Jump to content

Leak Stereo 130


i2Paq
 Share

Recommended Posts

Heel zachtjes bekruipt mij het gevoel dat ik deze Leak Stereo 130 eens moet gaan beluisteren.

Dat gevoel is er al een hele tijd om eerlijk te zijn.

 

Waarom? Omdat het een mooi retro ogende versterker is. Maar ook omdat de reviews er toe uitnodigen.

 

En omdat ik eens wil ervaren hoe hij klinkt op mijn luidsprekers.

 

Hij bied alles wat ik (Digitaal) nodig heb en daarnaast ook een Phono ingang.

 

De Leak Stereo 130 is gebaseerd op de Quad Vena II.

 

De Leak CDT Disk Transport boeit mij nou weer niet. De Cambridge die ik heb is een prima transport.

 

Nu nog een adres in Noord-Holland vinden waar hij te bewonderen is.STEREO130GroupWalnut_3_2048x2048.jpg?v=1

Link to comment
Share on other sites

Voor jouw mission+niet zo'n grote kamer is die 45 watt zatt🙄 kan klangmatig heel mooi klinken...een nadeel en overbodig een ESS dac 9018 aan boord....dat is een

 

standaard chip ...die hadden ze beter achterwege kunnen laten vind ik....maar ja wie ben ik....toch?

Link to comment
Share on other sites

Ik vind de Moonriver mooier (maar is wel poep duurder)

 

https://moonriveraudio.com/

https://www.rikstoet.nl/a-57722695/moonriver-audio/moonriver-audio-model-404/#description

 

Rik Stoet verkoopt ook Leak zag ik  (maar is natuurlijk geen noord holland)

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Het kan zomaar zijn, dat een LEAK 70 of 30+  uit de jaren 60;  samen met jouw  PP luidsprekers beter klinkt, dan dat moderne spul.  😉

 

Hier samen met de Stereofetic tuner in één behuizing.🙋‍♂️

 

Bij Stassen, staat een walnoot demo, dus  met houten kast voor €759 https://www.stassen.nl/versterkers-en-receivers/stereo-versterker/leak-stereo-130

 

Leakstereo70stereofetic.jpg

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ben groot ±1968 geworden met lafayet zowel de buis als transistor...wattage? 8 of 10 watt? en  lafayet werd ook door andere merken op de markt gebracht

 

iets van bokabama of zo herriner ik me vaag.Na 1975 begon ik echt met geld te smijten vooral kwa versterkers...en hoe duurder de set werd hoe ongelukkige ik werd.

 

Dacht altijd hoe duurder hoe beter....en daar ben ik dus van genezen.....dure vv en einbak van tandberg,luxman L530 ja zelfs een L550 een class a bak....en weet je

 

waar ik steeds op terugviel? kleine engelse ampjes want die hield ik altijd achter de hand...heriner me nog een onoogelijk klein ampje een QED 30 watt of zo

 

alleen ik beleefde daar meer plezier aan als al die wattbakken.....Sinds de eind jr 70 tot voor kort heb ik ±60/70 versterkers versleten...ik weet klinkt idioot....alleen

 

ik was gewoon een hifi junk....de baas van W&W ken ik ±40 jr en die weet dat nog wel....ben nu genezen...maar af en toe word ik weer inhalig vooral na de aiyima

 

maar ik viel weer op mijn mond.....dus gewoon extra opletten en niet naar die predikanten van youtube of Amir luisteren,en gewoon op amazon kijken van wat vinden

 

de gemiddelde personen ervan.😉

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bramsat said:

Ben groot ±1968 geworden met lafayet zowel de buis als transistor...wattage? 8 of 10 watt? en  lafayet werd ook door andere merken op de markt gebracht

 

iets van bokabama of zo herriner ik me vaag.Na 1975 begon ik echt met geld te smijten vooral kwa versterkers...en hoe duurder de set werd hoe ongelukkige ik werd.

 

Dacht altijd hoe duurder hoe beter....en daar ben ik dus van genezen.....dure vv en einbak van tandberg,luxman L530 ja zelfs een L550 een class a bak....en weet je

 

waar ik steeds op terugviel? kleine engelse ampjes want die hield ik altijd achter de hand...heriner me nog een onoogelijk klein ampje een QED 30 watt of zo

 

alleen ik beleefde daar meer plezier aan als al die wattbakken.....Sinds de eind jr 70 tot voor kort heb ik ±60/70 versterkers versleten...ik weet klinkt idioot....alleen

 

ik was gewoon een hifi junk....de baas van W&W ken ik ±40 jr en die weet dat nog wel....ben nu genezen...maar af en toe word ik weer inhalig vooral na de aiyima

 

maar ik viel weer op mijn mond.....dus gewoon extra opletten en niet naar die predikanten van youtube of Amir luisteren,en gewoon op amazon kijken van wat vinden

 

de gemiddelde personen ervan.😉

 

Mee eens, dikke eindversterkers klinken vaak sloom en traag.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, bramsat said:

Voor jouw mission+niet zo'n grote kamer is die 45 watt zatt🙄 kan klangmatig heel mooi klinken...een nadeel en overbodig een ESS dac 9018 aan boord....dat is een

 

standaard chip ...die hadden ze beter achterwege kunnen laten vind ik....maar ja wie ben ik....toch?

Ik moet mij nu tevreden stellen met 220 Watt bij 8 Ohm, de MF M6si was er niet minder😉

Link to comment
Share on other sites

Marcel weer...gaat ie opscheppen over zijn 220watt...is dat dan kwantiteit of kwaliteit? nu zoek je het weer in een 45 watter...toch?

 

Kijk zet ik die kefs van jouw in mijn kamer dan sla je achterover....van het verschil in sound....als waar ze aktueel staan....en dat begrijp jij dan niet,ik bedoel je hebt ze beide

 

op de helft van de kamer staan....de linker speaker heeft een zijwand+achterwand en de rechter moet het dan doen zonder ondersteuning doen,dus zonder.toch?

 

dat je die bas opening ook nog dicht moet stoppen geeft al aan, foute boel.Oplossing? radikaal anders plaatsen, zet ze aan de andere kant ....bij een raam mischien?

 

Ga je zoiets uitproberen?.....tuurlijk niet....jij hebt het hetzelfde probleem als huub.....jaren doorgaan en de schijt hebben aan adviezen.

 

Je kunt dat ook terugvinden in jouw fanatische poging om die celestions 3 te verbeteren....en Marcel....waar staan ze nu?....en wat een werk heb je daar niet vericht..toch.

 

En je werd nog zo gewaarschuwd hiero van leden van Marcel...pas op!....maar nee hoor Marcel gaat gewoon door...maar ach de wijsheid in deze komt dan ook met de jaren.

 

Denk ik dan maar weer.😜

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bramsat said:

Ben groot ±1968 geworden met lafayet zowel de buis als transistor...wattage? 8 of 10 watt? en  lafayet werd ook door andere merken op de markt gebracht

 

iets van bokabama of zo herriner ik me vaag.Na 1975 begon ik echt met geld te smijten vooral kwa versterkers...en hoe duurder de set werd hoe ongelukkige ik werd.

 

Dacht altijd hoe duurder hoe beter....en daar ben ik dus van genezen.....dure vv en einbak van tandberg,luxman L530 ja zelfs een L550 een class a bak....en weet je

 

waar ik steeds op terugviel? kleine engelse ampjes want die hield ik altijd achter de hand...heriner me nog een onoogelijk klein ampje een QED 30 watt of zo

 

alleen ik beleefde daar meer plezier aan als al die wattbakken.....Sinds de eind jr 70 tot voor kort heb ik ±60/70 versterkers versleten...ik weet klinkt idioot....alleen

 

ik was gewoon een hifi junk....de baas van W&W ken ik ±40 jr en die weet dat nog wel....ben nu genezen...maar af en toe word ik weer inhalig vooral na de aiyima

 

maar ik viel weer op mijn mond.....dus gewoon extra opletten en niet naar die predikanten van youtube of Amir luisteren,en gewoon op amazon kijken van wat vinden

 

de gemiddelde personen ervan.😉

Bocama bedoel je. Ik heb er 2 nog liggen (LA224b) 

Link to comment
Share on other sites

Ach de MX8i doet 600 watt @ 8 ohm. Op zich best een prestatie.

 

Als je een grote luisterruimte hebt (60m2 ofzo) en speakers van 83 db/w/m ofzo best handig.

 

Beetje offtopic, maar ooit was ik bij Transtec om hun destijds grootste KEF te beluisteren aangesloten op een dikke MacIntosh (van denk 350 watt). De ruimte was echt groot en we zaten zo'n 6 meter van de speakers af. De meters sloegen best wel vol uit bij een sacd-tje van Patricia Barber 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bramsat said:

Marcel weer...gaat ie opscheppen over zijn 220watt...is dat dan kwantiteit of kwaliteit? nu zoek je het weer in een 45 watter...toch?

 

Kijk zet ik die kefs van jouw in mijn kamer dan sla je achterover....van het verschil in sound....als waar ze aktueel staan....en dat begrijp jij dan niet,ik bedoel je hebt ze beide

 

op de helft van de kamer staan....de linker speaker heeft een zijwand+achterwand en de rechter moet het dan doen zonder ondersteuning doen,dus zonder.toch?

 

dat je die bas opening ook nog dicht moet stoppen geeft al aan, foute boel.Oplossing? radikaal anders plaatsen, zet ze aan de andere kant ....bij een raam mischien?

 

Ga je zoiets uitproberen?.....tuurlijk niet....jij hebt het hetzelfde probleem als huub.....jaren doorgaan en de schijt hebben aan adviezen.

 

Je kunt dat ook terugvinden in jouw fanatische poging om die celestions 3 te verbeteren....en Marcel....waar staan ze nu?....en wat een werk heb je daar niet vericht..toch.

 

En je werd nog zo gewaarschuwd hiero van leden van Marcel...pas op!....maar nee hoor Marcel gaat gewoon door...maar ach de wijsheid in deze komt dan ook met de jaren.

 

Denk ik dan maar weer.😜

Wijze woorden, ga zo door. 

Link to comment
Share on other sites

On 10-1-2022 at 08:10, SMarcel said:

Gaat dat niet ten koste van het nodige vermogen?

 

Deze Leak is maar 45 Watt bij 8 Ohm en dat in vergelijk met jouw Linn Majik is wel een afslanking.

 

Ik denk dat dit wel prima gaat werken. En het is inderdaad een afslanking, minder zware versterker en geen streamer meer.

Voor de streamer komt dan, mocht eea. doorgaan, een andere.

Link to comment
Share on other sites

On 10-1-2022 at 13:35, Tubejack said:

Het kan zomaar zijn, dat een LEAK 70 of 30+  uit de jaren 60;  samen met jouw  PP luidsprekers beter klinkt, dan dat moderne spul.  😉

 

Hier samen met de Stereofetic tuner in één behuizing.🙋‍♂️

 

Bij Stassen, staat een walnoot demo, dus  met houten kast voor €759 https://www.stassen.nl/versterkers-en-receivers/stereo-versterker/leak-stereo-130

 

Leakstereo70stereofetic.jpg

 

Dat denk ik ook. Ik heb een door jou herbouwde Leak 70 gehad en dat klonk prachtig.

 

Probleem is echter dat Mevr. i2Paq een remote wil, dus dan is deze nieuwe Leak een mooie oplossing 🙂

 

Omdat er een lockdown is/was geen pogingen gedaan tot het vinden van een Dealer hier in de buurt.

 

Leak heeft een vertegenwoordiging in Lisse, volgende week maar eens contact mee opnemen.

Edited by i2Paq
Link to comment
Share on other sites

Vrouwen..... 🙄 je kunt niet met... en zonder (tenminste ik).  Sinds mijn ega een sport horloge gebruikt met allerlei leuke trainingsprogrammaatjes is ze nóg fanatieker geworden.   Actief en bewegen was al geen probleem, maar nu helemaal niet meer.  😀 Afstandbediening 😂 🙋‍♂️

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Mijn vrouw moest lachen, dat ik dat verhaal hier heb verteld. Ze is echt fanatiek, ze zit nauwelijks aan de stereo installatie.

Ik moet altijd wat opzetten. Gistermiddag en avond een aantal streams op Spotify afgespeeld. De Jazzmix was ontzettend mooi.  

 

Een betere en slimmere afstandbediening heb nog niet gezien. Werkt met Airplay. Vanaf al onze  Apple en Logitech spullen kan ik het bedienen.

LMS draait op mijn NAS zodat ook mijn Logitech sqeeuze boxen het doen.  En het geluid? 320Kbit/sec OggVorbis vind ik goed klinken. 

Spotify HiFi was voor december al aangekondigd komt waarschijnlijk niet....  Jammer, maar ik denk niet, dat ik het ga missen. 🙋‍♂️

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...