Jump to content

Harbeth m40.1 of Quad2912


Frans Audio
 Share

Recommended Posts

Sta voor de luxe positie om de stap van Harbeth Hsl5 + naar een Harbeth M40.1 of een Quad2912 te maken. Misschien zijn er mensen die hier wijze woorden over kunnen zeggen. De M40 ken ik niet en morgen ga ik naar de Quad2912 luisteren. Ben altijd geïnteresseerd in meningen en ervaringen. Of misschien zijn er nog wel veel betere opties.... het geluid van Harbeth bevalt mij zeer....

Link to comment
Share on other sites

Als voormalige Harbeth dealer weet ik dat de 40.1 een wat moeilijkere speaker is, want hij is redelijk bas-heavy. De 40.2 is daarin veel beter. Veel zal dus afhangen van je akoestiek en of je de Harbeth 40.1 echt  vrijstaand kan plaatsen. Dus indien de speaker je bevalt raad ik je ten zeerste aan om de speaker eerst thuis op proef te hebben.

 

Link to comment
Share on other sites

De Quad ESL vind ik een fantastische speaker. Het is lang mijn droom geweest. Ik weet verder niet hoe groot je ruimte is, maar ik zou het eerder in de 2812 zoeken: bas krijg je er makkelijker in dan eruit (oude hifi wijsheid).

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Probeer ze allebei op proef te beluisteren....minimaal 2/3 dagen....de Harbeth heeft het grote voordeel dat je deze speakers op verschillende hoogtes kunt plaatsen!

 

En dat is gewoon doorslaggevend in deze......Heb je deze mogelijkheid niet!......bezint eer ge begint....het is dan gewoon een grote gok....want de akoestiek van jouw kamer is  gewoon doorslaggevend....en niet de speaker....hoe duur die ook is.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...