Ronny Posted 11 juli 2002 Report Share Posted 11 juli 2002 Beste leden, Ik ben aan het overwegen om geen grote pilaarspeakers in mijn huiskamer te gebruiken, maar goede (hoop ze te vinden) kleine speakers. Ik heb een aantal van deze kleine speakers beluisterd in combinatie met een subwoofer, maar tot op heden word ik nog steeds niet enthousiast van een goede geluidskwaliteit. Ik ben sinds kort gestuit op de Sony LA (SS-LA500-ED) speakers. Enig idee of dit concept goed werkt? Ik heb als receiver een Sony STR-DB870(QS) en een dvd speler: Sony DVP-NS900V(QS) Heeft iemand deze LA speakers thuis en kan degene mij een oordeel hierover geven? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 juli 2002 Report Share Posted 11 juli 2002 Naast deze Sony speakers is het misschien ook wel wat om even naar de Klipsch Quintet te luisteren, een klein speakertje * subwoofer dat toch wel lekker muziek maakt. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted 12 juli 2002 Author Report Share Posted 12 juli 2002 Ik heb vandaag de speakers beluisterd bij een hifi-zaak. Op zich presteren ze niet slecht na alles wat ik tot nu toe heb beluisterd in deze categorie. Alleen.... de tweeter werkt prima en laat zich ook goed horen (hoge tonen), alleen mis ik het 'midden' een beetje. Vooral bij vocale nummers kun je het goed horen. Enfin, met een goede subwoofer 12" van Klipsch werkt het setje redelijk naar behoren. Ben ook wezen kijken naar een hele andere categorie speakers; weer de normale vloerstaanders en dan naar de Tannoy Eyris 3. Tjonge jonge... als je deze hebt gehoord nadat je de Sony LA speakers hebt beluisterd wil je toch automatisch een prijsklasse hoger zitten. Tja, dan heb je ook wat. Ik moet alleen nog even de volgende speakers beluisteren: - Kef Q serie (Q3,Q5,Q7) - Kef Coda serie (Coda 90) - B&W DM603 Ik weet dat de Kef's (Coda + Q) een prijsklasse onder de Tannoy Eyris 3 zitten, maar ja.. dat zegt natuurlijk niet veel. Ik heb geen flauw idee wat de B&W's kosten. Iemand een idee? En waar je deze speakers voor weinig aan kunt schaffen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 12 juli 2002 Report Share Posted 12 juli 2002 Ik heb zelf originele Kef Q's, en ben er zeer gelukkig mee. Het zijn echter wel de modellen van +/- drie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 19 juli 2002 Report Share Posted 19 juli 2002 Beluister eens de Kef Q35.2, absoluut goede speakers. Beter dan de 55.2 en de 65.2 in mijn opinie. De prijs van de B&W hangt ook weer van de serie af. originele of S2/S3. Alhoewel ik zelf niet zon fan ben van B&W. Ik vind ze een beetje klinisch, maar misschien houd je ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts