Jump to content

Astell & Kern DAP


Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Eind februari komt een nieuwe sony walkman uit, de Sony nw-A306. Besproken op hifi.nl maar de vermelde prijs daar van €330 is foutief en bedraagt €400.

Het is het goedkope broertje in de wel zeer prijzige signature serie.

De reviews zijn iha eensluidend als het gaat om Europese uitvoeringen: de gelimiteerde uitgangsspanning (max 80dB output) naakt volgens de kopers het apparaat onaantrekkelijk, zeker als men met een wat lastiger hoofdtelefoon luistert.

Ik vraag me af

- of iemand hear ervaringen heeft met deze EU-cap op het volume

- of die cap ook wordt toegepast op in Engeland  of Zwitserland verkochte toestellen (en hoe men dat kan constateren in de winkel)

- of het altijd mogelijk is om die cap te omzeilen (op internet staan wel sites die daarvoor methoden bieden maar dat geldt vaak alleen voor bepaalde toestellen)

Soms klaagt men over de wel zeer brave opstelling van Sony maar het kan naar mijn idee niet anders of de andere merken zullen dezelfde beperking (moeten) toepassen.

 

Mijn plan is wel om toch voor een dergelijke player te gaan mits er ondersteuning is voor een micro-SD kaartje van 0,5 Terrabyte of meer. Eventueel aangekocht in het buitenland.

Ik heb al een aantal jaren een Sony Xperia 1 iii (met 128+512GB geheugen) en de sony wf-1000xm3 en daar maak ik steeds vaker en met steeds meer plezier gebruik van. Misschien toch weer tijd voor de aloude walkman experience🙉

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...