Jump to content

Met de rug tegen de muur: welke achter(zij) luidsprekers?

Jaap-Willem
 Share

Recommended Posts

Hallo!

Zelf ben ik nogal nieuw in audioland. Mijn bedoeling is mijn kamer om te toveren tot een thuisbioscoop. Helaas zit ik letterlijk ongeveer met mijn rug tegen de muur. Welke luidsprekers zijn dan aan te bevelen om aan de muur te monteren of (schuin) naast mij te zetten zonder dat het ruimtelijk effect verloren gaat maar ook zonder dat mijn oren er af vallen?

Ter info: voor de overige delen van de bisocoop heb ik de volgende plannen; Pioneer receiver VSA-AX10, luidsprekers voor: Infinty Kappa 90. DVD Pioneer 747-A. Loopt dit alles lekker samen trouwens? Home entertainment komt op de eerste plaats, muziek op de tweede.

Welke sub zou in bovenstaande set super klinken? De sub moet een indrukwekkende impact hebben (ook al heb ik niet zo'n grote kamer, wel met open keuken trouwens). Zelf heb ik de B&W ASW CDM in gedachten. Tips welkom!

Alvast bedankt voor het op weg helpen!

Jaap-Willem

Je hebt Kappa 90 speakers en je wilt nog een sub erbij ook??? Toen ik in het bezit kwam van een paar kappa 90 was het eerste wat ik deed mijn REL Strata III sub eruit gooien, dat was compleet overbodig. Investeer dat geld in een zwaardere versterker, die Kappa's hebben behoorlijk wat power nodig.