Jump to content

Is voorversterkersignaal splitsen verantwoord?

Puur
 Share

Recommended Posts

Bij een goede pre met een stabiele output is dat goed mogelijk.

Ik heb het met een Array pre gedaan en met de AR.

Bi-ampen deden we met 2 Array eindbakken, 1 voor het laag en 1 voor het hoog/midden.

Dit gaf meer lucht, een mooier en strakker laag en overall een betere controle dan met slechts 1 Array eindbak.

Je verdubbelt het vermogen op deze manier.

Ik raad wel aan om 2 versterkers van 1 merk/serie te gebruiken, omdat je anders geen homogeen beeld krijgt, maar bijv. een hoorbaar gescheiden spelend laag dat niet lekker aansluit bij de rest.

Ook kun je kiezen uit horizontaal of vertikaal bi-ampen, vertikaal is 1 versterker per speaker, deze doet hoog en laag via beide kanalen.

Horizontaal is 1 versterker die het laag voor links en rechts doet en de andere versterker doet het hoog/midden.

Zijn de versterkers verschillend, dan zou ik niet vertikaal bi-ampen.

Andr

• 2 weeks later...
Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Andre,

Bedankt dat je even hebt genoemd waar die Y splitters vandaan kwamen  :)  :D .

Wij maken zeer goede highend Y splitters voor een heel schappelijke prijs. Stuur een PM voor meer info. Andre weet hoe ze zijn en klinken  :)

Groeten,

Bas

Oh oh, weer een minpuntje gescoord bij Bas :D

Om kort te zijn, die y-stukjes klinken dus NIET en dat mag je als een compliment zien :)

De aangesloten interlink was prima herkenbaar (die van Hans klinkt trouwens ook nergens naar, of eigenlijk naar alles wat maar in het signaal voor komt), het was net of de y-stukjes er niet tussen zaten.

Andr