Jump to content

Mister Hifi


Recommended Posts

Ik kende deze audiowinkel in Oosterhout (bij Breda) eigenlijk niet. Ik kreeg een appje van een audiovriend, dat er een audioshow was. Samen met Blumenhofer en McIntosh.

Mister Hifi zit in een bedrijfsverzamelgebouw en werkt alleen op afspraak. Dus ook voor de audioshow moesten we ons aanmelden. Dit kon simpel online.

 

Vanmorgen dus naar Oosterhout. We reden het pand eerst straal voorbij, maar bij een tweede poging kwamen we keurig bij de ingang.

Om een centrale ruimte zijn 3 luisterruimtes. Een grote, waarin Marco de nieuwe BHC's demonstreerde. De tweede ruimte was wat kleiner en daar stonden de Blumenhofer FS3 en in de kleine een paartje kleine BHC's. Allemaal door McIntosch versterkers aangestuurd.

 

We begonnen in de middelste ruimte met de FS3 en vrij forse geïntegreerde McIntosch. Dit klonk in het begin niet echt lekker. Er mag hier 's nachts niks aan staan en de apparatuur stond nog maar een uurtje aan. Dat klonk wat scherp en niet erg ruimtelijk. Maar na een paar nummers spelen begon deze set wel te bloeien. helder, open met een iets terughoudend laag. Hier hebben we alleen de streamer beluisterd. Een draaitafel stond er wel, maar toen wij er zaten werden er geen platen gedraaid.

 

Dan door naar de grootste ruimte. Hier de BHC's met horizontale hoorn op een set McIntosch voor- met twee eindversterkers. Dat klonk totaal anders. In ieder geval had deze set het meeste drive en ruimtelijkheid. Toch vond ik stemmen niet altijd helemaal neutraal weergegeven. Waarschijnlijk dat dit met Marco's favoriete buizenversterkers beter was geweest. Maar qua imponeren, won deze set royaal. Er was echter maar één plaats waar het laag optimaal klonk.

 

In de derde kamer stonden de kleine BHC's met eigenlijk dezelfde speakerbezetting dan de FS3. Toch klonken deze totaal anders. Het laag was misschien wel het best van de show, krachtig en doortekent. Toen we binnen kwamen draaide een LP van Ingram Washington. De stem kwam ook mooi homogeen uit de luidsprekers.  Maar ook akoestisch instrumenten als saxofoon en piano klonken heel vriendelijk. Wat aan de rustige kant, maar wel heel prettig om naar te luisteren. Als streamer hier een kleine Lumin. Als versterking een kleine geïntegreerde McIntosh.

 

Daarna terug naar de middelste kamer. Er was te horen dat deze set ondertussen mooi op temperatuur was. En achterin was het stereobeeld prima gevormd. het laag was nog steeds wat terughoudend, maar de rest heerlijk om naar te luisteren.

 

Drie sets dus, speakers van dezelfde fabrikant en ook de versterking van een fabrikant, maar ieder met een sterk eigen karakter.

 

Het was jammer dat er in verhouding tot het verrichtte werk zo weinig bezoekers waren. Juli én mooi weer zijn ook niet de ideale tijd voor een audioshow. Ik ben wél blij dat ik er geweest ben. Ik heb gezien dat het een serieuze audiozaak is, met een bevlogen eigenaar. En met heel mooie spullen. Ook de tweedehands spullen zagen er allemaal hoogwaardig en netjes uit.

 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Leuk hoor, dat je zo'n (voor jou?) nieuwe show bezocht hebt. Sneu is dat wel, dat er dan zo weinig bezoekers zijn geweest. Misschien helpt dat aanmelden ook niet echt, dat kan wellicht wel een drempel voor mensen zijn.....

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mister Hifi... Inderdaad een nieuwe serieuze speler in Audioland. Hij is nu... een jaar, anderhalf jaar bezig, en weet in ieder geval heel duidelijk welke kant hij op wil.

 

De show an sich, dat dit in juli plaats vond lag hoofdzakelijk aan mij, ik heb gewoonweg tot aan dit weekend vol gezeten, het kon dus gewoon niet eerder. Het aantal bezoekers viel met in totaal over 2 dagen 34 stuks wat tegen, maar goed je hebt er uiteindelijk maar 1 of 2 nodig die de portemonnee trekken als je het zakelijk gaat bekijken. Het staat wel in schril contrast met het event in Enkhuizen welke we verleden week hadden, dat waren er 80 op 1 dag... Andere kant van het verhaal, bij Mister Hifi konden we wel iedere bezoeker even echt wat tijd gunnen, ook niet geheel onbelangrijk!

 

Over de locatie en akoestiek, we hebben nog wel wat aanpassingen gedaan om die akoestiek nog iets onder controle te krijgen, maar daar volgend jaar ook deze gebouwen plaats moeten ruimen voor woningen, is het bijna zinloos om nog ingrijpend aan te gaan passen. Dat zal op de volgende locatie moeten gaan gebeuren. Waar dat is, dat weten we nog niet, maar we hebben er in ieder geval weer een serieus audioverkoop punt bij in Nederland, en daar ging het om, bekendheid creëren voor Mister Hifi!

 

Afsluitend nog even wat fotomateriaal welke ik van feestboek heb geplukt...

 

 

291402305_5504433426243006_9206627144069

 

 

290134165_5504433569576325_3708746605294

 

 

290597696_5504433496242999_8319254527110

 

291676737_5504433536242995_9057731064387

 

290005103_5504433442909671_1797836320032

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...