Jump to content

Platenbeurzen


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik kom net thuis van de Cacao fabriek in Helmond,  platen/CD beurs,  met een stapeltje CD's  waaronder Sara K. Play on words voor 2.50 Euro ...  

Leuke beurs, zeer veel kramen CD+Vinyl door Ray Elpee georganiseerd.  

Edited by marcel535i
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Een platen/muziekverzameling bestaat volgens mij uit een aantal platen die je veel draait en veel platen die je nooit draait. De aankopen op een muziekbeurs of de markt verdwijnen bij mij meestal in dat tweede deel van de verzameling. Ik koop tegenwoordig liever gewoon nieuw voor het eerste deel.

Mee eens, als het weinig tot bijna niks kost dan koop je al gauw meer dan je draait en dan is het leuk voor decor in de Mancave zoals bij mij.

Maar toch  zijn er soms pareltjes die je blijft draaien. Met het punt van nieuw kopen heb ik het probleem dat je bij nieuw vaak te maken krijgt met remasters met gigantische dynamiekvervorming dus dan wil ik NOS items van voor de loudness war.

Vorige week nog nieuwe releases gekocht van de laaste van Janis Ian en Revel in Time van Star One.

 

Oh, ja ik had het over CD's wat betreft de lage kosten.

Edited by marcel535i
Link to comment
Share on other sites

On 27-3-2022 at 14:39, Kraus vonBentinck said:

 Ik koop tegenwoordig liever gewoon nieuw voor het eerste deel.


Dat is bij mij ook wel de lijn. Met oud vinyl heb ik de laatste jaren trouwens ook niet zo’n goede ervaring. Audiophile persingen zijn vaak wel weer goed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...