Jump to content

FB860


Darwin4Ever
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik heb sinds jaren twee Philips FB860 boxen. Van de speakers zijn de foam-randen versleten.

Ik probeerde bij Philips te weten te komen wat de specificaties zijn van de aparte tweeter/midrange/woofers, maar daar kunnen ze mij niet meer aan helpen.

 

Ik weet alleen algemene zaken (zie bijlage)

 

Ik weet dat de foam-randen vervangen kunnen worden, maar dat is tamelijk duur (voor de 2x midrange en 4x woofer), en dan zit je nog altijd met oude speakers. Ik weet niet of dat goed besteed geld (en kwalitatief) is.

 

Als alternatief dacht ik aan het vervangen van de midranges/woofers door nieuwe exemplaren, maar dan bots ik op het probleem dat ik niet weet wat de specificaties zijn (watt / ohm) van de aparte speakers. Ik weet het alleen van de volledige box.

 

En ..... waar zijn speakers (nog) los te koop ?

 

Alvast dank om verder te helpen

 

20221210_164459 - fb860_00b_dfu_nld - PDF-XChange Viewer.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bijvoorbeeld bij  https://www.audiolab.nl/reparaties/ een offerte voor reparatie vragen. Is niet heel goedkoop. Het zou me niet verbazen als je bijna 200.- per speaker kwijt bent, voor rubberen randen die veel langer goed blijven.  Ik denk niet dat je voor 400.- iets wezenlijk beters koopt.

 

Philips heeft altijd goede chassis gemaakt en ze over de hele wereld aan de "high end" merken verkocht.

 

Met vervangende units heb je de zelfde problemen, dat lost niet echt iets op.

Ander merk units heeft weinig zin, dan moet je ook het filter vervangen.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Ik heb de woofers van mijn Wilsons toen in Utrecht laten refoamen. Dat was toen keurig gedaan, voor een heel acceptabele prijs. Hoe heet die man ook al weer?

Ronald van Eijk....

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Bedankt voor de reacties !

 

Jammer genoeg zijn die allemaal m.b.t. het refoamen van de speakers

Heeft Ronald van Eijk ook een website met contactgegevens ? Dan kan ik in elk geval daar eens naar kijken.

 

Niemand die technische informatie heeft over de speakers zelf en waar ik terecht zou kunnen om nieuwe te kopen (niet noodzakelijk van Philips als de specificaties kloppen) ?

 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Darwin4Ever said:

Hallo,

 

Bedankt voor de reacties !

 

Jammer genoeg zijn die allemaal m.b.t. het refoamen van de speakers

Heeft Ronald van Eijk ook een website met contactgegevens ? Dan kan ik in elk geval daar eens naar kijken.

 

Niemand die technische informatie heeft over de speakers zelf en waar ik terecht zou kunnen om nieuwe te kopen (niet noodzakelijk van Philips als de specificaties kloppen) ?

 

Ronald is via Marktplaats bereikbaar.

https://www.marktplaats.nl/v/diensten-en-vakmensen/reparatie-en-onderhoud-audio-tv-en-foto/m1356275194-ronald-van-eijk-audio-draaitafel-en-luidspreker-reparatie

 

Refoamen is volgens mij altijd beter dan vervangende units er in zetten.

Link to comment
Share on other sites

Maar... je zou de speakers mee kunnen nemen naar Speakerland in Oss. Daar hebben ze misschien vervangende types.

 

Verder is mijn mening over refoamen niet veranderd. Daarmee hou de de bedoelde specificaties. Nieuwe units zijn ook altijd duurder dan reparatie. Wanneer je iets goeds wil tenminste.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Hans van Liempd said:

Refoamen is volgens mij altijd beter dan vervangende units er in zetten.

Dat is zeker waar.

exact vergelijkbare units zijn er eigenlijk nooit en je zal altijd een iets andere speaker krijgen.

Refoamen is overigens een goed geaccepteerde manier om je speakers nog heel wat jaren extra te geven.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...