yates Posted 5 november 2002 Report Share Posted 5 november 2002 Geachte lezer, Ik wil een andere subwoofer kopen. Nu heb ik interesse in een Rel Quake II. Echter mijn huide satallieten zijn van Bose (acoustimass 10 II, aub geen commentaar). Kan ik zomaar deze woofer inruilen voor een andere. Sommige mensen zeggen van niet, andere van wel. Jullie commentaar?? p.s. ik ben best wel een leek, dus graag duidelijk!! alvast bedankt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 november 2002 Report Share Posted 5 november 2002 Hoi Yates, Als ik het goed heb sluit je de Acoustimas satelietjes aan op de subwoofer. Dat betekend dat de nieuwe subwoofer ook speakeruitgangen moet hebben. De REL Quake en ook de Quake II hebben dat niet. Je zou dus een mogelijkheid moeten zien te vinden de satelieten op de versterker aan te sluiten en daarnaast ook nog de subwoofer apart op de versterker. Bovendien zit er in de Bose sub een filter, zodat de satelieten niet belast worden met de lage frequenties (dit gebeurd bij Bose meestal door een serie-condensator). Die moet er in feite ook weer tussen komen. Al met al geen makkelijk werkbare situatie. Verstandiger is het de hele zwik te koop aanbieden en iets anders te kopen. Er zijn genoeg liefhebbers voor, dus het hoeft geen probleem te zijn ze kwijt te worden voor een goed bedrag. Vervangen door een Quake II met een rits Tannoy MX1 of een Klipsch- of KEF-set zou een optie kunnen zijn. Prijs ligt iets hoger, maar je hebt welk een onnoemelijk veel betere set (vooral met de eerste optie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
yates Posted 5 november 2002 Author Report Share Posted 5 november 2002 tja, misschien heb je wel gelijk. Alleen ik heb ze een half jaar geleden gekocht en mijn vriendin wordt niet echt happy als ik het nu weer verkoop (natuurlijk met verlies).. Kan ik niet gewoon een sub aansluiten op mijn LFE van mijn receiver.. ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 november 2002 Report Share Posted 5 november 2002 De bekende WAF komt weer om de hoek kijken Wat je oppert is een mogelijkheid, maar of het goed zal klinken is de vraag. Je Bose sub zal blijven meejodelen en als dat nog muziek maakt geloof ik niet echt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 5 november 2002 Report Share Posted 5 november 2002 Hallo, Kun je het volume van de sub niet aanpassen? gewoon op nul zetten als dat kan. Andere mogelijkheid is wellicht de speaker in de sub van bose loskoppelen, de draadjes die binnen aan de woofer vastzitten (vergeet ze niet te isoleren dan, stukje tape erover). Dit zou waarschijnlijk moeten werken. En dan de nieuwe sub op de versterker. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 5 november 2002 Report Share Posted 5 november 2002 Geplaatst door yates:Geachte lezer, Ik wil een andere subwoofer kopen. Nu heb ik interesse in een Rel Quake II. Echter mijn huide satallieten zijn van Bose (acoustimass 10 II, aub geen commentaar). Kan ik zomaar deze woofer inruilen voor een andere. Sommige mensen zeggen van niet, andere van wel. Jullie commentaar?? p.s. ik ben best wel een leek, dus graag duidelijk!! alvast bedankt.. Beste Yates, Helemaal geen probleem , gewoon een Klipsch of een Dali sub nemen 599,00 of 689,00 euro. Doorkoppelen van de luidspreker signalen dus van de versterker luidspreker uitgangen naar de sub en dan van de sub naar de satelieten om het filter van de sub te benutten en klaar is............. Deze subs klinken strakker dan een REL en zijn dus beter voor muziek . Ook kun je denken aan Visonik.. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
yates Posted 6 november 2002 Author Report Share Posted 6 november 2002 he, bedankt Haudio, praten we dan over een aktieve subwoofer?? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van het merk, maar zou best goed zijn.. Weet jij een link? Alvast bedankt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
yates Posted 6 november 2002 Author Report Share Posted 6 november 2002 Ik heb gekeken op de site van klipsch en ziet er goed uit. De main speakers worden inderdaad via de sub aangesloten. Maakt dit niet uit voor mijn center en surround> deze moeten aangesloten worden op mijn receiver. Maken deze dan geeen gebruik van een scheidingsfilter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts