Jump to content

mission m70

dree
 Share

Recommended Posts

Ik heb een tijdje geleden een jvc versterker gekocht,de:jvc rx5022r.Nu wil ik daar een home setje bij kopen.Nu wil ik daar +/- 900 euro voor kwijt.De man van de zaak waar ik ook de receiver heb gekocht,adviseerde mij voor deze prijsklasse de mission m70 4x en een center 1x en de woofer1x dit alles met kabel 800euro.Ik moet zeggen ,in deze zaak klonken deze klonken deze spekers in deze prijsklasse het best.Nu heb ik de gegevens eens bekeken,en deze set boxen gaat tot 75watt,mijn versterker is 5x 100 watt.Mijn vraag is nu,:gaat dit voor problemen zorgen,uitgaande dat ik het toch niet voluit ga draaien?Of adviseren jullie om er dan toch wat meer voor uit te geven,en dan maar gelijk de m73 te kopen deze gaan dacht ik wel tot 100watt

Nu heb ik de gegevens eens bekeken,en deze set boxen gaat tot 75watt,mijn versterker is 5x 100 watt.Mijn vraag is nu,:gaat dit voor problemen zorgen,uitgaande dat ik het toch niet voluit ga draaien?

Ohw nee hoor, dit moet absoluut kunnen. Wat je nog wel even kan proberen is jou JVC receiver op mission's proberen. Gewoon even horen hoe dit samen gaat. Als je het goed vindt klinken moet je het gewoon kopen. Mission is erg goed met home cinema setjes en levert een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik zou bijna zeggen dat 100W ideaal is voor een 75 watt speaker. Maar die 100w trek ik erg in twijfel.

Maar je moet meer vermogen hebben in de versteker dan je speakers aan kunnen.

Want alleen dan kun je horen wanneer het fout dreigt te gaan. Een maximale uitslag in je speaker is minder erg dan een clippende versterker.

Die mission hebben bijna altijd kleine units dus die vragen niet zoveel stroom dan tig inch woofers. Dus ik denk dat die 100Watt wel voldoende is. Ik heb net gekeken op de mission site er daar stond 't volgende; 8 Ohm (min 4.2Ohms) de 4.2Ohm is toch wel laag ik weet niet of je daar problemen mee krijgt.

Zal wel niet maar, om dat probleemloos aan te sturen, heb je 200W aan 4 ohm voor nodig om de 100Watt aan 8 ohm te waarborgen.

(geneuzel!! gewoon proberen ;)

Groeten Simon

Ik ben zelf erg blij met mijn missions!!

Geen gebrul en gedreun in het laag en het hoog erg gedetaillerd. Da's precies wat ik wil.

Veel plezier er mee!! Dat zal best lukken.

Groeten Simon

Ik heb wel een subwoofer maar die staat zelden aan. Ik vind dat mijn Mission 774 meer dan genoeg laag geven. En het instellen van mijn subwoofer is zo'n drama dat ik daar geen zin meer in heb. (Yamaha YSTW150)

Ik denk dat je idd rustig zonder sub kunt beginnen. Ok, dat je bier meetrilt bij "Lost World" is leuk, maar dat is 't geld niet waard.

Groeten Simon

Ik heb gisteren samen met een huisgenoot van me Coyote ugly gezien op mijn 'installatie'. Dat is slechts stereo, dus over de surroundeffecten ga ik het niet hebben. Maar ik moet zeggen dat ik in het laag weinig mistte. Nou weet ik niet hoe laag die Missions gaan, maar lager dan zo'n 30-35 Hz is echt niet nodig om te kunnen genieten van een film. Zoals Seoman al zei: meetrillen met Lost World heeft wel iets maar het is z'n geld niet waard, als je speakers ook al laa komen...

• 2 weeks later...

Het zijn de m71 geworden,inplaats van de m70.Was dezelfde prijs (99euro p/st).Ik doe het zonder sub. en ik moet zeggen dat het goed klinkt,lekkere bas mooi helder geluid.Ja ik ben tevreden met mijn aankoop,ik heb nu alleen een ander probleem,ik zat net een film te kijken,springt ineens het beeld op zwart,maar wel geluid!?iemand enig idee?Of zou mijn dvd de geest hebben gegeven,(paar x geprobeert,maar nog steeds geen beeld maar wel geluid)