Jump to content

belangrijkste component in je keten , je oren . Ook aan slijtage onderhevig

volhouder
 Share

Recommended Posts

21 hours ago, carl said:

Die man komt wel geld verdienen Klaas. Het enige wat ik nog zoek is een phono trap.

Ik heb bij Alie een aantal phono (mc) boards gekocht en ook div op-amps , De goede combi gemaakt en ingebouwd in mn Technics . Geen 'echte' voortrappen gehad die hetzelfde resultaat boden . Zonder brom . Ook nog eens veel goedkoper

Tijdens het krieken van nieuwjaarsdag, in een vlaag van achteraf gebleken grotendeelse verstandsverbijstering, dan wel onbezonnen  gedrag (mijn gedachte was "goed", maar..) i.c.m. alcohol het minder lumineuze idee gevat om onze overgebleven vuurwerktroep in onze  keramische BBQ te verbranden: gevolg een paar verschroeide hoofdharen  en een pieptoon in mijn linkeroor.  Gelukkig is de pieptoon inmiddels na 1-2  dagen minder geworden. Oftewel: dom, dom, dommer.  

On 3-1-2025 at 19:58, Vinyl_Fuchs said:

Tijdens het krieken van nieuwjaarsdag, in een vlaag van achteraf gebleken grotendeelse verstandsverbijstering, dan wel onbezonnen  gedrag (mijn gedachte was "goed", maar..) i.c.m. alcohol het minder lumineuze idee gevat om onze overgebleven vuurwerktroep in onze  keramische BBQ te verbranden: gevolg een paar verschroeide hoofdharen  en een pieptoon in mijn linkeroor.  Gelukkig is de pieptoon inmiddels na 1-2  dagen minder geworden. Oftewel: dom, dom, dommer.  

Ik zeg niks.

Ik had de optie om dan het door de verzekering te laten betalen, dat kan maar dan genoegen nemen met een half product wat beperkingen heeft omdat de verzekering dat niet betaald?

Ik heb gekozen voor een oplossing die voor mij optimaal is met dan wel de duurdere uitvoering, en ook de toepassing met een goede verbinding met Bluetooth, en dan maar genoegen  nemen met de oplossing die de belasting dan biedt. Dus 1 x in de 3 jaar een subsidie die dan er voor zorgt dat je dan de lekkerste kunt benutten.

Ik trek het af van de belasting, gaat prima met de volle mep in de opzet.

Als ik echt ga luisteren is het met die hoortoestellen en geeft ook een goede indicatie of je bezig bent met een goede opzet, naast de mogelijkheden met een tablet en telefoon om dan te luisteren naar de betere muziek, en op vakantie kan ik met ROON ook gebruik te maken van de verbinding en mijn eigen keuzes te kiezen via ARC en via mijn eigen server de muziek beluisteren. Ook telefoneren is een stuk comfortabeler met de huidige smartphones. 

En eventueel digitaal uit naar een DAC is ook mogelijk.

• 4 weeks later...
On 7-1-2025 at 01:06, HansP said:

Ik had de optie om dan het door de verzekering te laten betalen, dat kan maar dan genoegen nemen met een half product wat beperkingen heeft omdat de verzekering dat niet betaald?

Ik heb gekozen voor een oplossing die voor mij optimaal is met dan wel de duurdere uitvoering, en ook de toepassing met een goede verbinding met Bluetooth, en dan maar genoegen  nemen met de oplossing die de belasting dan biedt. Dus 1 x in de 3 jaar een subsidie die dan er voor zorgt dat je dan de lekkerste kunt benutten.

Ik trek het af van de belasting, gaat prima met de volle mep in de opzet.

Als ik echt ga luisteren is het met die hoortoestellen en geeft ook een goede indicatie of je bezig bent met een goede opzet, naast de mogelijkheden met een tablet en telefoon om dan te luisteren naar de betere muziek, en op vakantie kan ik met ROON ook gebruik te maken van de verbinding en mijn eigen keuzes te kiezen via ARC en via mijn eigen server de muziek beluisteren. Ook telefoneren is een stuk comfortabeler met de huidige smartphones. 

En eventueel digitaal uit naar een DAC is ook mogelijk.

Veel audiciens en ketens willen je doen geloven dat de zorg toestellen halve producten zijn wat domweg niet waar is . De audiciens schijnen weinig (vinden zij) te verdienen aan zorgtoestellen en willen ze liever niet verkopen . Bernafon heeft cat5 toestellen waarmee je ook kan telefoneren (BT) , zeer veel instelmogelijkheden aan boord heeft , weinig tot niets onderdoet voor veel duurdere toestellen en ook de modernste chips in zich heeft . Ook het muziek programma luistert goed maar het belangrijkste is de afstelling .Ik ben bang dat veel audiciens de zorg hoortoestellen niet naar behoren afstellen of er weinig aandacht aan geven om zodoende het 'verschil' te laten horen met de veel te dure toestellen . Mijn eerste toestellen waren toestellen in de vrije markt , kosten 10 jaar terug al € 4500 set . Daarna heb ik bij specsavers een stel 'reserve' gehaald van hetzelfde merk in de zorg cat 5 . Heb zelf dus de verschillen kunnen waarnemen die er niet of nauwelijks waren . Scheelt ong 4000,- , toch geld .

Heb onlangs mijn test afgerond en de keuze is gevallen op de Widex Enjoy . Wel veel aandacht geschonken aan de afstelling waar ik zelf mee keek naar de mogelijkheden . Muziek klinkt nu weer fantastisch . Belangrijke afstelling was de versterking van de zachte geluiden , als die correct afgesteld is hoor je de zachte 'tingels'ook weer , ook de bekkens en snaredrum goed waarneembaar .

Luister trouwens nu naar een pas aangeschafte pas 50 jaar oude JVC draaitafel met dynamische arm ( QL-Y5 ) . Werkelijk geweldig . Ik heb een plaat met wat drukke passages waar mn technics wat moeite mee had , deze JVC geeft ook de moeilijke stukken onvervormd door . Zelf wel een goede voorversterker ingebouwd . Nu even met een MM technics cart  cmk205 .

Iemand hier met ervaring in het afstellen van de naalddruk bij deze armen ?

Edited by volhouder