Jump to content

Centerspeaker

Paul
 Share

Recommended Posts

In 1989 heb ik de BW Speaker Matrx1Series2 gekocht en ben daar tot op heden nog uitermate tevreden over. Nu zoek ik een centerspeaker van BW die overeenkomt met de klankkleur van genoemde speakers. Kan ik daarvoor elke willekeurige center van BW voor nemen of moet dat iets genuanceerder?

Dank voor een reaktie.

Vr.Gr.

Paul.

Ik denk dat iedere center van B&W combineerd met je front speakers. Het enige is hoe hoog je de kwaliteit van je center kanaal wilt hebben. Ik heb de CC6S2 en de DM602S2 als fronts en daar ben ik tevreden over, behalve op hoge volumes met muziek. De CC6s2 komt daar gewoon tekort. De drivers worden dan extreem belast en ze vervormen dan enigzins.

Nou draai ik muziek in 90% van de gevallen stereo en 10% surround, bij film sis dit omgekeerd, maar daar gaat zeer weinig laag informatie naar de center en dan is het dus geen probleem meer. De duurdere series zijn weer net iets gedetaileerder en genuanceerder in hun weergave, maar daar betaal je ook dik voor.

Bedankt, Jeroen , voor je reaktie....'t is me duidelijk.....de center zou in eerste instantie voor home cinema bestemd zijn maar in de toekomst wellicht meedraaien in een meerkanaals systeem, als duidelijk is geworden welke format de meeste kwaliteit gaat opleveren. Maar wellicht liggen de eisen tav de dan te gebruiken speakers weer anders en wordt het dan pas tijd om e.e.a. te gaan vervangen. Voorals nog houd ik het nog maar bij dit systeem(pje) aangevuld met een goede B&W center.

Nogmaals dank.

Grtz.,

Paul.