Jump to content

(SA)CD- speler gezocht.


Duplo
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Duck-Twacy said:

 

Een sacd digitaal rippen is volgens mij nog niet zo eenvoudig.

Het kan met een Sony PlayStation 2 zonder updates. Dan een pc er aan en wat software die er voor geschreven is. Ik heb daar een aantal rips van. Klinken prima.

 

Het schijnt eenvoudiger met een van de laatste types Oppo te kunnen.

 

Mijn cd's komen de kast niet meer uit. Ik was bij een plaatselijke kringloop. Cd's voor €0,25 /st. Ik doe ze voorlopig nog niet weg.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dat weet ik hans (van de playstation). Meen dat het ook kan met bepaalde Panasonic DVD spelers, maar zeker weet ik het niet.

 

Cd's kunnen varieren tussen 10 ct en 500 euro (DCC, gold disks etc), als het maar zeldzaam en gewild is.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, audiofreak said:

Linkje wellicht?

 

Hier is er een https://www.marktplaats.nl/v/cd-s-en-dvd-s/cd-s-overige-cd-s/m1812705945-pallet-cd-s-rest-partij-4000-4500

 

Een week of wat geleden waren er meer aanbieders.

 

Deze voor vinyl: https://www.marktplaats.nl/v/cd-s-en-dvd-s/vinyl-overige-vinyl/m1779788598-pallets-vinyl-albums-singles-mix-pallet-op-op

 

Ah, "Paradox" doet nog meer: https://www.marktplaats.nl/u/parradox/44678126/

 

 

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

If it works, don't fix it. Zo'n Sony ES is gewoon een topapparaat en heel duurzaam. Bij mij werkt de DAT-recorder (59ES) uit 1995 ook nog gewoon.

Bij Correct in Rotterdam staan nog diverse Marantz SACD-spelers voor €3200 en nog deze: Yamaha die er ook wel heel degelijk uit ziet met z'n 18kg schoon aan de haak.

Toch zou ik gewoon & lekker voordelig wachten tot de Sony het begeeft en dan nog eens kijken wat er op dat moment nog beschikbaar is.

 

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat SACD niks is geworden en uit wat er op SACD is verschenen heb ik nooit meer dan zo'n 15 titels kunnen vinden.

Link to comment
Share on other sites

Met excuus voor de topic starter voor het off topic gehalte. Er waren m.i. 2 grote problemen. Er was geen standaard, dus DVD-A en SACD concurreerde elkaar de tent uit en men maakte de SACD (en DVD-A) discs te duur (significant duurder dan de cd). DVD-A had dan ook nog een dingetje dat je een TV/monitor nodig had om t fatsoenlijk te kunnen bedienen. Dat zou in deze tijd natuurlijk geen issue meer zijn met alle oled schermpjes.

Later kwam streaming op, dat was wellicht de genadeklap

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Nee hoor, ben er nog! En zonder balen 🙂  Ik wacht rustig af, er komt wel iets op mijn pad. Een van de vereisten is dat het een zwarte speler moet zijn.  Ik acht de kans groot dat ik een Yamaha of een Denon voor pakweg 300,- koop. De rest van het budget kan dan naar betere speakers.  Binnen een jaartje of 2 dan terug op zoek naar iets moois, dat is voor mij ook deel van de hobby.

Edited by Duplo
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een UD5005 Marantz en die vreet alles inclusief SACD en je kan er ook nog vanaf USB HD tracks mee afspelen.

Verder heb ik nog een DCD-800NE CD speler van Denon en die kan via USB ook nog DSD files afspelen naast FLAC.

SACD rips of andere CD's rippen vind ik niet nodig want dat hebben anderen al gedaan en is simpel via download sites binnen te halen.

Ik heb bijv. de hele catalogus Audio Fidelity Gold binnen gehaald.  Downloads die me bevallen koop ik daarna op disc. (getuigen 1500+ CD's in de collectie)

 

Overigens ben ik teruggekomen van streamen, lekker een plaatje of CD opzetten is veel leuker maar daar gaan de meesten nog wel achter komen....

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kleine update: Rega Apollo Cdp (laatste versie) is onderweg!  Heb een gokje genomen hiermee, maar ik heb deze in een ver verleden al gehoord en was zeker onder de indruk.  Geen sacd-functie dus, maar ben benieuwd of ik dit ga missen.  Ik ben vooral gecharmeerd door het formaat en de eenvoud.

Link to comment
Share on other sites

Heel lang met diverse Arcam componenten gespeeld waaronder versterkers en CD/DVD spelers, zowel uit de Diva als ook de FMJ reeks. Recentelijk deze SACD speler beluisterd in combinatie met de versterker uit dezelfde serie. Een en ander was aangesloten op de Paradigm Founder 40B luidspreker. (Het was deze speaker waar mijn aandacht aanvankelijk primair naar uitging.)

Nog even los van het saaie, ronduit lelijke design van de huidige Arcam modellen (althans in mijn beleving) en de fragiele indruk die de speler op me maakte, was ik zwaar teleurgesteld in het geluid. Wat daarin de meest beperkende factor, component was? Geen idee. Wat ik wel weet is dat ik liever 1000 Pleuri zou uitgeven aan een leuke twedehands (SA)CD speler dan aan dit ding. Heb zo maar heel sterk de indruk dat opgaan in de Harman groep Arcam als serieus audiomerk geen goed doet.........

 

Edited by Francois
Link to comment
Share on other sites

On 15-4-2022 at 10:01, Duplo said:

Kleine update: Rega Apollo Cdp (laatste versie) is onderweg!  Heb een gokje genomen hiermee, maar ik heb deze in een ver verleden al gehoord en was zeker onder de indruk.  Geen sacd-functie dus, maar ben benieuwd of ik dit ga missen.  Ik ben vooral gecharmeerd door het formaat en de eenvoud.

 

Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Zelf gebruik ik de Rega DAC-R en ben erg gecharmeerd van het geluid.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...