Jump to content

Wil goes analog.


Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Waarom die subwoofer er stond (gelukkig is hij weg) begrijp ik nog steeds niet helemaal. Goed opgenomen platen klonken eerder ook zonder de sub ook prima. Mét de sub werd het laag alleen te hard en flodderig.

 

Maar vandaag dus naar de Kuzma met vdH Frog geluisterd. Daar is heel weinig mis mee. Tonaal keurig kloppend en een mooi stereobeeld. En het laag is ruim voldoende en gaat ook erg diep. Het was zo veel, dat ik vond dat de stoel wat verder van de muur kon. En dan was dat wat overdreven laag ook keurig in balans. Dat was dan met platen van STS en andere audiofiele nieuwe opnamen op nieuw vinyl. Stemmen klonken heel natuurlijk en staan mooi tussen de luidsprekers. Niet er voor of er achter, maar er mooi tussenin. Er daarachter een heel behoorlijk stereobeeld. Het hoog zou voor mij wat feller mogen, maar dat komt misschien nog wanneer het element wat beter is ingespeeld. Evenals de ruimtelijkheid. Het laag laat heel goed horen hoe b.v. een contrabas klinkt.

Voor mij de reden een wat oudere plaat te vragen. Dat werd dus Scott Hamilton. Een heel mooie opname die heel precies de klank van de instrumenten laat horen. Het laag iets minder aanwezig (de stoel weer naar achter?) maar toch nog steeds erg goed. De plaat is ergens in de 60's opgenomen, maar erg mooi gedaan. Op Qobuz staat deze helaas niet, maar er speelt nu hier wel een andere van Scott. Ook mooi.

 

Al met al een mooie stap vooruit. Geniet er nou maar eens van Wil...

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Altijd leuk die wederzijdse luisterbezoeken. Dacht overigens aanvankelijk bij de schrijfsels van Wil dat het meer in de negatieve richting zou gaan qua analoog, maar wat schets mijn verbazing in deel 3: tevreden met een mooie, nieuwe DT. 👍  

Dag Vinyl Fuchs,

Het probleem is, als ik eenmaal iets goeds gehoord heb, blijft dat in mijn geheugen zitten.

Draaitafels beluisteren van 5.000 - 10.000 euro en dan denken dat het voor een paar euro ook kan, werkt helaas niet.

Iets wat duur is, is niet altijd goed. Maar iets wat goed is, is niet goedkoop. Ik hoor niet de groep van welgestelde mensen die met briefjes van honderd kan strooien.

Ik ben dan ook blij, binnen mijn budget, iets te hebben kunnen kopen waar ik tevreden over ben. Daarmee bedoel ik, om op een goede manier

naar mooie platen te kunnen luisteren. Uiteindelijk gaat het allemaal om de muziek. Ik ben opgegroeid met James Last en Ernst Mosch, volgde in Utrecht twee klassieke opleidingen, maar de voorkeur gaat uit naar jazz. Een vreemde gang van zaken. Omdat ik de wereld van de koperblazers goed ken, heb ik nu bewust veel lp's verzameld van saxofonisten, o.a. van Ben Webster.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Waarom die subwoofer er stond (gelukkig is hij weg) begrijp ik nog steeds niet helemaal. Goed opgenomen platen klonken eerder ook zonder de sub ook prima. Mét de sub werd het laag alleen te hard en flodderig.

 

Maar vandaag dus naar de Kuzma met vdH Frog geluisterd. Daar is heel weinig mis mee. Tonaal keurig kloppend en een mooi stereobeeld. En het laag is ruim voldoende en gaat ook erg diep. Het was zo veel, dat ik vond dat de stoel wat verder van de muur kon. En dan was dat wat overdreven laag ook keurig in balans. Dat was dan met platen van STS en andere audiofiele nieuwe opnamen op nieuw vinyl. Stemmen klonken heel natuurlijk en staan mooi tussen de luidsprekers. Niet er voor of er achter, maar er mooi tussenin. Er daarachter een heel behoorlijk stereobeeld. Het hoog zou voor mij wat feller mogen, maar dat komt misschien nog wanneer het element wat beter is ingespeeld. Evenals de ruimtelijkheid. Het laag laat heel goed horen hoe b.v. een contrabas klinkt.

Voor mij de reden een wat oudere plaat te vragen. Dat werd dus Scott Hamilton. Een heel mooie opname die heel precies de klank van de instrumenten laat horen. Het laag iets minder aanwezig (de stoel weer naar achter?) maar toch nog steeds erg goed. De plaat is ergens in de 60's opgenomen, maar erg mooi gedaan. Op Qobuz staat deze helaas niet, maar er speelt nu hier wel een andere van Scott. Ook mooi.

 

Al met al een mooie stap vooruit. Geniet er nou maar eens van Wil...

Dank je Hans voor de mooie en wijze woorden.

De luidsprekers en de luisterstoel moeten nog uitgemeten worden.

 

Voor alle en ieders duidelijkheid: Hans en zijn broer ken ik al heel lang. Beide heren waren jaren geleden al in mijn kleine luisterruimte.

Op een gegeven moment zeiden de mannen: ga jij maar even beneden koffie zetten. Ik braaf naar beneden, kom ik weer boven, staan de luidsprekers ineens in een diagonale opstelling. Dus ik zeg: wat krijgen we nou? Daar zitten en mond dicht, was het antwoord. Krijg nou wat, dat klinkt goed. Rick Paap is er niks bij.

Korte tijd daarna kwam vriend Ber (vroeger R.A.V.O.N. op het forum) langs met ook een partij meetapparatuur. Hij zond een sweep uit en aan de hand daarvan werden nog kleine correcties in de opstelling gemaakt. Je hoeft zelf niet veel te kunnen, als je maar de juiste vrienden hebt 😁.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
On 24-1-2023 at 20:10, Jongensdroom said:

 

 

MISSCHIEN NIET GEHEEL ONBELANGRIJK: AALT JOUK STOPT ER MEE PER 1 MAART AANSTAANDE.

Zijn zoon neemt het over, maar voor de zekerheid heb ik er nu al een gekocht.

 

Even een kleine ingreep van mijn kant in deze, het klopt dat William dan in officiële dienst is getreden als laatste zoon, AJ stopt er zelf absoluut nog niet mee, hij wil wel wat meer tijd vrijmaken voor zijn kleinzoon. Hou het er dus maar op dat hij van een 70 urige werkweek teruggaat naar 40. Part-timen noemt hij dat...

 

Binnenkort zal ik daar een keer wat meer duidelijkheid in scheppen, ook over nog een aantal veranderingen op datzelfde front, 1 daarvan kan ik al wel globaal delen, dan treedt Glenn bij mij in dienst. Wat ze precies gaat doen houden we nog even geheim, maar we krijgen weer een vrouw in de business!

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Arden said:

 

Even een kleine ingreep van mijn kant in deze, het klopt dat William dan in officiële dienst is getreden als laatste zoon, AJ stopt er zelf absoluut nog niet mee, hij wil wel wat meer tijd vrijmaken voor zijn kleinzoon. Hou het er dus maar op dat hij van een 70 urige werkweek teruggaat naar 40. Part-timen noemt hij dat...

 

Binnenkort zal ik daar een keer wat meer duidelijkheid in scheppen, ook over nog een aantal veranderingen op datzelfde front, 1 daarvan kan ik al wel globaal delen, dan treedt Glenn bij mij in dienst. Wat ze precies gaat doen houden we nog even geheim, maar we krijgen weer een vrouw in de business!

Ik heb zo het idee dat A.J. pas stopt als hij het gras van onderen ziet groeien

 

Is Glenn het gewroet in andermans bekken eindelijk beu?

En één vrouw op de vloer werkt goed. Het wordt pas problematisch als er meerdere rondlopen.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Arden said:

 

Even een kleine ingreep van mijn kant in deze, het klopt dat William dan in officiële dienst is getreden als laatste zoon, AJ stopt er zelf absoluut nog niet mee, hij wil wel wat meer tijd vrijmaken voor zijn kleinzoon. Hou het er dus maar op dat hij van een 70 urige werkweek teruggaat naar 40. Part-timen noemt hij dat...

 

Binnenkort zal ik daar een keer wat meer duidelijkheid in scheppen, ook over nog een aantal veranderingen op datzelfde front, 1 daarvan kan ik al wel globaal delen, dan treedt Glenn bij mij in dienst. Wat ze precies gaat doen houden we nog even geheim, maar we krijgen weer een vrouw in de business!

Ik heb slechts geschreven wat een van zijn beste vrienden vertelde. Dit vanuit de wondere wereld die hifi (high end) heet.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
1 minute ago, Jongensdroom said:

Ik heb slechts geschreven wat een van zijn beste vrienden vertelde. Dit vanuit de wondere wereld die hifi (high end) heet.

 

 

Dat neem ik je ook niet kwalijk hoor, maar ook de Ketelaars zitten er wel eens naast. AJ zit weer zo vol energie, ook de komende veranderingen geven hem veel goede moed. De laatste shows welke ik samen met hem heb gedaan vond hij ook zo dermate leuk, dat hij daar ook weer meer tijd in wil gaan steken. We zijn voorlopig nog niet van hem af!

Link to comment
Share on other sites

  • Members
16 minutes ago, Sodejuu said:

Ik heb zo het idee dat A.J. pas stopt als hij het gras van onderen ziet groeien

 

Is Glenn het gewroet in andermans bekken eindelijk beu?

En één vrouw op de vloer werkt goed. Het wordt pas problematisch als er meerdere rondlopen.

 

Dat was ze het al een tijdje, ze heeft bij mij nu echter iets gevonden wat ze echt heel leuk vindt! Ik geef haar daar ook de volledige vrijheid in, ze mag het zelf gaan opbouwen naar eigen goeddunken: Dat wordt dus een buitendienst functie. Het heeft me wel al een nieuwe auto gekost, die moest er natuurlijk al direct komen...

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Arden said:

 

 

Dat neem ik je ook niet kwalijk hoor, maar ook de Ketelaars zitten er wel eens naast. AJ zit weer zo vol energie, ook de komende veranderingen geven hem veel goede moed. De laatste shows welke ik samen met hem heb gedaan vond hij ook zo dermate leuk, dat hij daar ook weer meer tijd in wil gaan steken. We zijn voorlopig nog niet van hem af!

Maar dat is goed nieuws Marco. De beste man weet beslist waar hij mee bezig is. Jij overigens ook (knipoog, knipoog). 

Ik zou graag eens met je van gedachten wisselen over het fenomeen draaitafel. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Arden said:

 

Dat was ze het al een tijdje, ze heeft bij mij nu echter iets gevonden wat ze echt heel leuk vindt! Ik geef haar daar ook de volledige vrijheid in, ze mag het zelf gaan opbouwen naar eigen goeddunken: Dat wordt dus een buitendienst functie. Het heeft me wel al een nieuwe auto gekost, die moest er natuurlijk al direct komen...

Mijn auto is ook al weer 16 jaar oud 😁.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Arden said:

 

Dat was ze het al een tijdje, ze heeft bij mij nu echter iets gevonden wat ze echt heel leuk vindt! Ik geef haar daar ook de volledige vrijheid in, ze mag het zelf gaan opbouwen naar eigen goeddunken: Dat wordt dus een buitendienst functie. Het heeft me wel al een nieuwe auto gekost, die moest er natuurlijk al direct komen...

Leuk, dat gaat vast goed komen. Glen, van harte met je nieuwe betrekking.

Veel suc6

Link to comment
Share on other sites

Er staan weer een paar nieuwe Van Den Hull The Frog elementen op Marktplaats. Het lijkt wel 5 december.  Het zijn andere lui, dan bij wie ik de mijne heb gekocht.

Het heeft er ook alle schijn van dat ik 250 euro teveel betaald heb. Ik wilde geen dief van de eigen portemonnee zijn, maar begin me nu toch af te vragen hoe dat allemaal kan. Ik denk dat er diverse lui ieder zo'n 500 euro in de kontzak aan het stoppen zijn.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jongensdroom said:

Er staan weer een paar nieuwe Van Den Hull The Frog elementen op Marktplaats. Het lijkt wel 5 december.  Het zijn andere lui, dan bij wie ik de mijne heb gekocht.

Het heeft er ook alle schijn van dat ik 250 euro teveel betaald heb. Ik wilde geen dief van de eigen portemonnee zijn, maar begin me nu toch af te vragen hoe dat allemaal kan. Ik denk dat er diverse lui ieder zo'n 500 euro in de kontzak aan het stoppen zijn.

Ik had toch liever gekozen voor een officieel verkoopkanaal. Zeker voor een duur element. Marktplaats verkopers geven niet snel garantie. En waar komen ze vandaan? Van een vrachtwagen gevallen?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Roots said:

Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat VDHul alleen elementen serviced die langs officiele weg verkregen zijn?

Er zit een handgeschreven testrapport bij van VDH. 

VDH heeft kennelijk veel "vrienden" die voor hem verkopen.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ik heb die advertentie zojuist even bekeken, en ik kan je aan de hand van het serienummer al vertellen dat dit een element uit 2020 is, en bestemd was voor de Griekse markt. Dan hoeft er natuurlijk niets mee mis te zijn, maar beweer in ieder geval niet dat hij nieuw is!

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Arden said:

Ik heb die advertentie zojuist even bekeken, en ik kan je aan de hand van het serienummer al vertellen dat dit een element uit 2020 is, en bestemd was voor de Griekse markt. Dan hoeft er natuurlijk niets mee mis te zijn, maar beweer in ieder geval niet dat hij nieuw is!

Bestemd voor de Griekse markt. Toch vreemd allemaal. Maar ik zal straks eens kijken of ik een serienummer kan vinden. Volgens mij staar er een datum in het testrapport. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Jongensdroom said:

Bestemd voor de Griekse markt. Toch vreemd allemaal. Maar ik zal straks eens kijken of ik een serienummer kan vinden. Volgens mij staar er een datum in het testrapport. 

Bij een advertentie staat Nieuw, bij de ander Nieuw en Zo Goed Als Nieuw. 

Ik kon trouwens een nieuwe Colibri kopen voor 2750 euro, maar was boven budget.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
13 minutes ago, Jongensdroom said:

Bij een advertentie staat Nieuw, bij de ander Nieuw en Zo Goed Als Nieuw. 

Ik kon trouwens een nieuwe Colibri kopen voor 2750 euro, maar was boven budget.

 

Veel op MP en Ebay aangeboden elementen hebben het predikaat ''nieuw''. Wat ze alleen allemaal vergeten is dat de datum van verkoop in het serienummer staat. Moet je alleen wel weten hoe je dat moet lezen. Ook staat er een landcode in, allemaal informatie waar ik wel wat mee kan. Als ik dergelijke aanbieders dan ook benader krijg ik altijd te horen ''maar ik dacht dat ik hem nieuw had gekocht''...

 

Het ergste is dan nog dat ik soms na terugkoppeling van vdH te horen krijg dat hij daar ook al een keer terug is geweest voor een retip of iets dergelijks. Vraag gewoon altijd om het serienummer, dan kunnen wij zo de historie checken.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Arden said:

 

Veel op MP en Ebay aangeboden elementen hebben het predikaat ''nieuw''. Wat ze alleen allemaal vergeten is dat de datum van verkoop in het serienummer staat. Moet je alleen wel weten hoe je dat moet lezen. Ook staat er een landcode in, allemaal informatie waar ik wel wat mee kan. Als ik dergelijke aanbieders dan ook benader krijg ik altijd te horen ''maar ik dacht dat ik hem nieuw had gekocht''...

 

Het ergste is dan nog dat ik soms na terugkoppeling van vdH te horen krijg dat hij daar ook al een keer terug is geweest voor een retip of iets dergelijks. Vraag gewoon altijd om het serienummer, dan kunnen wij zo de historie checken.

Ik heb me vergist Marco. Er staat geen datum bij. Wel een heleboel testgegevens.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 hour ago, carl said:

Geniet er gewoon van Wil - als het goed klinkt is het goed.

Dank je Charles.

Maar het nieuwe element blijkt 4 jaar oud te zijn. Da's lekker.

Zoiets overkomt mij zelden.

Het wordt nu onderzocht, maar ik kan er nog niets over vertellen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...