conqubite Posted 31 oktober 2002 Report Share Posted 31 oktober 2002 Ik ben van plan mijn stereo installatie op te waarderen naar een goede HT set. Ik ben er echter nog niet helemaal uit hoe ik dat wil gaan doen. Zeker is in ieder geval wel dat ik er luidsprekers bij moet hebben. Mijn front luidsprekers Mission 782 bevallen bijzonder goed, zeker nadat ik de bi-wiring nog weer duidelijk heb verbeterd, en die blijven dus. Nu lijkt het logisch de surround- en centerspeker(s) en eventueel de subwoofer ook van Mission te nemen gelet op het bij elkaar passende klankbeeld van de complete set speakers. Maar je voelt het al aan komen. De vrouw deze huizes is niet blij met al die speakers en gooit de kont tegen de krib. Aangezien ik het nu eenmaal in m'n hoofd heb gezet en ik niet het type ben die zich dit soort dingen uit het hoofd laten praten, ben ik er van overtuigd deze strijd te gaan winnen. Maar het moeten dus wel luidsprekers worden die er ook een beetje gelikt uitzien. Nou moet ik zeggen dat de huidige Mission modellen of veel te duur zijn of me qua vormgeving niet echt aanspreken. Nu komt mijn vraag uit het onderwerp om de hoek kijken. Ik kwam laatst het merk ASW tegen waar je standaard kunt kiezen uit 16 verschillende houtsoorten (vineer). De modellen die er stonden zagen er best leuk uit. Alleen ken ik het merk eigenlijk niet. Ook de internetsite brengt (nog) geen duidelijkheid. Is er iemand die dit merk heeft staan of die het kent en die iets kan zeggen over kwaliteit, geluid en waar het vandaan komt??? Alvast bedankt. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2002 Report Share Posted 31 oktober 2002 Volgens mij komt het uit Engeland (correct me if I'm wrong). Ik heb er ooit 2 (d.w.z. 2 verschillende types) geluisterd. Beide waren zuiltjes. Welke types het waren weet ik niet meer, maar hoe ze klonken weet ik nog wel. Wat mij het meest opviel, was dat ze beide nogal wat bas misten (maar dat kan ook komen doordat het 2-weg systemen waren). Tenminste, dat is mijn mening. Zeker nadat ik later die dag een paar JBL's luisterde. Nou staan JBL's er om bekend nogal veel bas te produceren, dus misschien viel het allemaal wel wat mee met het gebrek aan bas in die ASW's en ben ik gewoon verwend door die JBL's (die ik later overigens heb gekocht). Ook vond ik de goedkopere van de 2 ASW's wat schel klinken, maar bij de duurdere viel dat wel mee. Klonk eigenlijk best goed in het mid/hoog. Deze had dan ook een (veel) duurdere tweeter. Ik ben het met je eens dat ze er goed uitzien. Beter dan mijn JBL's iig (die er nogal vierkant en vooral erg zwart uitzien), maar het gaat mij puur om het geluid en ik heb nog geen vrouw/vriendin die mee moest beslissen. Volgens mij is ASW verder best een goed merk. Als ze het bij goede HiFi-zaken verkopen dan zit het met de kwaliteit meestal ook wel goed, volgens mij (op Bose na dan ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 oktober 2002 Report Share Posted 31 oktober 2002 ASW is een Duits product, maakt mooie degelijk vormgegeven speakers met - voor de prijs - vreselijk goede units. Over klank en smaak wordt al voldoende gesproken, ze leveren een behoorlijk evenwichtige weergave, zeer redelijke detaillering en voor het formaat kast een acceptabel laag, overigens zijn ook de sub-woofers in alle houtsoorten te verkrijgen. zeker geen slechte keuze.......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2002 Report Share Posted 31 oktober 2002 Ze waren idd een stuk kleiner dan mijn huidige JBL's. Zal ook wel meegespeeld hebben in de laag-produktie. Het waren overigens bass-reflex kasten. De mijne zijn dicht. Duits dus... Dacht dat het Engels was. Had geloof ik zoiets van de verkoper gehoord, maar kan wel zijn dat ie het toen over een ander merk had Ze klonken zeker subtieler dan mijn JBL's, maar dat is ook wel bekend van JBL: niet de meest subtiele speakers. Maar het bevalt mij prima. Mijn mening over het geluid van de door mij beluisterde ASW's is natuurlijk ook maar een mening. En ik heb natuurlijk maar 2 verschillende geluisterd, waarvan de duurste overigens best wel mooi klonk. Maar ik vond de JBL's minstens zo mooi klinken (minder subtiel maar meer bas) en ze waren goedkoper (met die ASW's zou ik mijn budget eigenlijk overstijgen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts