Jump to content

Digitale storing


carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb beneden een Auralic mini streamer. Ik heb daar last van een storing in die zin dat die om een aantal seconden hoorbaar is in de linker luidspreker. Linker en rechter luidspreker verwisseld, vervolgens de streamer op de CD ingang van de versterker uitgeprobeerd, interlink vervangen en uiteindelijk de CD speler aangesloten. Het probleem lijkt wel in de streamer te zitten. Nu heb ik twee Auralic mini’s en die ga ik morgen maar even verwisselen. Dan weet ik ook of het de kabel van de router naar de streamer is (onwaarschijnlijk) of puur de streamer.


De vraag is eigenlijk of zo’n streamer eigenlijk nog te repareren is en door wie. Of is dat prullebakwerk?

 

Link to comment
Share on other sites

Rob Wilms met de hifi winkel is er mee opgehouden. Ik zal eens een mailtje sturen naar de importeur.

 

Inmiddels de Auralic van op zolder beneden geplaatst. Geen storing meer gelukkig. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, carl said:

Rob Wilms met de hifi winkel is er mee opgehouden. Ik zal eens een mailtje sturen naar de importeur.

 

Als daar de streamer vandaan komt en je hebt de aankoopbon nog, zou ik het zelf daar het 1e proberen.

(Dat heb ik onlangs nog gedaan, met een defect Cambridge CXC loopwerk.)

 

Waarschijnlijk moet er een een RMA aangemaakt worden onderstaande tekst als voorbeeld:

 

If your ARIES  encounters a problem, contact your dealer or AURALiC. Do not void the warranty by allowing unauthorized personnel to attempt to repair. Do not attempt to service the product yourself, any unauthorized repair of the device will void the warranty.

Before ARIES can be returned for service, an RMA (Return Material Authorization) number must be issued by AURALiC. Contact your dealer or AURALiC for further information.

 

Bron: https://support.auralic.com/hc/en-us/articles/360000169294-Maintenance-Service

Link to comment
Share on other sites

Goede tip Jack. Ben lekker aan het luisteren nu. Voordeel is ook dat ik de CD speler heb aangesloten beneden (voor de kleinkinderen).

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Goede tip Jack. Ben lekker aan het luisteren nu. Voordeel is ook dat ik de CD speler heb aangesloten beneden (voor de kleinkinderen).

Zo doe ik het zelf ook Carl. Eerst terug naar de leverancier of importeur.  Misschien is het wel een veel voorkomend probleem? ontwerp- of  productie-fout?, of whatever. Kijk de garantie is natuurlijk allang voorbij, maar soms kun je wat regelen. Daarnaast zijn er allerlei al dan niet wettelijke bepalingen/ afspraken met consumentenbonden etc hoelang zoiets moet mee zou moeten kunnen gaan. (heel verhaal, zoek maar op rechten na garantie periode )   

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Het is iets anders Roots: ze gaan uit van de gemiddelde levensduur van het product. Dat kan voor een TV anders zijn dan van een auto. Ik heb wel eens gedoe gehad met een nieuwe auto. De reparatieprijzen staan daar wel van te voren vast. Toen keken ze op toen ik coulance eiste. Nu is het wel een beetje ingeslepen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...