richard Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Eigenlijk schaam ik me een beetje, ik ben al een tijd op zoek naar een nieuw geluid voor mijn cd-speler, omdat ik na 12 jaar met veel plezier naar mijn 'Eringa' gemodificeerde Marantz cd40 geluisterd te hebben toch het idee kreeg dat het beter moest kunnen. Ik ben veel zaken afgegaan maar steeds had ik het idee dat er wat aan het cd-geluid mankeerde, het hoog was scherp en 'digitaal' hiermee bedoel ik het wat korrelige geluid van s'en en t's. Spelers die redelijk presteerden kostten meteen een vermogen. Ook heb ik het een tijdje geprobeerd met een losse DAC van Tribute, deze klonk naar mijn smaak heel acceptabel. Afgelopen weekeinde kwam ik op het idee om mijn DVD-speler als loopwerk op de DAC te proberen, maar wat schetst mijn verbazing: het geluid van de uitgang van de DVD-speler is veel beter dan het geluid van de losse DAC, het klinkt naar mijn mening zelfs erg goed. Nu is het 'probleem' dat het de Technics A10 speler is, hoe kan je hier nou mee aankomen? Het is eigenlijk helemaal geen audiofiel merk en ze kijken je een beetje meewarig aan als je verteld dat je met Technics speelt. Daarnaast heeft hij ook nog veel toeters en bellen. Maar kan het nog beter? Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 mei 2002 Report Share Posted 13 mei 2002 Die (T)echniks is best een audiofiel aparaatje. De Panasonic A-7 is zijn lichtere broertje en dat hoor je ook. Het Chassis van de A-10 is gewoon stukken beter. De A-10 was de eerste DVD-A speler die er op de markt verscheen en moest een prestigeprodukt zijn. Daar is Technics in geslaagd (twee jaar geleden). Tegenwoordig zijn er weer zoveel innovaties geweest dat deze Technics niet meer de standaard is. De Pioneer DV747 is dan toch een heel stuk beter. Dit in op dit moment het neusje van de zalm qua DVD-A. Een andere "normale" DVD-speler die heel goed presteert in CD-weergave is de T+A DVD 1210R. Hoewel deze speler ook al ettelijke jaren wordt gebouwd is er in deze prijsklasse nog steeds geen speler als de cd-speler zo goed voldoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts