Niek Posted 3 september 2001 Report Share Posted 3 september 2001 Hallo, Op dit moment ben ik in het bezit van een aardige HT set. Denon 3801 DVD-1500 DCD-1550 Elac CL122 Jet (Front) Elac CL92 Jet (Rear) Elac CL100 Jet (Center) Hierbij komt volgende week: REL Q200E Sub Zoals jullie waarschijnlijk weten heeft de Elac speaker veel hoog en veel bas, echter qua middentonen mist deze nog wat. De Jet tweeter probeert dit op te vangen waardoor er op een hoog geluidsniveau het geluid schel kan gaan klinken. Vooral bij het luisteren naar cd's vind ik dit soms ergelijk. Nou heb ik veel gelezen over de optische kabel tussen cd en versterker. Heeft het voor mij zin om een kabel te kopen van 500 gulden? ZO ja WELKE?? groet NIek Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 4 september 2001 Report Share Posted 4 september 2001 Hallo Niek, Als jij een Denon DCD-1550 cd-speler gebruikt voor het afluisteren van jouw CD`s, dan zou ik deze niet digitaal verbinden met de AVR-3801, maar gewoon analoog. Sowieso zijn wij voor digitale verbindingen niet zulke liefhebbers van optische verbindingen, naar onze ervaringen doen goede HF-kabels (75 - 110 Ohm, meestal coaxiaal van opbouw) het beter. Maar goed, voor deze verbinding zijn "digitale" kabels niet relevant. Voor fl. 500,- zou ik eens goed luisteren naar de MIT T2i. Succes, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niek Posted 4 september 2001 Author Report Share Posted 4 september 2001 He hallo, Bedankt voor je reactie. Ik hoef natuurlijk niet persee een digitale verbinding te hebben, ik dacht dat dat het beste was. Gezien je reactie blijkt dat dus niet zo te zijn... Wat is precies het verschil in klank tussen optische en hf-coaxiaal? Ik ben gewoon op zoek naar een kabel die iets van de schelheid welhaald in mijn geluid, en voor de rest het geluid zo zuiver en neutraal mogelijk houdt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts