Jump to content

Muenchen


carl
 Share

Recommended Posts

Vrouw en dochter gaan mee: ze gaan samen shoppen en ik twee dagen naar de beurs. Mijn dochter heeft in Muenchen gewoond en dat betekent goede sightseeing.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, carl said:

Vrouw en dochter gaan mee: ze gaan samen shoppen en ik twee dagen naar de beurs. Mijn dochter heeft in Muenchen gewoond en dat betekent goede sightseeing.

 

Geef ze je creditcard vooral niet mee.... Munchen is best een dure stad...

Maar leuk om naar Highend Munchen te gaan. Ik ben door een standhouder uitgenodigd om mee te gaan, maar ik twijfel nog. We zijn dan net terug in Nederland.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het wel een belevenis hoor Pjotr.  Ik wil het niet missen.
 

Mijn vrouw en dochter redden het wel. Mijn dochter is laatst bij de baas geroepen en kreeg daar een loonsverhoging waar ik van schrok. Bovendien woont ze nu samen en de woonkosten zijn daardoor gehalveerd.

Link to comment
Share on other sites

Met een perskaart mag je ook op Donderdag/Vrijdag. Maar wel goed om te weten voor de mensen die er heen willen.

Kon wel eens goed zijn voor de zondag, vaak is het bezoek gering omdat de consument vrijdag/zaterdag al is geweest.

Ga jij bij Blumenhofer staan Marco? Of ben je verder alleen voor de contacten daar?

Link to comment
Share on other sites

Zijn die handelaarsdagen ook op vrijdag dit jaar. Zaterdag en zondag wordt natuurlijk stikte druk. Helaas heb ik geen perskaart meer. Misschien kan Roger er wel in. Ik lijk inmiddels wel op hem 😁

Link to comment
Share on other sites

  • Members
2 hours ago, pjotr27 said:

Met een perskaart mag je ook op Donderdag/Vrijdag. Maar wel goed om te weten voor de mensen die er heen willen.

Kon wel eens goed zijn voor de zondag, vaak is het bezoek gering omdat de consument vrijdag/zaterdag al is geweest.

Ga jij bij Blumenhofer staan Marco? Of ben je verder alleen voor de contacten daar?

 

Ik sta er dit jaar hoofdzakelijk voor van den Hul. Die ziet het zelf niet meer zo zitten, en komt nog 1 dag over. Ook Trafomatic had mijn hulp nodig, Blumenhofer heeft er geen zin meer in. Die kan het werk al totaal niet aan, die zit er gewoon niet meer op te wachten.

Link to comment
Share on other sites

Kom zeker effen bij je buurten Marco. Ik vond trouwens wel dat jullie altijd bij de groep met het beste geluid hoorden. Mijn zoon was niet uit jullie kamer te slepen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wie gaat naar de beurs? Wij gaan een paar dagen naar Muenchen: mijn vrouw en dochter winkelen en ik naar de High End.

 

Is er trouwens ergens een catalogus te vinden?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Een catalogus is idd niet te vinden, via deze link kun je wel opzoeken wie waar staat (is nog niet helemaal compleet, maar helpt wel) :

 

https://www.highendsociety.de/brand-directory-2022-654.html?fbclid=IwAR328nhIhm7ZVZms4a8JGQKWZFmjllgNxk_kECY1_2I3ZO3cc5LXC-6ZHME

 

Zoals al eerder aangegeven zit ik van 14 t/m 24 mei in Munchen, tijdens de beurs hoofdzakelijk in de van den Hul en Trafomatic kamers. Van den Hul gebruikt deze keer mijn Reed draaitafel en Reed tangentiale arm, racks, verlichting, achtergrond en gordijnen, Trafomatic gebruikt mijn phono,voor- en eindversterkers (ook mijn eigen Rhapsody zal daar staan) en of 1 van mijn Feickert draaitafels, of mijn Micro Seiki BL-91 (ik denk de Feickert). Oftewel, de helft van mijn toko zal op Munchen staan. Voor wie zich afvraagt waarom: Trafomatic zit buiten de EU, dus dat maakt het enorm gecompliceerd om versterkers in Duitsland te krijgen, voor van den Hul is het gewoon makkelijk als ze mijn beurs spullen en vrachtwagen gebruiken, ik heb toch alles staan/ liggen. Op de draaitafel na gebruiken zij wel de eigen apparatuur.

 

Blumenhofer doet dit jaar trouwens niet mee (de gezondheid van Thomas laat dat gewoon nog niet toe, en ik heb mijn handen al vol). Voor Octave en Feickert is het ongeveer een thuis wedstrijd, die hebben dus geen hulp nodig.

Link to comment
Share on other sites

Kom wel even goede dag zeggen op zaterdag of zondag Marco.

 

Wie gaat er eigenlijk nog meer naar de High End?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ga proberen Hear verslag te doen Pjotr. Ik heb net mijn fototoestel uit de mottenballen gehaald.

 

Ik heb trouwens wel een probleem met mijn knieën gekregen sinds de laatste keer dat ik in Muenchen was: artrose.

 

Andere showgangers?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Goede tip die CD. Overigens vind ik die zalen beneden ook erg leuk met al die gadgets. Naar boven ga ik meteen als ik last van mijn knieën krijg. Ik ben nog steeds op zoek naar LS, dus dat blijft aandachtspunt.
 

Ik hoop verder op tips van de mensen die er professioneel zijn op dinsdag en woensdag. Je kan toch niet alles zien en horen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Goede tip die CD. Overigens vind ik die zalen beneden ook erg leuk met al die gadgets. Naar boven ga ik meteen als ik last van mijn knieën krijg. Ik ben nog steeds op zoek naar LS, dus dat blijft aandachtspunt.
 

Ik hoop verder op tips van de mensen die er professioneel zijn op dinsdag en woensdag. Je kan toch niet alles zien en horen.

Dat moet denk ik donderdag en vrijdag zijn. Dan start de beurs pas. Tips is altijd lastig gezien het grote aanbod en de verschillen in prijs. 

Link to comment
Share on other sites

Als je een smartphone of je tablet bij je hebt, er is een High End app voor crApple en Android waarin alles staat:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.itrium.highend&gl=NL

https://apps.apple.com/de/app/high-end/id865027440

 

Als je toch in München bent, er is gelijktijdig een Audiobeurs in het Marriott hotel (Hifi Deluxe). Normaal is de entree gratis en die kan ook 's avonds bezocht worden. Het Marriott hotel (Berliner Strasse) ligt op 6 minuten met de taxi vanaf het MOC 

https://www.hifideluxe.de/hifideluxeE.htm

Link to comment
Share on other sites

Vandaag aangekomen Roger. We zijn net wezen eten vlak bij de Marienplatz ( je kan het optreden van Louis van Gaal daar wel herinneren). Het eten en drinken (Helles) was zeer goed. Morgen gaan we wandelen aan de oever van de rivier. Als ik het Marriott tegenkom ga ik wel even kijken. Wat trouwens opvalt is dat hier nog volop Mondkapjes worden gedragen. Misschien kan Siebert zijn mondkapjes goedkoop terugkopen en ze doorverkopen naar Duitsland.

 

ik vergeet de kalender niet!

Link to comment
Share on other sites

Laten we beginnen met goed nieuws. Er is kennelijk een alternatief voor de Krefeld analoge show. Als ik het goed begrepen heb zal die vanaf 2023 worden gehouden in Moers in het van de Valk hotel. In november 2022 wordt daar al iets van een beurs gehouden met lezingen en platenverkoop.

 

Het verhaal gaat ook dat Rhapsody naar Brabant gaat verhuizen. Men wil zich daar richten op de extreme High End. Ik vermoed dat die villa wel serieus geld gaat opbrengen.

 

De eerste dag van de beurs viel me iets tegen, maar de tweede dag was al een stuk beter. Veel leuke dingen gehoord. In deze post al een paar, morgen en overmorgen meer. Ik heb met name gekeken naar LS. Waar die op waren aangesloten waren, was in ieder geval zo duur dat dit het probleem niet moet vormen. Los daarvan moet de muziek ook een beetje meezitten.

 

Marco demonstreerde Diapason met Reed en Trafomatic. Het waren die grote LS en volgens mij heten ze Dynamis. Er zit een bepaalde lichtheid in dat geluid en het klonk allemaal erg dynamisch. Een geluid wat iedereen Hear wel in huis wil hebben. De reactie van Roger zal ongetwijfeld zijn dat het aan de versterker ligt. Persoonlijk denk ik dat Marco nogal bezig is geweest om het geluid zo goed te krijgen. Want laat het duidelijk zijn een LS klinkt zo goed als die opgesteld is. Daarbij wil ik overigens het belang van de overige apparatuur niet teniet doen.


Dat viel erg op bij Verity LS. De laatste High End show was ik verschillende types gaan beluisteren en ik vond ze allemaal niets. De Sarastro’s klonken met zeer stevig beprijsde Trilogy spullen in ieder geval heel erg aardig.


De Franco Serblin Accordo Essence had ik laatst beluisterd bij Rhapsody. Ik was er toen niet van onder de indruk. Op het forum werd toen gesuggereerd dat deze LS wat meer power konden gebruiken en ik denk dat dit correct is. Met een paar monsterlijke Accuphase versterkers klonken ze in ieder geval een stuk beter. Ik had ze wel eens willen horen met andere muziek dan klassiek want het zou toch beter moeten klinken om echt een topluidspreker te zijn. Ik moet wel zeggen dat ik wat afgeleid werd door de wel erg knappe Italiaanse. Zo’n bescheiden vanzelfsprekende schoonheid die mannenharten op hol doet slaan.

 

Ons Nederlandse Siltech was ook stevig aanwezig. Ze demonstreerde een prototype monitor met kennelijk een revolutionair actief filter. Ik ken via via een van de mensen die hem gebouwd heeft en daar hoor ik het fijne nog wel van. Hij had zich kapotgewerkt om hem tijdig klaar te krijgen. Klonk zeer veelbelovend.

 

Morgen meer, maar ik wil toch wel even een andere schoonheid noemen die in de hal stond namelijk de DeLorean sportauto uit “back to the future”.  In een woord fantastisch.

 

 

 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, carl said:


Dat viel erg op bij Verity LS. De laatste High End show was ik verschillende types gaan beluisteren en ik vond ze allemaal niets. De Sarastro’s klonken met zeer stevig beprijsde Trilogy spullen in ieder geval heel erg aardig.

 

 

 

 

 

Ik zag ergens een youtube filmpje van de HEM met daarin Verity speakers. Ik weet niet of jij die gezien en gehoord hebt, maar dat waren zeker niet de Sarastro’s. Dat waren de Parsifal Anniversary’s. Sarastro’s hebben een band-tweeter, de Parsifals een dome.  Maar misschien hadden ze twee sets staan. Zo’n setje Parsifals (tweedehands?) zou het bij jou best wel eens heel mooi kunnen doen.

Maar  ja, ik ben bevooroordeeld met mijn Parsifal kloons.

groet,

Leobus

Oh ja, en op dat filmpje stond de eigen Verity versterker te spelen. Geen Trilogy. Maar nogmaals, jij kan een andere set gehoord hebben.

Edited by leobus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...