Jump to content

High end München 2023


Recommended Posts

Ik was benieuwd of er andere forum leden ook naar de High End beurs in München gaan eind Mei. Ik ben zelf aan het twijfelen. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een interessant event. Kan je in een dag alles bekijken/beluisteren, of heb je 2 dagen nodig om alles te kunnen zien. 
 

Ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen.

 

Gr. Marco

 

 

Edited by Marco_Hi-Fi
Link to comment
Share on other sites

Het ligt aan je eigen interesse. Als je alle stands en kamers wilt zien en ook nog de sets wilt horen, dan heb je aan 3 dagen nog niet genoeg. 

Gewoon voorwerk doen en zelf bepalen wat wel en wat niet.

Als je wilt luisteren naar sets, adviseer ik je om zo vroeg mogelijk naar de kamers boven te gaan en gelijk beginnen met luisteren. Dan is het nog niet zo idioot druk en heb je nog kans om wat ongestoord te kunnen luisteren. De eerste openingsuren zijn daar uitermate geschikt voor. Omdat dan de (boven)gangen waar de kamers op aansluiten nog te belopen zijn en de drukte  nog meevalt. In de loop v d dag is het haast niet te doen. Behalve als je van drukte houdt en er mensen tegen je aanstoten of voor je steeds lopen enz enz.

De grote hallen beneden is de meeste open ruimte en heel goed te doen op het midden v d dag of als toevluchtsoord als het boven te druk is geworden.

Op de website van de high-end kun je zien wie deelneemt en waar ze zitten op de showvloer. Handig voor het voorwerk en de voorpret.

 Veel plezier. 

 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, audiofreak said:

Het ligt aan je eigen interesse. Als je alle stands en kamers wilt zien en ook nog de sets wilt horen, dan heb je aan 3 dagen nog niet genoeg. 

Gewoon voorwerk doen en zelf bepalen wat wel en wat niet.

Als je wilt luisteren naar sets, adviseer ik je om zo vroeg mogelijk naar de kamers boven te gaan en gelijk beginnen met luisteren. Dan is het nog niet zo idioot druk en heb je nog kans om wat ongestoord te kunnen luisteren. De eerste openingsuren zijn daar uitermate geschikt voor. Omdat dan de (boven)gangen waar de kamers op aansluiten nog te belopen zijn en de drukte  nog meevalt. In de loop v d dag is het haast niet te doen. Behalve als je van drukte houdt en er mensen tegen je aanstoten of voor je steeds lopen enz enz.

De grote hallen beneden is de meeste open ruimte en heel goed te doen op het midden v d dag of als toevluchtsoord als het boven te druk is geworden.

Op de website van de high-end kun je zien wie deelneemt en waar ze zitten op de showvloer. Handig voor het voorwerk en de voorpret.

 Veel plezier. 

 

Hoi Audiofreak, bedankt voor de informatie! Dan weet ik dat ik ivm de drukte eerst de voor mij interessantste luisterruimtes ga bezoeken. Verder ben ik van plan met de trein naar München te reizen. Ik zag dat deze al rond 7:10 in de ochtend aankomt, dus dan kan ik er direct met de opening zijn. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik ben 3 dagen geweest en het was helemaal niet druk, ook alle ruimtes waren niet verhuurd. Ook ontbraken bekende, zoals B&W, Diapason, en nog vele anderen.

Ik spreek me niet uit over wat ik mooi en minder vond want dat is persoonlijk. Ga ik volgend jaar terug, vermoedelijk niet, ik vind het veel te vermoeiend.

Het is en blijft werelds grootste High End beurs en als je ze nog nooit bezocht hebt is het overweldigend.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik zou zelf ook niet zo gauw gaan. Voor 300-500 euro, naar apparatuur gaan kijken die toch niet kunt betalen.

Bovendien kunnen de meest bezoekers hun mond niet houden, dus van echt luisteren komt toch niet veel.

Maar goed, als ik zes ton op de bank had, ging ik misschien wel. Ieder het zijne.

Link to comment
Share on other sites

Één keer in je leven doen als audiofiel hartstikke leuk de High End Munchen. Ik kijk er met plezier op terug, toen ik met enkele forumleden heb mee mogen reizen. Je ziet de meest bizar grote systemen en het meest creatieve aan oplossingen. Of het zoden aan de dijk zet gehoormatig doet er niet toe, het is een volledig onderdompelende ervaring van audio, muziek en hifi. Uiteindelijk moet je ook genieten van de Duitse cultuur, maar dat gaat van zelf. #Fanta #bier

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Ivan10 said:

Één keer in je leven doen als audiofiel hartstikke leuk de High End Munchen. Ik kijk er met plezier op terug, toen ik met enkele forumleden heb mee mogen reizen. Je ziet de meest bizar grote systemen en het meest creatieve aan oplossingen. Of het zoden aan de dijk zet gehoormatig doet er niet toe, het is een volledig onderdompelende ervaring van audio, muziek en hifi. Uiteindelijk moet je ook genieten van de Duitse cultuur, maar dat gaat van zelf. #Fanta #bier

Ik ben er ook een aantal keer geweest. Vaak was ik actief in een Nederlandse stand en was er genoeg tijd om zelf rond te kijken. Meest op opmerkelijk toen: een grote pul bier was goedkoper als een glas water….Op de Highend is het eten matig, maar in München zelf kan je echt heerlijk eten. En voor toch wel stuk lagere prijzen als in Nederland. 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er nooit geweest,  maar mijn audiokameraad is aan het polsen voor volgend jaar. Je moet het een keer gezien/ beleefd hebben. Maar ik ben tegenwoordig (en eigenlijk altijd al) voorstander van kleinschaligheid (qua demo's, concerten, etc.) Mijn eerste serieuze live ervaringen (op 16-jarige leeftijd) deed ik op in een regionaal legendarisch bluescafé : "Het Babbeltje" te Roermond. Veelal Amerikaanse bluesartiesten op tournee. Helaas middels het huidige Google weinig over terug te vinden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...