Jump to content

Nieuwe phono interlinks

mogwai
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar nieuwe kabels tussen Project RPM four met Micro MC-silver element en Musical Fidelity XLP-S phonotrap. En van de phonovoortrap naar de versterker. Enkele tips zijn zeer welkom. Moeten beide kabels hetzelfde zijn of kan combinatie ook?

Groeten,

mogwai

Mr. Dynaco,

Ik heb sinds zaterdag twee (nieuwe) kabels van audioquest op proef. De copperhead en diamond back. Als eerste de copperhead aangesloten en ik was niet echt enthousiast, maar rekening houdende dat ze ingespeeld moesten worden heb ik ze een dag laten inspelen. Ditzelfde heb ik met de iets duurdere diamondback gedaan.

Na beluistering van de copperhead ben ik nog steeds niet echt overtuigd, het hoog is wel wat frisser maar ik lever iets in qua warmte. En ik wil juist een kabel die beide combineert, als dat bestaat tenminste. De diamondback was voor mijn gevoel zelfs de mindere van de twee, maar dit kan liggen, zo is mij verteld, aan het feit dat de pijlen op de kabel misschien verkeerd staan aangegeven en daardoor de richting moet veranderen. Hier ben ik nog niet aan toegekomen. Ik ben er dus nog lang niet uit...

Misschien nog een tip voor een kabel die warmer klinkt? Of ligt dit aan het feit dat ze nog niet echt ingespeeld zijn, want volgens een duitse test moesten ze dit wel zijn namelijk.

Groeten,

mogwai

Beste,

Inspelen kan geen kwaad,waar je wel op moet letten bij audioquest is de richting,deze kabels zijn zgn richtings gevoelig,dus kijk welke kant het pijltje of text gaat,en de kant van het pijltje of text plug je in je draaitafel enz.

Als je niet regelmatig draait kan inspelen wel lang duuren,maar ze blijven toch heel helder de kabels van aq hier moet je van houden,iets warmer kan je zoeken in een betaalbaare Monster kabel.

Veel plezier,en blijf maar proberen.

Mvgr

Mr.Dynaco

Mr. Dynaco,

Dat is snel! M'n broer die opperde hetzelfde, hij heeft zelf een afgeschermde kabel van Monster (type weet ik niet precies, one geloof ik). Voor mij nu een beetje te duur, maar als ik overtuigd raak maken we daar gewoon betaalbaar van. Dan maar niet op vakantie...

Groeten,

Mogwai

Zelf maken van een setje interlinks kan ook, van Monster is bijv de I400 van de rol verkrijgbaar en zeer betaalbaar, ook Kimber levert kabels van de rol voor heel plezierige prijzen.

Neutrik connectoren zijn niet duur een zeker goed te noemen.

Groet Jitze

Beste Jitze,

Zelf maken heb ik (nog) geen ervaring mee. Lijkt me wel een goede optie trouwens. Kun je misschien een indicatie geven wat de prijs per meter is van zo'n type I400?

Groeten,

Mogwai

Beste,

De 400 fibers zijn met de soldeerbout makkelijker te verwijderen dan schrapen,let wel niet met de punt van je soldeerbout maar het huisje,let ook op de aarde draad deze moet aan het zend gedeelte niet aan de plug en aan de andere kant wel,deze kabel is ook richtings gevoelig,kijk wel uit met de fiber deze zijn heel fijn en je hebt zo wat beschadigd wat weer niet ten goede komt aan de kabel.

Mr.Dynaco :D:D

Twee weken later... Na het tegenvallende resultaat van de twee audioquest kabels, Monster 350 kabels meegekregen. Aangesloten en ja, dit komt meer in de richting. Een stuk aangenamer om naar te luisteren, weliswaar minder helder maar daarentegen wel rustiger. Maar toch nog niet helemaal zeker van mijn zaak. Daarom nog meer vergeleken om er zeker van te zijn over de juiste keuze. Van Den Hul, the first (metal screen), ClearAudio, Oehlbach en Monster kabels. Verschillen bekeken en zelfs X-LPS met een Sphinx vergeleken om te kijken wat hier het verschil was. Conclusie, het worden Monster kabels, nu alleen nog kijken welke. De combinatie van een analoge bron op een Pioneer Dolby Digital versterker is een rare combinatie en dat wordt maar weer eens bewezen door het feit dat de 'goed geteste' kabels juist een voor mij verkeerd resultaat gaven. Einde...