Jump to content

Wat vond jij het meest opmerkelijke Audio nieuws in 2022?


Tubejack
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Tubejack said:

Wist je dat de stand van het volume veel buizen versterkers bijna niets uitmaakt qua stroom verbruik.  (ook bij CJ) 


Dat wist ik wel Jack. Ik dacht dat Seed inmiddels met een versterker van 450 Watt uitgangsvermogen speelde 😄

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Tubejack said:

In 2021 betaalden wij +/- €0,25 voor groene stroom.  Dankzij het prijsplafond tot 2900Kwh €0,40.    

Huh?

Het plafond is subsidie. Als je leverancier plotseling de prijs verhoogt naar het plafond niveau dan stap je toch naar de rechter oid.

Link to comment
Share on other sites

Het plafond is puur een bescherming hè, als de contractprijs van je leverancier 25 cent is, dan betaal je gewoon 25 cent. Verhoogt je leverancier de prijs echter naar 45 cent, dan krijg je 5 cent subsidie in de vorm van het prijsplafond. Verbruik je echter meer dan 2900kwh, dan betaal je over het verbruik boven die 2900 kWh dus 45cent. 

Link to comment
Share on other sites

Voor mij was het meest opmerkelijk de introductie van HQplayer waarbij het mogelijk wordt om de de dac chip te voeden met het signaal waar die het beste mee om kan gaan.

Ook geeft het de mogelijkheid om zelf met filter instellingen te spelen.

Heb er net een andere pc voor aangeschaft om hier verder mee te gaan.

Eens zien waar dit op uit gaat komen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kappa7 said:

Voor mij was het meest opmerkelijk de introductie van HQplayer waarbij het mogelijk wordt om de de dac chip te voeden met het signaal waar die het beste mee om kan gaan.

Ook geeft het de mogelijkheid om zelf met filter instellingen te spelen.

Heb er net een andere pc voor aangeschaft om hier verder mee te gaan.

Eens zien waar dit op uit gaat komen.


hmmm interessante ontwikkeling..👌 Volg graag jouw ervaringen ..

Edited by Rob55
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, carl said:

Noem eens een merk George.

Het is deze computer geworden Charles.

https://www.itgigant.nl/product/hp-elite-slice-g1-intel-core-i5-7500t-8gb-256gb-ssd/

Als het goed is wordt deze morgen geleverd en dan kan ik er wat verder in duiken met hoe het exact werkt en of het met mijn huidige DAC ook hoorbaar is.

Ik speel nu met een sabre dac en die kan met native DSD worden aangestuurd.

Als je namelijk kijkt naar de opbouw van een dac chip dan zijn er chips eigenlijk DSD DACs zijn waar de PCM omzetting naar dsd plaats vind in de dac chip zelf. Als je nu een dergelijke chip direct met het DSD signaal kan voeden en dan ook grip krijgt op verschillende filters dan is daar nog wat meer uit te halen.

Ik heb al een aantal enthousiaste mensen hier over gehoord en wil dit zeker eens proberen.

Een van die mensen is Walt die ook hier op het forum rond hangt.

Ik zal hier ter zijne tijd wel een apart topic  voor aanmaken.

 

Link to comment
Share on other sites

On 4-1-2023 at 23:00, kappa7 said:

Het is deze computer geworden Charles.

https://www.itgigant.nl/product/hp-elite-slice-g1-intel-core-i5-7500t-8gb-256gb-ssd/

Als het goed is wordt deze morgen geleverd en dan kan ik er wat verder in duiken met hoe het exact werkt en of het met mijn huidige DAC ook hoorbaar is.

Ik speel nu met een sabre dac en die kan met native DSD worden aangestuurd.

Als je namelijk kijkt naar de opbouw van een dac chip dan zijn er chips eigenlijk DSD DACs zijn waar de PCM omzetting naar dsd plaats vind in de dac chip zelf. Als je nu een dergelijke chip direct met het DSD signaal kan voeden en dan ook grip krijgt op verschillende filters dan is daar nog wat meer uit te halen.

Ik heb al een aantal enthousiaste mensen hier over gehoord en wil dit zeker eens proberen.

Een van die mensen is Walt die ook hier op het forum rond hangt.

Ik zal hier ter zijne tijd wel een apart topic  voor aanmaken.

 


Wordt gevolgd George ☺️

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
On 2-1-2023 at 13:22, kappa7 said:

Er zijn natuurlijk genoeg direct drive tafels die met een slappe motor zijn uitgerust en een veel slechtere wow en flutter hebben.

De slechte naam van de direct aangedreven tafels komt daar vandaan 

Zo als alles gaat het om de implementatie van de techniek en daar zijn goede en slechte voorbeelden van te vinden.

Verder heeft de snij beitel  een hogere weerstand je naald op een platen speler dus moet ook een zwaardere motor hebben om die variatie in weerstand te kunnen compenseren.

 

 

Klopt George, er is overal rommel er zijn ook snaar aangedreven draaitafels die niet meer zijn dan een houten plank

met een motor daarop gelijmd etc.

 

Bij de Record Industry in Haarlem wordt niet alleen de koper-master met een direct drive machine gemaakt.

Maar ook de productie controle, met een Technics SL-1200G.  Kennelijk is dat precies genoeg.

Bron: https://alpha-audio.net/nl/achtergrond/hoe-wordt-vinyl-gemaakt-een-blik-bij-record-industries/

Er staat ook een interessant filmpje op deze pagina. Mocht je het nog niet gezien hebben. 

 

Record-Industries-3.jpg

 

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...