Jump to content

heel vaak geschoten, slechts 1x raak


Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Dank je wel Onno, de komende twee weken in Schotland ( koud, brr) en daarna  5 weken Ierland.

 

2 van mn favoriete bestemmingen waar ik vaak geweest bent (om vrienden te bezoeken en ook om te werken). Edinburgh ken ik als mn binnenzak (bijna).  Mocht je in NI zijn, dan kan ik Armagh aanbevelen. Overigens duurt een regenbui zelden lang in het noorden (invloed atlantische oceaan)

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

eyJidWNrZXQiOiJtZWRpYW1hc3Rlci1zM2V1Iiwi

Wij zitten nu hier met zijn tweetjes in een huis waar je eigenlijk
rolschaatsen nodig hebt om naar het toilet te gaan.

Lough Neagh is eigenlijk geen Republiek Ierland maar Ulster. Wij zitten veel westelijker bij Lough Carra.

De Guinness aan de tap is echt heel lekker. Het schuim zoals hier getapt krijg je echt nergens anders. Whisk(e)y proeven gaat hier en vooral in Schotland natuurlijk ook heel goed. Maar.... whisky kopen kun je beter in Nederland doen want dat is goedkoper, zelfs als je bij de distilleerderij zelf koopt.

Ik heb inmiddels Oban14 single malt, Jameson five Oak Casks en Slane Triple Casks in de kofferbak.

Nog 5 weken te gaan dus er komt nog wel wat bij.

Het huis waar we nu zitten is in de tv-kamer voorzien van Ruark surround sound met Denon versterking. Groot maar Ruark is volgens mij echt iets voor de gemakzuchtige consument. In de bibliotheek hier is het allemaal Cambridge Audio. Niet mijn ding. Wel gemakkelijk want via bluetooth kun je gewoon je eigenuziek afspelen.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Kraus vonBentinck said:

eyJidWNrZXQiOiJtZWRpYW1hc3Rlci1zM2V1Iiwi

Wij zitten nu hier met zijn tweetjes in een huis waar je eigenlijk
rolschaatsen nodig hebt om naar het toilet te gaan.

Lough Neagh is eigenlijk geen Republiek Ierland maar Ulster. Wij zitten veel westelijker bij Lough Carra.

De Guinness aan de tap is echt heel lekker. Het schuim zoals hier getapt krijg je echt nergens anders. Whisk(e)y proeven gaat hier en vooral in Schotland natuurlijk ook heel goed. Maar.... whisky kopen kun je beter in Nederland doen want dat is goedkoper, zelfs als je bij de distilleerderij zelf koopt.

Ik heb inmiddels Oban14 single malt, Jameson five Oak Casks en Slane Triple Casks in de kofferbak.

Nog 5 weken te gaan dus er komt nog wel wat bij.

Het huis waar we nu zitten is in de tv-kamer voorzien van Ruark surround sound met Denon versterking. Groot maar Ruark is volgens mij echt iets voor de gemakzuchtige consument. In de bibliotheek hier is het allemaal Cambridge Audio. Niet mijn ding. Wel gemakkelijk want via bluetooth kun je gewoon je eigenuziek afspelen.

Zo, voor een vakantiehuisje mag je niet mopperen. Maak er een mooie tijd van samen!

Link to comment
Share on other sites

Oban is een grapppig plaatsje waar ik ooit kokkels gegeten heb (en guinness gedronken in de Oban inn). Daarna een paar dagen op Lismore doorgebracht (bij een vriend van een vriend) en krab gegeten die we zelf uit de netten hadden gevist (in een klein roeibootje tussen de zeehonden)

Link to comment
Share on other sites

DSC-0031.jpg

Oban is een leuk.plaatsje

 60% draait er volgens mij om de vis en de visserij,35% om de whisky. Ik heb niet de tour gedaan bij de Oban distilleerderij. Dat is 4x proeven en dat durf ik toch niet te combineren met auto rijden. Smalle, bochtige wegen, hoog tempo en best veel inhalen. Daar is alcohol een heel slechte combi. Wij stonden paar keer lang vast door frontale botsingen op de weg langs Loch Ness.(A96)

De verse vis aan de haven is echt voor de kenners. Japanners bleven eten en bestellen, achter elkaar door. Die spraken van AAA+ kwaliteit.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Kraus vonBentinck said:

De verse vis aan de haven is echt voor de kenners.

 

In de jonge jaren heb ik een aantal jaren deeltijd op een kotter gevaren, platvis. Het verschil tussen echt verse vis, uit het net op het bord, en wat je hier op de markt koopt is echt heel groot. Dus, ja, ik snap die Japanners wel. In die zelfde tijd kon ik Japanse gasten nog dagvangst groene haring voor zetten. Tranen in de ogen kregen ze ervan.

Link to comment
Share on other sites

On 19-5-2023 at 09:23, Seed7 said:

 

In de jonge jaren heb ik een aantal jaren deeltijd op een kotter gevaren, platvis. Het verschil tussen echt verse vis, uit het net op het bord, en wat je hier op de markt koopt is echt heel groot. Dus, ja, ik snap die Japanners wel. In die zelfde tijd kon ik Japanse gasten nog dagvangst groene haring voor zetten. Tranen in de ogen kregen ze ervan.

Wij hebben hier Breskens..Of beter gezegd hadden. Visafslag is er niet meer....Maar ik kwam op kotters, de vismijn en de handelaren die er rond zaten voor mijn werk (koeltechniek). Eer er een visje op de markt ligt is die echt wel al een week oud, soms 2.

Koop iig nooit vis in de supermarkt dat is echt zonde van je geld.

 

Cardhu 12years is mijn favo.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 18-5-2023 at 23:10, Duck-Twacy said:

T is een tijd geleden, maar krijg nu toch een deja vu

Ik moest nog even de foto's zoeken, maar hier ook: heb in Juli 1996 met 2 kameraden een legendarische motortrip door Schotland gedaan.

Vond zelfs nog een bonnetje van Calmers of Oban (een "Kilt Pin" aangeschaft: waar die gebleven, is mag God weten).

 

20230623-225847.jpg

 

Hoop ooit nog een keer met het hele gezin op de motor een bezoek aan Schotland te brengen.

Link to comment
Share on other sites

On 1-5-2023 at 19:12, Roots said:

Lekker whiskey/whisky drinken :) . Ierland komt de lekkerste paling vandaan. (Lough Neagh)....Veel plezier.

Yep. Mijn lokale visboer heeft Ierse wildvang. En dan minstens duimdik. Yummie.

Edited by Vinyl_Fuchs
Link to comment
Share on other sites

On 23-6-2023 at 23:01, Vinyl_Fuchs said:

Ik moest nog even de foto's zoeken, maar hier ook: heb in Juli 1996 met 2 kameraden een legendarische motortrip door Schotland gedaan.

Vond zelfs nog een bonnetje van Calmers of Oban (een "Kilt Pin" aangeschaft: waar die gebleven, is mag God weten).

 

20230623-225847.jpg

 

Hoop ooit nog een keer met het hele gezin op de motor een bezoek aan Schotland te brengen.

Ik kan het echt aanraden.

Ik was voor de eerste maal in Schotland en vond de natuur erg mooi en de indruk van veel ruimte fantastisch. Bovendien vond ik het een goed georganiniseerd land, vooral op het platteland maakte veel een welvarende indruk.  Geen troep op straat of langs de wegen. De omgekeerde wereld van Italie/Sicilie. Ondanks dat ik de bezochte wat grotere) steden (Glasgow, Inverness) erg lelijk vond en de bevolking op straat vaak heel slecht & smakeloos gekleed en geknipt, was het in de kleinere dorpen heel andere koek. Veel mooie huizen, alles goed in de verf, mooie tuinen en aardige winkels en ook in de kleinere dorpen ruim gesorteerde supermarkten. Schotland had het volgens mij goed voor elkaar en het contrast met het Engeland in verval was voor mij opvallend. De Schotten die ik gesproken heb waren het in dat opzicht roerend met mij eens.

Motorrijden in Schotland is volgens mij ook zeer populair

Link to comment
Share on other sites

On 25-6-2023 at 19:36, Kraus vonBentinck said:

Ik kan het echt aanraden.

Ik was voor de eerste maal in Schotland en vond de natuur erg mooi en de indruk van veel ruimte fantastisch. Bovendien vond ik het een goed georganiniseerd land, vooral op het platteland maakte veel een welvarende indruk.  Geen troep op straat of langs de wegen. De omgekeerde wereld van Italie/Sicilie. Ondanks dat ik de bezochte wat grotere) steden (Glasgow, Inverness) erg lelijk vond en de bevolking op straat vaak heel slecht & smakeloos gekleed en geknipt, was het in de kleinere dorpen heel andere koek. Veel mooie huizen, alles goed in de verf, mooie tuinen en aardige winkels en ook in de kleinere dorpen ruim gesorteerde supermarkten. Schotland had het volgens mij goed voor elkaar en het contrast met het Engeland in verval was voor mij opvallend. De Schotten die ik gesproken heb waren het in dat opzicht roerend met mij eens.

Motorrijden in Schotland is volgens mij ook zeer populair

Moet je toch nog eens Edinburgh aandoen. Ik ben daar een stuk of 20 keer geweest (vriendin die er woonde en werk)

 

Nu is het al weer ruim 6 jaar geleden dat ik er was (wen wellicht is het wel wat veranderd), maar het blijft een mooie oude stad. En alles in het city center is te belopen (of klimmen, naar Athur's seat). Genoeg te doen voor een midweek ofzo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...