mordante Posted 14 september 2009 Report Share Posted 14 september 2009 Ik moet toegeven dat ik dit wel heel schattig vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 september 2009 Report Share Posted 14 september 2009 Het beste stekkerblok wat op dit moment te koop is. Acoustic-Revive RTP-4 EU Ultimate. Zie site http://acoustic-revive.com/ Wel humor hoor die "recentie sites" http://acoustic-revive.com/english/rtp/ima...and4_review.pdf Jezelf "affordable audio" noemen en dan een 4 pits stekkerblok van $2250 bespreken. Natuurlijk is het erg zinvol om het blok te maken van een massief blok aluminium legering (waarom zouden we zuinig doen met onze grondstoffen. potjandriedubbeltjes het nageslacht). lol, hier stond het f -woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 16 september 2009 Report Share Posted 16 september 2009 Het beste stekkerblok wat op dit moment te koop is. Acoustic-Revive RTP-4 EU Ultimate. Zie site http://acoustic-revive.com/ Wel humor hoor die "recentie sites" http://acoustic-revive.com/english/rtp/ima...and4_review.pdf Jezelf "affordable audio" noemen en dan een 4 pits stekkerblok van $2250 bespreken. Natuurlijk is het erg zinvol om het blok te maken van een massief blok aluminium legering (waarom zouden we zuinig doen met onze grondstoffen. potjandriedubbeltjes het nageslacht). lol, hier stond het f -woord. Mooi stekkerblok en het werkt ook nog perfect alleen inderdaad die prijs maar je moet er wat voor over hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 september 2009 Report Share Posted 16 september 2009 Mooi stekkerblok en het werkt ook nog perfect alleen inderdaad die prijs maar je moet er wat voor over hebben. Zou ook wat moois zijn als het niet zou werken voor dat bedrag Maar om nou te "Moeten"? Je bent zeker verkoper van zulks spul? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 16 september 2009 Report Share Posted 16 september 2009 Mooi stekkerblok en het werkt ook nog perfect alleen inderdaad die prijs maar je moet er wat voor over hebben. Zou ook wat moois zijn als het niet zou werken voor dat bedrag Maar om nou te "Moeten"? Je bent zeker verkoper van zulks spul? Dat is al lang geleden we praten over 1996. :huh : Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 september 2009 Report Share Posted 20 september 2009 Maar hier wel weer een andere insteek: wat het meeste gebruikt achteraan. Dit deze week eens gedaan. Overigens vond ik deze volgorde ook terug in dit nog oudere linkje Ik had al een tijd last van onderbrekingen in het geluid (hikjes dus) als ik de pc aan- of uitzette, en zelf als ik de lamp bij de set aandeed, of nog simpeler, de draaitafelkap met het Lencolampje omhoog deed, waardoor dat ging branden. Steeds tik. klik of domweg een korte pauze. Nu niet meer. Een raar, irritant bijgeluid in het hoog lijkt ook verdwenen, maar daar ben ik nog niet zeker genoeg van. Versterker dus achteraan, en lampjes e.d. vooraan, dicht bij de kabel, gevolgd door cd-speler, streamer, tuner, platenspeler. Mijn Dac moet nog, is nog bij KT88 Een multimeter is onderweg. En dan zien we wel weer verder. Voorlopig ben ik weer tevreden. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2009 Report Share Posted 20 september 2009 Altijd mooi zulke simpele oplossingen. Wat doorgaans ook een bron van schakeltikken en storing is: Interlinks die langs netkabels lopen. Houdt die twee fysiek op zoveel mogelijk afstand van elkaar. Je kunt dat doen door b.v. het netsnoer direct onder de kast terug te leggen en het aan de zijkant van de kast uit te laten komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 september 2009 Report Share Posted 20 september 2009 Altijd mooi zulke simpele oplossingen. Wat doorgaans ook een bron van schakeltikken en storing is: Interlinks die langs netkabels lopen. Houdt die twee fysiek op zoveel mogelijk afstand van elkaar. Je kunt dat doen door b.v. het netsnoer direct onder de kast terug te leggen en het aan de zijkant van de kast uit te laten komen. Bedankt voor de tip. Omdat ik nu alleen van buitenaf de netsnoeren heb omgestoken weet ik bijna zeker dat het achter de set een rommeltje is geworden. Als ik mijn DAC terug heb (zaterdag a.s.) ga ik dit nog eens bekijken; er komt nu een aparte voeding bij, dus daar verandert ook nogal wat. Ik heb ook begrepen dat netsnoeren en interlinks elkaar het beste loodrecht mogen kruisen. Maar nu ben ik echt al af van die rare tikken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sterremuur Posted 21 september 2009 Report Share Posted 21 september 2009 Het netsnoer gaat toch gewoon je set in? en loopt daarbij op centimeters afstand van je audioprint, soms nog eens heen en terug vanaf de netschakelaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 september 2009 Report Share Posted 21 september 2009 Het netsnoer gaat toch gewoon je set in? en loopt daarbij op centimeters afstand van je audioprint, soms nog eens heen en terug vanaf de netschakelaar... Als het goed ge-layout is is daar niets mis mee. Maar een paar cm vanaf gevoelige elektronica lijkt mij niet helemaal zindelijk. Heb menig versterker van een merk van faam uit het hogere segment gezien waarbij signaaldraden doodleuk met de netdraden in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts