Guest edwin Posted 31 maart 2001 Report Share Posted 31 maart 2001 Dag audiogenoten, Hier een klein vraagje. Ik heb een tweede hands sansuiplatenspeler op de kop getikt (type 222). Nu heb ik mij laten vertellen dat deze speler destijds een concurrent was van de duals en de thorens spelers (jaren 80). Kunnen jullie mij vertellen of het nut heeft om deze sansui nog wat op te peppen met de nodige modificaties. Dan heb ik het over draden vervangen, motor, aansluitingen, gehele behuizing. Alle tweeks zijn welkom. Gegroet Edwin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dick Schuurman Posted 1 april 2001 Report Share Posted 1 april 2001 Hallo Edwin, Ik ben in het grijze verleden ook de trotse bezitter geweest van een Sansui 222. Als ik me goed herinner was het de Mk IV, zwart pianolak en een mat zilverkleurige arm. Ik gebruikte hem met een Denon DL 160 en dat klonk bepaald niet slecht. Een paar nadelen zaten er wel aan het apparaat: je zag er iedere vingerafdruk op, maar wat vervelender was: De VTA was niet in te stellen (armhoogte was niet te verstellen) waardoor de weergave niet altijd ideaal was met verschillende elementen. Ik heb geen idee wat je ervoor betaald hebt, maar ik zou er niet heel veel geld aan spenderen..... er zijn momenteel voor redelijke prijzen zeer behoorlijke (nieuwe) draaitafels te koop! Maar vooreerst gewoon genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edwin Posted 1 april 2001 Report Share Posted 1 april 2001 Ik heb er 200 gulden aan gespendeerd inclusief element. Dus het valt wel mee. Maar toch bedankt. Groet Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts