erremans Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Ik heb onlangs een nieuwe receiver (Pioneer VSX-D710S) en een DVD/CD-speler (Pioneer DV-350) aangeschaft. Ik ben nu alleen nog opzoek naar een set goede speakers. Ik zoek speakers die helder, geen warm geluid leveren. Ik heb me laten vertellen dat bijvoorbeeld B&W warm geluid levert, en Magnat helder. Nou heb ik mooie 3-weg staande-speakers gezien van AR (Acoustic Research) namelijk de Status S50, te vinden op de website www.magnat.nl. Nou vraag ik me alleen af of AR een onderdeel van Magnat is? En of dit echt goede speakers zijn. Ik heb nog niets besloten en zou graag ervaringen/meningen over dit merk horen. Ook zou ik graag willen weten of ik voor dit geld (350,- euro per stuk) niet beter andere speakers kan aanschaffen. Ik heb maximaal 1.000,- euro te besteden voor een set speakers. Alleen speakers met een helder, geen warm geluid. Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Ha die Erremans, Als je nu zelf nog eens naar die internet pagina kijkt, kun je helemaal boven aan zien dat het een site is van de importeur! Dus niet van Magnat zelf Verder kan ik je vertellen dat AR een geheel op zichzelf staand bedrijf is. De importeur handelt gewoon in verschillende merken meer is hier niet aan de hand. Kijk bv eens naar de importeur van Marantz die imprteerd ook Mordaunt Short maar ook dit zijn twee op zich staande merken! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Geplaatst door Michel Romijn:Kijk bv eens naar de importeur van Marantz die imprteerd ook Mordaunt Short maar ook dit zijn twee op zich staande merken! Groet Michel Of AND-Benelux. Die importeren bijvoorbeeld zowel Cerwin Vega als Dali... Toch totaal verschillend lijkt me... Ook voeren ze NAD en nog wel wat meer maar daar kan ik ff niet opkomen... En je moet eens zien wat de Harman groep allemaal voert. Harman Kardon, JBL, Lexicon, ML, Proceed, Revel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erremans Posted 7 april 2003 Author Report Share Posted 7 april 2003 aha oke, bedankt. Weten jullie toevallig ook wat meer over AR het merk zelf? En/of andere/betere speakers in deze prijsklasse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 Probeer eens naar Klipsch te luisteren. Helder, niet scherp geluid + strakke bas. Er vallen wel een aantal Klipschen binnen je budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 je hebt dus 700 euro pp te besteden.... daar zou ik heel leuk 2ehands voor kunnen winkelelen zag een paar jean-claude-marie's staan voor 700. en een paar kef reference 103.4 voor 600 euro. als ik jou was deed ik zoiets... zeker weten. ik denk dat je voor 700 heeeel veel leuks kan kopen op hear.nl> 2ehands bijvoorbeeld. of marktplaats.nl game Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door erremans:aha oke, bedankt. Weten jullie toevallig ook wat meer over AR het merk zelf? En/of andere/betere speakers in deze prijsklasse? AR is een bekend en gerenomeerd merk dat al zo'n 50 jaar op de markt is (en dat is lang voor een luidsprekermerk). Het merk was een pionier op het gebied van hifi-luidsprekers en het eerste dat dome-tweeters voor het midden en het hoog toepaste (model AR-3).Deze klassieke AR-3 was destijds een van de beste luidsprekers die er te koop was. Het is natuurlijk wel een andere luidspreker dan het huidige model AR-3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts