[[Game]] Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 volgens mij heb je in het kort een onderscheid tussen bookshelf en standmount speakers. En monitors is alles dat dienst kan doen in een studio als afluisterinstrument. Dat kan een ls3/5a zijn ,maar ook een esl63... Nu was ik laats bij een vriend en die had niet voor hifi maar voor afluisteren van opnames een actief monitor systeem gekocht. toen begon ik me af te vragen; wat is een actief syteem? en wanneer is een monitor als hifispeaker te gebruiken? is dat een kwestie van sommige wel sommige niet. of worden slechts sommige hifiluidsprekrs vanwege hun klasse als studiomonitoren gebruikt en sommige monitors vanwege hun hificapaciteiten als hifispeakers?? vertel ik wil het weten game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 tja.. de meningen zijn hierover verschillend.. ik ben zo in de war gebracht dat ik niet meer weet wat et moet zijn een high-end speakerbouwer zegt dat et onzin is... de andere juist niet.. ik weet wel dat er in nearfield nogal verschil zit en de units dat ie wat anders zijn afgestemd vaak.. meer het recht en neutraal weergeven.. vergeet niet dat je voor ieder ding een aparte monitor soort is.. voor dance/trance maken ga je neit op dure genelecs doen als je het voor je hobby doet.. (nou ja ) etc etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 maart 2003 Author Report Share Posted 21 maart 2003 okee!?... ik hoed het erop dat er studiomonitoren zijn die soms geschikt zijn voor hifi, en dat er hifi speakers zijn, geschikt voor studio's logisch eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 lastig.. goed is goed.. in princiepe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Game, er hoeft in principe geen verschil te zijn tussen studiomonitors en huiskamersystemen. Hooguit zou je kunnen stellen dat studio-nearfields gebouwd zijn om vanaf een kortere luisterafstand (< 1 meter) te gebruiken dan huiskamersystemen. Echter, een fabrikant van studiomonitors zal in de meeste gevallen streven naar een zo neutraal mogelijke weergave. De meeste fabrikanten van huiskamersystemen streven helaas naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 maart 2003 Author Report Share Posted 28 maart 2003 dus recapiluterend( ) een studiomonitor is meer analitsch -ook wel logisch- en een hifi speaker houd meer rekenening met luisterplezier etc. mijn kef ref. met scheidingsfilter tussen voor en eindversterker is dus actief? volgens mij kun je beter een hifispeaker kopen en als die dan door zijn kwaliteiten ook in de studio wordt gebruikt zegt dat gewoon veel over zijn kunnen. Aan de andere kant moet je natuurlijk oook niet blind varen op kreten als: "die en die studio gebruiken onze speakers..." in elk geval bedankt game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 Game Je hebt geen scheidingsfilter tussen voor en eindversterker, maaee KUBE. Dat is iets heeeeel anders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 maart 2003 Author Report Share Posted 28 maart 2003 ja ik weet het! maar er zit wel een soort van scheidingsfilter voor het laag in toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 maart 2003 Author Report Share Posted 28 maart 2003 want; je kan het spul niet zonder kube gebruiken... Wat doet het ding dan exact? het is namelijk geen simpele equalizer. want daar kan je ook wel zonder... ?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 KUBE = Kef Universal Bass Equalizer. Het is dus gewoon een soort bass equalizer, niet meer of minder. Je hebt dus geen actieve speakers. Actieve speakers zijn die dingen waar de versterker ingebouwd zit. Hoe bevallen die Kefjes ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 tis zeker niet een gewone equalizer, want zonder kube functioneerd ie niet goed aldus kef. ook al zet je dat ding niet op een bepaalde stand dan nog werkt ie (als scheidngsfilter) ?kermit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts