MJ_OK Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 Hallo, Ik heb een nieuwe dicman gekocht, zonder adapter. Bij mijn oude discman zat wel een adapter, 4,5V, 500mA. De adapter van de nieuwe discman heeft een adapter nodig van: 4,5V, 300mA. Maakt het wat uit als ik deze adapter met 200mA meer gebruik, of gaat die discman er langzaam aan kapot? Alvast bedankt, Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 Geplaatst door MJ_OK:Hallo, Ik heb een nieuwe dicman gekocht, zonder adapter. Bij mijn oude discman zat wel een adapter, 4,5V, 500mA. De adapter van de nieuwe discman heeft een adapter nodig van: 4,5V, 300mA. Maakt het wat uit als ik deze adapter met 200mA meer gebruik, of gaat die discman er langzaam aan kapot? Alvast bedankt, Marten Jan Volgens mij kan het niet zoveel kwaad. Volgens mij trekt die discman van jou dan 300mA bij 4,5V. Als je er een grotere aanhangt, gaat ie niet ineens meer stroom trekken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 Die extra 200mA zal de adapter nooit hoeven te leveren. De discman neemt alleen dat wat ie nodig heeft en de rest is reserve. Let op de poling (- in het midden en + aan de buitenkant, of omgekeert). Als die hetzelfde is en de plug past, kun je de ouwe gewoon gebruiken. P.S.: Alleen als je nieuwe diskman kapot is en om eoa reden stroom begint te trekken is de kans dat de discman naar de eeuwige jachtvelden verhuist wat groter Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 17 juni 2003 Author Report Share Posted 17 juni 2003 Dankjulliewel Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 De opgenomen stroom v/d disc man wordt opgegeven als een gemiddelde. Dus kan het goed mogelijk zijn dat als al het geheugen aangesproken word en de focus moet zweten om de fouten te corrigeren kan het alleen maar beter zijn een zwaardere voeding te hebben. Bijna alle apparaten gaan beter presteren als de voeding overbemeten wordt. Let wel geen hogere spanning maar meer vermogens reserve en een lage uitgangs impedantie. Vooral een goed blik pakket doet heel veel. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts