Jump to content

Bekende merken....die gewoon te duur zijn.


bramsat
 Share

Recommended Posts

Er zijn veel bekende merken die gewoon te duur zijn...je betaald dan gewoon te veel voor het merk+reclamekosten.

 

Tis welhaast hetzelfde met horloges....een seiko is in praktijk net zo goed als een breitling of rolex,dus waarom ga je ±1000 euro meer uitgeven?

 

Hetzelfde geld voor de audioindustrie.Een overbekend merk zoals de Mcintosh amp de AM serie....kosten 6/7000 euro met knoppen van plastic oftewel kunstof.

 

Dan een nadere kijk op HEGEL of REGA amps....zijn dit niet gewoon teveel geld voor een normale versterker?....Het ASR testforum geeft hierop een amtwoord.

 

hegel-h95-review-streaming-amplifier.284

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad,het is 1 onderwerp...het betreft audio wat over de prijs is....enne als ik dan de onderwerpen copieer en plak dan lukt dat dan weer niet.

 

youtube lukt wel dus...dan maar via clips die via ASR geplaatst worden....alleen de hegel en rega worden volgende week pas geplaatst zie ik.🙄

Link to comment
Share on other sites

Om even over: "te duur" te hebben, dat onderwerp is hier vast wel een aantal keer aan de orde geweest.  Prijs, vind ik een bedrag wat je er voor over hebt.  En twee de site als audioscience geeft wat metingen betreft meer inzicht.  Echter meten, is één maar deel. Hoe je die gegevens interpreteert en of ze zin hebben, is een heel ander verhaal. 

Link to comment
Share on other sites

Ik vind een TV van € 4000,- ook veel te duur en een Bugati al helemaal. En laten we maar niet naar de huizenmarkt kijken. Te duur is het, wanneer je het niet kunt of wilt betalen.

 

Maar sommige spullen worden alleen al duur omdat er een soort cult is ontstaan. Maar wanneer dat effect over is, koopt niemand het meer. Het lijkt nu soms, dat er, omdat er weinig verkocht wordt, de prijs maar omhoog geschroefd wordt. De winst moet immers gelijk blijven.

 

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, bramsat said:

Er zijn veel bekende merken die gewoon te duur zijn...je betaald dan gewoon te veel voor het merk+reclamekosten.

 

Tis welhaast hetzelfde met horloges....een seiko is in praktijk net zo goed als een breitling of rolex,dus waarom ga je ±1000 euro meer uitgeven?

 

Hetzelfde geld voor de audioindustrie.Een overbekend merk zoals de Mcintosh amp de AM serie....kosten 6/7000 euro met knoppen van plastic oftewel kunstof.

 

Dan een nadere kijk op HEGEL of REGA amps....zijn dit niet gewoon teveel geld voor een normale versterker?....Het ASR testforum geeft hierop een amtwoord.

 

hegel-h95-review-streaming-amplifier.284

Voor ieder wat wils wat mij betreft. En gelukkig is voor iedereen wel iets van zijn gading. De prijs van Luxe-artikelen staat per definitie vaak niet in verhouding tot hun kwaliteit. Anderzijds wordt je ook niet gedwongen om ze te kopen. Waarom "trappen" mensen er dan in? Status, merkbeleving, exclusiviteit, etc. en soms ook daadwerkelijk betere kwaliteit. M.b.t. prijs/ kwaliteit verwacht ik van bijv. een Miele wasmachine dat ie minstens 10-15 jaar probleemloos functioneert (en dat is eigenlijk al te triest voor woorden, want dat was ooit 25-30 jaar). Datzelfde verwacht ik bijv. ook van Accuphase, Gedore, Hazet, Snap On, Audi, Porsche, Mercedes etc. Maar trouwens ook van Marantz, Toyota, Kia, etc. 

Ikzelf hou wel van een beetje exclusief spul, ofschoon ik geen grootverdiener ben: ik heb niks met 10 in een dozijn, grijze muizen spul of het calvinistische: doe maar normaal dan ben je al gek genoeg.

 

Link to comment
Share on other sites

Een 82 inch oled tv van 4000 vind ik een koopje.....natuurlijk worden ze elk jaar goedkoper.Gaan we terug in de tijd ±1968 dan komen de eerste kleuren tv's op

 

de markt....kosten toen 2500/3000 gulden!....daar had je dus ook een vw kever voor...toch?...we zijn nu 50jr verder....zijn de tv beter geworden? zekers! dat noem ik

 

geweldige vooruitgang!

 

Dan over naar de geluidsweergave stereo of hi fi....voorruitgang? ik kan je zo sets voorschotelen die 40/45 jr oud zijn en die niets onderdoen voor een recente set

 

van pakweg 4000 euro.....Dat ik vrolijk ben met een ampje zoals de AIYIMA 07 voor 50 euro +voeding van 20 euro en klangmatig gewoon super klinkt...dat noem ik

 

vooruitgang...toch?....Dat er dan ook nog een topping dacje van 139 euro op de markt is die als geluidsdrager gewoon super klinkt is toch ook een wonder!

 

🤨

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, bramsat said:

Dan over naar de geluidsweergave stereo of hi fi....voorruitgang? ik kan je zo sets voorschotelen die 40/45 jr oud zijn en die niets onderdoen voor een recente set

 

van pakweg 4000 euro.....

Die sets heb ik ook Bram, zowel oud als nieuw, ook duurder en ouder dan 40/45jaar die echt mooi klinken. Waarbij bezitters van hele dure sets nog achter hun oren krabben.  Het goede nieuws is: "er is ook vooruitgang in alle opzichten". Maar écht goede HiFi spullen waren in de jaren 60..70...80 ook duur. Als je de inflatie er bij optelt kom je aan moderne prijzen.  Verder is natuurlijk niet zwart-wit met name digitale electronica, dat heeft een mega sprong gemaakt zie je Topping dac,  of dat allemaal even goed klinkt, heb ik zo mijn twijfels over.  Maar belangrijk is, -denk ik- wat Roots zegt. "Waar wordt je blij van?"  Ik ben ook blij met zo'n setje uit de jaren 60.🙋‍♂️

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Die twijfels over topping is toch gewoon een vooroordeel....daar zijn hollanders beroemd in...produkten van eigen bodem kapot lullen zoals het auto'tje DAF damals

 

kreeg al bij introductie de bijnaam....ELKE MAF RIJD EEN DAF......dan philips kocht je eind 1970 een philips audioprodukt dan was je in hi end kringen zielig.

 

Waar die roddels weg kwamen?....gewoon van hi fi zaken....oorzaak? er werd meer verdiend aan jappen audio.....en dan de gratis snoepreisjes naar japan onder het mom

 

van factory bezoek....Tja..dan philips de katholieken uit eindhoven die deden dat niet, corrupt handelen was hun vreemd.

 

Maar ik voorspel gewoon dat topping als dac producent langzaam maar zeker de audiowereld veroverd.....wedden?

 

Hier een clip van een leeftijdsgenoot die begon met een goedkope topping.....en toen? helemaal overtuigd en kocht een topping D70's aan...dus er zijn ook nog vintage

 

liefhebbers die het nieuwe niet schuwen😜

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...