Jump to content

Fleetwood Sound Deville


Mediator
 Share

Recommended Posts

Ik volg Oswalds Mill Audio al een tijdje omdat het merk en de verhalen van deze man (Jonathan Weiss) me aanspreken. Nu lees ik reviews over een nieuwe lijn ‘betaalbaardere’ luidsprekers waarvan de eerste de Fleedwood Sound Deville. Zelden een reviewer zo laaiend gehoord. En op internet zijn er meer reviews te vinden die zo zijn. Ik wilde het jullie niet onthouden voor als je geld hebt en op zoek bent naar een nieuwe luidspreker. Ik zou deze serieus eens willen beluisteren thuis. Nou ja liever niet want ze zijn ongeveer 15.000 euro met stands. 
 

 

Edited by Mediator
Link to comment
Share on other sites

Zien er wel fraai uit. Maar moeilijk te beoordelen als je met je I Phone opnames maakt. Toch hoor ik een hoornsound. En daar houd ik niet van. De reviewer zegt dan dat ze niet als hoorns klinken. Als je ze vergelijkt met Avant Garde misschien minder, maar toch…

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Visueel heeft het wel wat van de oude Zingali's. Gelukkig lagen die in een andere prijsklasse.

Heb niet het hele filmpje gekeken. Duurt me te lang tot de man tot z'n punt komt, als dat al zo is. Worden er weer conische hoorns gebruikt?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mediator said:

 Nou ja liever niet want ze zijn ongeveer 15.000 euro met stands. 

Ja maar, dat is toch niet leuk meer?

Het is een hobby heh!

Man wat een geld.

En me dunkt....dat die stands er bij zitten😅

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, leobus said:

Zien er wel fraai uit. Maar moeilijk te beoordelen als je met je I Phone opnames maakt. Toch hoor ik een hoornsound. En daar houd ik niet van. De reviewer zegt dan dat ze niet als hoorns klinken. Als je ze vergelijkt met Avant Garde misschien minder, maar toch…

groet,

Leobus


hey Leobus,

 

Ik hoor een niet technische sound en daar hou ik wel van. Van Avant-garde ben ik niet zo. Heb die al vaker gehoord en voor mijn smaak altijd te direct. De opname is met een iPhone gemaakt dus voor wat het waard is.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Mediator said:


hey Leobus,

 

Ik hoor een niet technische sound en daar hou ik wel van. Van Avant-garde ben ik niet zo. Heb die al vaker gehoord en voor mijn smaak altijd te direct. De opname is met een iPhone gemaakt dus voor wat het waard is.

Als ik het geluid van de gesproken stem van de presentator vergelijk met de muziek uit de boxen, hoor ik een natuurlijke stem versus een bak galm alsof het in een tunnel speelt. Beide opgenomen met de I phone neem ik aan. Die tunnelsound lijkt mij knap vermoeiend op den duur.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Seed7 said:

Geen idee hoe het plafond is, maar al dat glas maakt de ruimte hard voor midhoog. Dat zonne gaasje doet niet veel.

Ha, ha, leuke spraak/leesverwarring. Ik had het niet over een galmbak, maar over een bak (veel dus) galm. Maar die kan natuurlijk wel weer door de galmbak ontstaan. Zou de presentator dan ergens anders staan te praten. Moet ik nog ff nakijken.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, leobus said:

Als ik het geluid van de gesproken stem van de presentator vergelijk met de muziek uit de boxen, hoor ik een natuurlijke stem versus een bak galm alsof het in een tunnel speelt. Beide opgenomen met de I phone neem ik aan. Die tunnelsound lijkt mij knap vermoeiend op den duur.

groet,

Leobus


tja het is een opname met een iPhone dus laten we vooral concluderen dat je niets kunt zeggen hoe het klinkt. Daarvoor zou je hem moeten horen. Het is het een hoornsysteem en daar hou je van of niet. Een stem van de reviewer is een stem en het andere is een opname. Dat is toch wezenlijk anders. Ik wil vooral een systeem

horen en of het op de wat langere termijn een natuurlijk geheel vormt. Speakers moet je gewoon kiezen naar je voorkeur. Voor mij is dat hoorn of hoornachtigen. Tot op heden doe ik het met een (groot) hoornachtig systeem. Die Deville spreekt me in ieder geval aan evenals de reviews die allemaal heel positief zijn en in de

richting wijzen van wat ik mooi vind. 
 

Los van die Deville staat er natuurlijk ook een leuk setje voor met pass labs apparatuur. 

Edited by Mediator
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

In mijn zoektocht naar een audio set heb ik ze geluisterd. De set waarin gespeeld werd weet ik niet. Ik weet dat dat ertoe doet, maar de winkel wou me daarover niet informeren.... De LS vond ik 'relatief vet, relatief grof, weinig precies' klinken. Aangezien dat niet mijn smaak is, heb ik niet echt lang geluisterd.  

Link to comment
Share on other sites

Hey Hans,

 

Oud topic hernieuwen. Als ze je niet bevallen dan heb je gelukkig nog keus zat. Sommigen houden

van vliezen, sommigen van traditioneel gebouwde speakers, sommigen van hoorns. Weten wat je mooi vindt is gewoon belangrijk. 
 

Ik heb ze inmiddels ook gehoord op

een show. Wel met buizen maar niet single ended. Ik hoor hun potentie en het klonk goed maar niet fenomenaal. Nu weet ik dat de maker zweert bij single ended triode voor hoorns. Als je dan slim bent dan zoek je als dealer of op een show naar dit soort combinaties en ga je voor de fenomenale klank. Op de laatste DAE ging het kennelijk beter want een aantal reviewers gaf aan de Deville het beste geluid te vinden. Ik zag ook wat reacties op fora die het heel goed vonden. Maar smaken verschillen. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...