Antoine Posted 13 december 2002 Report Share Posted 13 december 2002 Wie heeft 'm al (gehoord) en kan er wat over vertellen. Is ie echt zoveel beter als de North Star Design combinatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 13 december 2002 Report Share Posted 13 december 2002 Ik heb 'm thuis kunnen beluisteren, de North Star heb ik niet gehoord dus ik kan alleen zeggen wat ik van de Shanling CD-T100 vond: Hij heeft een open, transparant en dynamisch geluid, geen typische digitale vervormingen zoals veel vooral wat oudere high-end spelers nog wel hebben (maar helaas ook nog genoeg nieuwe). In vergelijking met de top loopwerken en de DAC's klinkt hij nog wat "synthetisch", de beste spelers klinken nog natuurlijker, alle instrumenten en stemmen staan nog losser van elkaar en hebben ieder hun eigen klankkleur en plaats in de ruimte, met meer rust en overtuigingskracht, tastbaarder. Ook de basperformance kan meer solide. Maar in die prijsklasse is het een goede speler. Ik vind 'm mooier, eerlijker via de gewone uitgang (niet via de buizen) het geluidsbeeld staat dan stabieler, stakker, alleen voor mindere opnames is de buizenuitgang soms nuttig, vooral bij stemmen die niet goed opgenomen zijn. De upsampler vind ik helemaal niets, die voegt juist een soort scherpte toe i.p.v. dat het "analoger" gaat klinken, het is maar goed dat je 'm uit kunt schakelen. Als je het opvallende uiterlijk van de T100 niet belangrijk vind moet je de CD-S100 eens beluisteren, die kost 5x minder ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts