Jump to content

problemen met cassettedeck

Igor
 Share

Recommended Posts

Ik heb een van de laatste cassettedecks van Aiwa (tweedehands) gekocht. Het gaat om de AD-S950 (2 motoren, 3 koppen). Het deck is volledig instelbaar, zowel de bias als de opnamegevoeligheid. Probleem is nu dat het klapje niet meer open wil gaan. Er zit AMTS op (Anti-Modulation Tape Stabilizer). Die zorgt er voor dat de cassette goed "vast" zit. Die AMTS wil er als het ware niet vanaf gaan waardoor het klepje geblokkeerd blijft. Het apparaat denkt kennelijk dat er nog een cassette in zit. Ik zoek iemand die dit kan repareren maar Aiwa wordt niet meer in NL van service voorzien. Het nummer dat de importeur opgaf is niet meer in gebruik. Kent iemand een deskundig iemand die dit voor mij kan oplossen? Omgeving Den Haag bij voorkeur.

Aiwa, dat is toch een dochter van Sony? Ik heb 15 jaar terug ook een driekopper van Aiwa gehad(ad-f660). Mits goed ingeregeld een toppertje. Bel eens met Versnel Hifi in Apeldoorn. Bij die jongens heb ik diverse malen apparatuur in onderhoud gehad. Misschien daar de "gouden tip".

Succes

Aiwa is idd sinds kort een dochter van Sony maar de "oude" apparatuur wordt niet geserviced door hen. Ik ga sowieso bellen met beide door jou gesuggereerde zaken ook al liggen ze niet echt in de buurt van Den Haag. Dank voor de suggestie. Het lijkt me toch gek als ik niemand zou kunnen vinden die mijn deck kan repararen en inregelen.

Igor

Waarom probeer je het niet eerst eens gewoon zelf?

Dadelijk is het slechts een versleten snaartje en die zijn doorgaans niet zo moeilijk te vervangen.

Gewoon open maken en eens kijken wat er blijft hangen en dan eventueel stap voor stap uit ekaar halen en de zaak goed op volgorde leggen.

Een mechaniek van een cassette deck is echt niet zo moeilijk.

Je kan hem ook bij ons langs brengen al zitten we eigenlijk niet echt te wachten op audio maar een volledige dochter van ons zit in Alkmaar en daar zitten een paar heel goede audio techneuten.

Ik zou het voor je willen doen ware het niet dat ikzelf al helemaal geen tijd meer heb maar informeer her en der eens en zeker op dit forum vast wel iemand te vinden lijkt mij.

Zelf doen is eerlijk gezegd nog niet bij mij opgekomen. Daar voel ik me niet deskundig genoeg voor. Maar ik zal eens kijken wat er tevoorschijn komt als je het front verwijdert. Misschien is er dan wat meer te zien. In ieder geval dank voor de reactie.

Igor

Ik heb een poging gewaagd maar ben niet veel verder gekomen. Op het moment dat je de stroom erop zet hoor je een paar klikken en zit die stabilizer er weer op en kan het klepje niet open. Binnenin het mechaniek beweegt dan wel iets maar daar is niet bij te komen zonder de hele boel uit elkaar te halen (lijkt me). Toch meer werk voor een echte techneut. Don, waar in Dordrecht of Alkmaar moet ik zijn?

Igor

Geplaatst door Igor:

Ik heb een poging gewaagd maar ben niet veel verder gekomen. Op het moment dat je de stroom erop zet hoor je een paar klikken en zit die stabilizer er weer op en kan het klepje niet open. Binnenin het mechaniek beweegt dan wel iets maar daar is niet bij te komen zonder de hele boel uit elkaar te halen (lijkt me). Toch meer werk voor een echte techneut. Don, waar in Dordrecht of Alkmaar moet ik zijn?

Igor

In Dordrecht bij Zwaan Techniek Daltonstraat 25.

Het exacte adres van Alkmaar weet ik niet maar dit kan ik voor je achterhalen.

Bij ons langs brengen kan echter gewoon alleen zitten we met een zieke audio techneut en wordt dus het meeste op audio gebied doorgestuurd naar Alkmaar.