Jump to content

Snelheidsprobleem


carl
 Share

Recommended Posts

Ik dacht dat de snaar van de Oracle versleten was. Ik heb dus de olie ververst en de snaar vervangen. Alles liep als het zonnetje tot vandaag zelfs. Toen ik in de loop van de dag overschakelde blijkt 45 toeren een stuk langzamer tot zelfs niet te lopen. 33 toeren loopt verder goed en constant. Waar zou dat aan kunnen liggen?  Snaar lijkt me onwaarschijnlijk. Hoe wordt het toerental eigenlijk geregeld?

 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik doe er altijd de originele Oracle olie in George. Op 33 toeren loopt die als vanouds. Het probleem zit bij 45 touren. Dan denk ik eigenlijk aan de elektronische motorsturing. Begrijp bij God niet hoe dat werkt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Ivan10 said:

Je mag Cock even bellen, Carl. Je hebt zijn nummer. Hij kan je op weg helpen 😄

 

Cock heeft ook een Oracle gehad. Dat wordt maandag na de invasie. Bedankt Ivan.

Link to comment
Share on other sites

En natuurlijk heb ik 45 toeren LP's Ivan 😀 Als je een keer een Analoque Productions koopt moet je er toch een keer eentje kopen. Zo heb ik Louis Armstrong en Ella Fitzgerald zowel in 33 toeren als 45 toeren: echt fantastisch. Als je een keer in Nijmegen bent, ben je echt welkom!

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Cock had het inderdaad over een weerstandje/condensatortje in de buurt van het aan en uit mechanisme. Je wilt het niet geloven maar ik heb de 45 toeren net aangezet. Zo “koud” doet hij het weer prima. Ik ga maar even tot januari 33 toeren spelen en dan vraag ik Roger wel. Als ik weer olie heb dan ga ik in ieder geval het plateau er nog een keer afhalen. Wie weet.

 

Bedankt Cock!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...