Jump to content

Singles


Groovy
 Share

Recommended Posts

Ik heb 4 meter singles. Heel veel Top 40 werk uit de jaren 70. Ook veel Duitse meuk, ooit gekregen via via van iemand die helemaal zot was op alles wat Duitse muziek was. Ik heb ook nog van die singles koffertjes uit de jaren 60/70. Ik draai de laatste 5 jaar geen singles meer. 

Link to comment
Share on other sites

@Groovy dat is ook wel zo. Maar veel mooie singles vind je niet echt meer zo snel. Mijn geheugen laat me ook wat in de steek. Soms ken je het nummer wel, maar herken je de hoes/artiest/titel niet. 
 

Leuk @audiofreak laatst keek ik naar Egmond Binnen op kanaal ONS. Anne van Egmond draait altijd veel jaren 70 muziek. Het relaxte spul en mooie live opnames met Rogier van Otterloo. 
 

Mijn laatst 45 is Danny Vega met Rollercoaster. Daarvoor Remy van Kesteren met April (live). Dat zijn nieuwe releases.

Link to comment
Share on other sites

@ivan Vele singles zij heruitgebracht.  Ik probeer de orginele op de kop te tikken maar waar veel vraag naar is stijgen ze in prijs.

 

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

Is er audiofiel gezien nog een voordeel voor 45tpm tov 33tpm? Of is het juist slechter??

 

Edit, de diameter van het spoor heeft natuurlijk ook invloed. op 15 cm afstand is 33 tpm wellicht wel sneller dan 45 tpm op 9 cm straal.

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Singles: leuk voor als je een jukebox bezit. Maar dat is mijn mening. Desalniettemin bestaan er verzamelaars die zich volledig richten op singles. 

Wisselaar, daar kunnen 10 singeltjes op. Ik leg er 5 op dan is de kans dat er een gaat slippen kleiner.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En weer een aantal leuke singles uit de jaren 50 en 60 binnen.
 

 Zoek nog een aantal maar dat heeft de tijd.
O.a Patsy Cline met Crazy- Crazy Arms-  Got a lot off Ritme in Soul.
Wayne Chance. Send Her To Me.
Brenda lee. Ring a my Phone.

Glen Reeves. I found a dream.
En nog veel meer.

Link to comment
Share on other sites

Ik moet nog ergens een singeltje hebben dat ooit bij de BioTex zat. Een mini-hoorspel waar het pakje BioTex in de kinderwagen zit. Die kinderwagen wordt gestolen en BioTex dus ontvoerd. Meer weet ik er niet meer van.

In m'n studietijd draaide het meisje in de kamer naast me alleen maar aan een stuk door singeltjes. Dodelijk vermoeiend, ze had er maar een stuk of tien.

Ik ben meer een LP mens. Eigenlijk vindt ik het EP formaat nog steeds het mooiste. 4-5 nummers en klaar. Geen vulling.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Seed7 said:

Ik moet nog ergens een singeltje hebben dat ooit bij de BioTex zat. Een mini-hoorspel waar het pakje BioTex in de kinderwagen zit. Die kinderwagen wordt gestolen en BioTex dus ontvoerd. Meer weet ik er niet meer van.

In m'n studietijd draaide het meisje in de kamer naast me alleen maar aan een stuk door singeltjes. Dodelijk vermoeiend, ze had er maar een stuk of tien.

Ik ben meer een LP mens. Eigenlijk vindt ik het EP formaat nog steeds het mooiste. 4-5 nummers en klaar. Geen vulling.

Ik heb er meer dan tien🙂, ik draai ook lp's en 78 toeren. Ep'tjes heb ik ook.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...