Jump to content

Interlinks test op Alpha Audio


pjotr27
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, WanFie said:

Concertzalen werden ( worden? ) gebouwd opdat zo veel mogelijk mensen tegelijk naar de onversterkte muziek konden luisteren. Dat bereik je alleen door heel veel reflectie. Om in zo'n zaal een goede opname te maken is een kunst. 

Microfoons met demping er omheen en meerdere microfoons om het nog enigszins hoorbaar te laten zijn. 

 


Ik denk trouwens dat het publiek wel zal zorgen voor veel extra demping Hans.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, WanFie said:

Maar hoe dan ook, meer ruimte-informatie dan wat er op de drager staat komt er niet. Maar wát er is moet wél in stand gehouden worden. En later herstellen lukt onmogelijk. Daarom blijft alles in de afspeelketen van belang. Dus ook de interlinks. En shit in, is shit out.

Studio werk worden meerdere sessies opgenomen...Als er bv een gitaartje er beter opstaat op een eerder spoor dan wordt het knip en plakwerk. En als er een galmpje of wat dan ook bij moet dan is dat geen probleem, een false noot van de zanger is ook geen probleem. Als je een effectje buiten de luidsprekers wil is dat zo geregeld.

Het moet goed op spoor staan...hele orkesten opnemen is wel een uitdaging. Gewoon zorgen dat elke microfoon goed op spoor staat, en dan begint het uitmixen.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Roots said:

Studio werk worden meerdere sessies opgenomen...Als er bv een gitaartje er beter opstaat op een eerder spoor dan wordt het knip en plakwerk. En als er een galmpje of wat dan ook bij moet dan is dat geen probleem, een false noot van de zanger is ook geen probleem. Als je een effectje buiten de luidsprekers wil is dat zo geregeld.

Het moet goed op spoor staan...hele orkesten opnemen is wel een uitdaging. Gewoon zorgen dat elke microfoon goed op spoor staat, en dan begint het uitmixen.

 

Precies, en dan klopt er van het hele fase verhaal niks meer. Breedte met de pan regelaar, galm met de galmknop en voor en achter met de volumeknop. En dan hebben wij het over diepte en hoogte in het stereobeeld. Dat is dus maar bij weinig opnamen echt goed. Vooral die oude Carnegie opnamen blonken daar in uit.

Link to comment
Share on other sites

Dat is te horen op de moderne opnames... Niet dus. Het kan allemaal wel, maar omzet telt, dus zo hard als kan opnemen. Dat zooitje audioten zoekt het maar uit.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel eens gelezen dat veel van die opnametechnici die zulke fantastische opnamen hadden gemaakt even makkelijk anders gingen werken toen ze de technische mogelijkheden kregen. 
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...