Jump to content

THX-gecertificeerde luidsprekers op de Marants SR 9200

Neptune
 Share

Recommended Posts

Hallo audiokenners,

Vraagje voor de Marantz SR 9200 reciever

welke boxen zijn aanraders als ze ook nog THX-gecertificeerde luidsprekers moeten zijn.

en het liefst ook nog zo goedkoop mogelijk.

is het beter een surround setje te kopen of losse boxen.

Thanks

Neptune

Die THX-certificering lijkt me eigenlijk een beetje flauwekul. Elke hedendaagse speakerfabrikant die een beetje serieus bezig is maakt volgens mij speakers die in te passen zijn in een surroundset of hoe noem je die dingen tegenwoordig ook al weer. Dat THX gedoe zou ik dus uit je hoofd zetten :) Ik denk dat er genoeg leuke speakersets te bedenken zijn, nieuw of tweede hands. Belangrijk is ondermeer hoe diep de bassen moeten zijn, het budget, en de versterker waarop je de boel gaat aansluiten. Er is dus wel wat meer info nodig

;)

Hai Tanno,

Ik dacht al geen reactie meer te krijgen, de versterker is bekend Marantz sr9200 receiver daar ik wel van het Marantz geluid houd maar dat is zoals bij alle installaties persoonlijk wat de boxen betreft houd ik wel van een beetje bas.

Heb momenteel een paar redelijk grote kisten van Norman labs staan die je wel voelt als er wat bas in de CD zit.

Maar wil nu van stereo naar home cinema maar heb tot nog toe eigenlijk geen setje gehoord waarbij ik heb van dit is het.

Heb laatst nog het nieuwe pioneer setje gehoord daar deze qua afspeel mogelijkheden mij wel aansprak daar deze ook sacCD en de rest aankon, maar vond het geluid teleurstellen voor 2200 euro met stands 2400.

Nou gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat het bij de mediamarkt was zodat je eigenlijk niet van een luistertest kunt spreken.

garoetjes

Neptune