Jump to content

Upsampling DAC's

Theo
 Share

Recommended Posts

Onlangs werd ik getriggerd door informatie over de Musical Fidelity A324, een 24 bits 96 / 192 kHz upsampling DAC. Deze belooft natuurlijk 'wonderen', zoals meer diepte, ruimte, soundstage etc.

Ik vroeg me af wie van jullie ervaring heeft met dit soort apparaten en of zo'n investering (in dit geval E 1775,-) zin heeft. Zelf heb ik een Meridian 508.24 CD-speler, aangesloten op een Chord 3220E vv, Sphinx Project 18 Special Edition eindversterker, Avalon Arcus speakers en alle kabels van Harmonic Technology.

Ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen!

Theo

Beste Theo,

Nog niet zo lang geleden heb ik er een gehoord op een avond van de Audio Vereniging Midden Nederland, nl van het merk Audio Aero (een franse speler) Ze maken gebruik van mini buisjes in de eindtrap. De MF heb ik nog nooit gehoord, dus daar kan ik niet over oordelen. Degene die demonstreerde beweert dat deze spelers tegen SACD spelers op kunnen. Of dat waar is weet ik niet, maar ik weet wel dat De Audio Aero de mooist klinkende DAC is die ik ooit gehoord heb (ik heb natuurlijk ook niet alles gehoord). Ze hebben trouwens ook geintergreerde spelers.

groeten,

Leobus