hopen dat 't snel overwaait Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Geplaatst door Alco: Wat denken jullie, zal UMG slagen in zijn opzet, met deze prijsverlaging ? Ik denk dat ze een deel van de twijfelaars wel weer aan zich zullen binden. Want als de prijs juist is,net wat jezelf al aangeeft,dan koop ik liever de cd. Dat heeft een aantal redenen,waarvan ik het geven van respect/bewondering aan de uitvoerende act door het kopen van de cd,de belangrijkste vindt. En geloof me,ik heb nu veel minder te vertellen hier waar ik woon,omdat er zo verdomde weinig moois te vinden is,dat branden wel erg aantrekkelijk is. Maar ik blijf voorlopig mijn ingenomen standpunt trouw door te kopen,en enkel bij hoge uitzondering eens langst KaZaa te gaan,en dan eigenlijk nog alleen maar voor orientatie...... Ik denk dat het een goed plan blijkt om tenminste een gebaar in de juiste richting te maken naar de muziek liefhebbers. Want kopie'tjes maken deden we reeds al heel lang,en dat zal ook zo wel blijven,maar door de kartel vorming waren de prijzen gewoon niet aantrekkelijk meer. We zullen zien --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Helemaal mee eens Koosjer! Zelf koop ik ook altijd het orgineel puur uit respect.. En om het orginele! Als ik een album echt goed vindt dan koop ik hem gewoon ongeacht de prijs maar een gokje wagen doe ik niet vaak. Ik hoop dus ook echt dat de CD's goedkoper worden, zodat ik het er nog eens op kan wagen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Bijkomend voordeel van lagere prijzen, is dat de aanbiedingen nog aantrekkelijker worden. Ik bedoel, je hebt nu al bij Plato een grote bak vol cd's voor 5 tot 12 euro en dat wordt alleen maar beter dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 september 2003 Author Report Share Posted 4 september 2003 Maar ik blijf voorlopig mijn ingenomen standpunt trouw door te kopen,en enkel bij hoge uitzondering eens langst KaZaa te gaan,en dan eigenlijk nog alleen maar voor orientatie... Ik haal wel af en toe wat van KaZaa, maar dat speel ik dan voornamelijk ook af op de PC. Ik heb wel eens een paar CD met nummers van KaZaa gebrand, maar die draai ik dan ook zelden. Ze klinken zo vlak, zo uhm... transistorradio achtig. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Ik geef het meeste geld uit aan oudere albums, dus voor mij zal het niet zo veel uit maken. Maar lagere prijzen zijn geen verkeerd idee, temeer daar de prijzen toch zo'n 20% zijn gestegen sinds '89. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 ik maak mij er niet zo druk om ik koop toch alleen maar vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 september 2003 Author Report Share Posted 4 september 2003 ik maak mij er niet zo druk om ik koop toch alleen maar vinyl Oeff, echt alleen maar vinyl Berend ? Op zich zou ik dat ook wel willen, maar dan zou ik 't merendeel van mijn favoriete muziek niet kunnen kopen... Ik zag onlangs trouwens dat zelfs 2e hands vinyl nu soms al duurder is, dan dezelfde titel nieuw op CD Wat Henrie zegt zit ook wel wat in. Als de recente uitgaven dan flink in prijs zouden dalen, dan moeten ze ook de midprice CD's verder verlagen. Hmm, normaliter waaien rages uit de USA vrij gauw over naar ons kleine kikkerlandje, maar of 't deze keer ook gebeurt... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Als het waar is, is dat zeker goed nieuws. Maar of zie heer in Europa zullen volgen is de vraag. Ik wil niet negatief zijn, maar vadertje staat schijnt nog de nodige liquide middelen te missen. Weer een mooie reden om accijns in te voeren op CD's Ik heb de laatste 2 jaar ook maar weinig cd's gekocht, maar wel bergen vinyl. Als ed prijs van de plastic schijfjes omlaag gaat, ben ik wel van plan er weer te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Geplaatst door Alco: Oeff, echt alleen maar vinyl Berend ? Op zich zou ik dat ook wel willen, maar dan zou ik 't merendeel van mijn favoriete muziek niet kunnen kopen... Groeten, Alco inderdaad alleen maar vinyl cd klinkt bij mij een stuk minder dus koop ik die niet meer. is mijn muziek niet op vinyl te krijgen pech dan maar niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 ehm... als ik een cd echt wil ,wil ik het origineel. Branden is voor mij alleen voor bepaling of ik de echte koop... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Is het dan zeker dat de cd's hier dan ook goedkoper worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 4 september 2003 Report Share Posted 4 september 2003 Geplaatst door JSA:Is het dan zeker dat de cd's hier dan ook goedkoper worden? nee niet in nederland , fuk m ! http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=28598 Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts