Jump to content

Ariston (dus geen Aristona!!!) info gezocht

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Hoi Henk,

Volgens mij kan vriend Jitze er alles over vertellen want hij heeft een RD 40 met een Moerch-arm. ;)

ariston_xlarge.jpg

Sodejuu en ik hebben 'm beluisterd en ik vond deze draaitafel zeer goed klinken! Uiteraard is een goed element, zoals Jitze ook heeft, medebepalend voor het geluid, maar een slecht loopwerk is veel funester voor het eindresultaat dan een matig element.

Als je trouwens zelf toch geen interesse hebt in de RD40, ben ik wel ge

He hoi Ome Henk,

De Linn LP12 schijnt een 'copy' te zijn van de Ariston RD11. Zowel qua techniek als uiterlijk.

De RD40 vind ik wel fraai om te zien!

Zie: www.zenn.com.sg/Ariston.jpg

Compact en no-nonsense, helaas heb ik geen van beide nog ooit mogen beluisteren.

(Rinsma heeft ook nog 'n opknapper RD40 geloof ik)

Helaas kan ik je niet verder helpen, maar op enkele Engelse Forums heb ik enige tijd geleden wel positieve dingen gehoord over deze Ariston modellen.

ben benieuwd hoeveel dat 'weggeefprijsje' bedraagt...

mvg,

Alco cool.gif

Hoi Ome Henk.

Ik verwacht dat die Aristons heel anders klinken dan je Leonardo. Een Ariston is een subchassis speler en als ik het goed heb klinken die wat "muzikaler" (lees: maken het wat mooier) t.o.v. een massaloopwerk zoals de Leo er een is. Daarvoor is een massaloopwerk een stuk analitischer en laat meer detail horen.

Als je dus een luisteraar bent die alle details en tingeltjes wil horen, is de Leo een geschiktere speler.

De RD40 van Jitze met Moerch arm en Benz Micro L04 element laat werkelijk muziek horen. Spreek een met 'm af, ik weet zeker dat je wel eens mag komen luisteren. Bovendie weet hij wel een stel aardige platenzaken te liggen ;)

Geplaatst door Ruud:

Vind hem erg op de door jou verguisde Linn lijken, begrijp dus niet helemaal wat je er mee moet     aristonrd40tt.gif    

Plaatje is van de Ariston RD 40

The course of the Ariston story depends on who tells it - to this day it remains clouded by controversy.

Heeej, Ruud, hoe ken det nou? ariston_xlarge.jpg

Zou jouw plaatje de RD11 zijn, waar Alco ook op doelt. Die lijkt inderdaad wel erg veel op een Linn. :rolleyes:

Hai Jitze e.a.,

Is het verschil tussen de RD 40 en RD 11 dat je de veren van de een van boven af kan instellen en die van de ander van onder (wat zeer lastig is).

Ik vind 40 werkelijk een schitterend aparaat om te zien. Hoe klinkt die?

Geplaatst door carl:

Hai Jitze e.a.,

Is het verschil tussen de RD 40 en RD 11 dat je de veren van de een van boven af kan instellen en die van de ander van onder (wat zeer lastig is).

Ik vind 40 werkelijk een schitterend aparaat om te zien. Hoe klinkt die?

DE RD 40 is het booreiland, kun je inderdaad de veren simpel instellen, deze draaitafel klinkt zeer goed, ondanks de motor onder het plateau, standaard is deze uitgerust met een Ariston arm, inmiddels heb ik er een aantal onder handen gehad, een drietal met de standaard arm, eentje met een SME 3009 / II, een Scorpio en natuurlijk m'n eigen met een Moerch UP 4.

Dit loopwerk is er met een aantal motorvarianten, een AC motor, moet je de snaar verleggen om snelheid te wisselen en zojuist ontdekt een tweetal DC varianten, een schakelt alleen om en de ander heeft ook nog een regelmogelijkheid met twee potmeters op het front.

De RD 11 is de voorloper van de Linn LP 12, is gewoon dezelfde speler, echter in de jaren 80 zijn hiervan een aantal verschillende uitvoeringen op de markt geweest, dezen zijn iets lastiger op te zetten, maar is een speler die z'n geld dubbelendwars waard is.

Groet Jitze

Voor een RD 11 heb ik plm € 200,00 betaald......

Voor een DC RD 40 € 355,00

Bedragen die zeker te overzien zijn....

en beschouwd kunnen worden als een soort weggeefprijs.

Groet Jitze