Jump to content

Rendement...


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, Kraus vonBentinck said:

link aanklikken en foto komt te voorschijn (waarom niet gelijk in de posting is mij een raadsel)

Mooie ruimte. Je hebt waarschijnlijk de link naar de foto met copy en paste, direct in het bericht geplakt. 

I.p.v op het paperclipje links bovenaan het bericht te drukken en de url (link) daar in te plakken. 

Als je met je muis op dat symbool klikt krijg je dit. De link of URL hoe je het noemen wil plak je hier in.

 

De afbeelding verschijnt dan zoals hier, direct. 

 

link.png

 

Edited by Tubejack
verhaal compleet gemaakt
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Hans van Liempd said:

In het rendementtopic ?

Ach Hans, omdat Carl altijd meerdere vragen heeft bij zijn projectjes en daardoor meerdere topics opent gebeurt het regelmatig dat Carl antwoorden geeft in zijn andere topics. Daardoor lopen dingen door elkaar en is het onoverzichtelijk voor de lezer die later inhaakt en niet het topic van het begin heeft gevolgd. Ook maakt het de leesbaarheid of het terug vinden van een eerder gelezen antwoord of posting niet gemakkelijk.  En wat zegt het dan allemaal? Het is chaotisch en men moet er zelf maar iets uit voort breiden.

Voor mij is het zo herkenbaar deze manier van Carl, dat ik niet erover verbaasd ben en het ook niet meer lees of volg op langere termijn. 

 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

O ik zie het al Kraus. Je gebruikt Postimage en geen link naar een andere website.  In dat geval moet je het op het 2e blauw/witte envelopje/papier teken rechts drukken (Directe link:) . Tot je de melding krijgt: "gekopieerd"  Daarna kun je zo de link plakken in dit bericht; Dan zie je direct de foto. Probeer maar :)

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, kappa7 said:

IMG-0304-1.jpg

Zo

Wel een mooie ruimte, maar vanwaar de asymmetrie? Of was het werk nog niet klaar?

groet,

Leobus

Duclaasie was me net voor.

Edited by leobus
Link to comment
Share on other sites

On 9-3-2023 at 00:32, kappa7 said:

IMG-0304-1.jpg

Dat ziet er werkelijk indrukwekkend uit. Alleen moet dat tweede dempingspaneel er nog in. Wat ik me afvraag (ik wil niet vervelend zijn...): wat doet deze behandeling op dit moment met de kamer? Heb je al eens met klappende handen door de ruimte gelopen? Wat is het verschil met vóór en na? Bevalt je dat?

Want straks plant je de speakers erin en moet je gaan schuiven (gaat niet) met de panelen omdat ze op de "verkeerde" plek hangen. Het plafond is niet helemaal symmetrisch waardoor de reflecties en/of staande golven nét op een andere plaats zitten dan bedacht als de speakers er straks in staan...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
39 minutes ago, Jongensdroom said:

Een Magnepan moet toch een stukje van de achtermuuur Charles!?

Zie jij ergens een speaker dan?

Volgens mij heeft Carl geen Magnepan.

 

Maar: ja, afstand is zeker nodig om het dipolaire karakter te optimaliseren.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
21 minutes ago, dirtyherrie said:

Wat wil je hier mee zeggen?

 

De andere luidsprekers hebben met dezelfde versterker geen of maar weinig vermogen nodig. Met die lage impedantie is de WP zelfs nog in het voordeel omdat de versterker op lage impedanties meer vermogen levert.

 

Dus een rendementsverschil van 83 (DM2a) naar 93 dB/W/m (WP) En daar bovenop nog 8 tov 4 Ohm (of minder) en nog maar 4 dB extra volume nodig.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Wat wil je hier mee zeggen?

 

De andere luidsprekers hebben met dezelfde versterker geen of maar weinig vermogen nodig. Met die lage impedantie is de WP zelfs nog in het voordeel omdat de versterker op lage impedanties meer vermogen levert.

 

Dus een rendementsverschil van 83 (DM2a) naar 93 dB/W/m (WP) En daar bovenop nog 8 tov 4 Ohm (of minder) en nog maar 4 dB extra volume nodig.

De watt puppy’s hebben het zelfde vermogen nodig om op 93 db te komen en de b en w speakers om op 83 db te komen.

Het zal veel meer moeite kosten voor de versterker om de watt puppys naar bijv 103 db te krijgen dan de b en w speakers naar 93 db

Edited by dirtyherrie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...