Jump to content

iEar zondag afgelast


kappa7
 Share

Recommended Posts

Ik was ook van plan te gaan. Maar omdat mijn bril nog niet klaar is kon ik er moeilijk komen. Bovendien heb ik regelmatig iemand in huis die ik niet wil besmetten. Had jullie graag weer gezien. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Tja... Het was kort, maar krachtig! Jullie hebben echt wat gemist... Het was druk, soms heel druk, maar alles verliep prima zonder onenigheden of wat dan ook. Wederom was vooral de presentatie van een zeer hoog niveau. Dat sets niet voor 100% presteerden moge ook duidelijk zijn, zeker omdat we de 2e dag misten die toch vaak beter zijn kwa geluid. Maar nogmaals, het was een bezoek absoluut waard geweest.

 

Nog een leuk detail (of niet, net hoe je het bekijkt) op die ene dag zijn er meer bezoekers geweest dan 2 dagen DAE! Dat mag wel weer even vermeld worden.

 

Voor de niet-komers, gelukkig hebben we de foto's nog (van mijn standje dan he, en wederom gejat van feestboek)...

 

 

256571177_4778592015493821_8900000208793

 

 

256307108_4778592188827137_7597223228487

 

 

248041188_4778592028827153_7304860133188

 

 

247959901_4778592102160479_4996707022114

 

 

257494545_4778592082160481_1024239039725

 

Link to comment
Share on other sites

Dat ziet er wel heel mooi uit. Mooie grote ruimte ook.

 

En wat de bezoekersaantallen betreft... Gratis én in de stad én reclame via de krant én zondag dicht, dat wil wel.

 

Helaas lukte het mij dat weekend niet om te komen. maar met die drukte... dan was ik snel weer vertrokken.

Link to comment
Share on other sites

Net de recensie over de show op Hifi.nl gelezen. Music 2 komt er maar bekaaid van af.  Paar regeltjes met wat er gebruikt werd. Zelfs geen indruk van de weergave. Alleen dat er weer op de beste weergave van de show gemikt werd. 
groet,

Leobus

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
17 hours ago, leobus said:

Net de recensie over de show op Hifi.nl gelezen. Music 2 komt er maar bekaaid van af.  Paar regeltjes met wat er gebruikt werd. Zelfs geen indruk van de weergave. Alleen dat er weer op de beste weergave van de show gemikt werd. 
groet,

Leobus

 

 

Alles heeft een reden, zo ook weer hier... Daar ik als enige eigenlijk niet adverteer, krijg je dit soort ''akkefietjes''. Niet echt slim overigens dat ze nog even opmerkten dat wij mikten op de beste weergave van de show, die hadden we namelijk unaniem van alle bezoekers en reviewers. Dat de grootse adverteerder, die tevens familie is van de organisator met die prijs wegliep, ach, ik trok er mijn schouder bij op. Wat moet ik daar nou van vinden? Des te leuker was het dat ik daarna door verschillende reviewers (zelfs internationaal) en collega's werd benaderd met steevast dezelfde opmerkingen: ze begrepen er helemaal niets van, waren het er totaal niet mee eens, twee spraken er zelfs schande van... Maar wat moet je er verder mee? Ik weet waar in goed in ben, steeds meer proberen het ''truukje'' af te kijken: hoeveel meer compliment kan je dan krijgen?**

Overigens, ik vind het helemaal niet erg om een keer niet te winnen, maar dan moet het ook wel overduidelijk zijn. Als niemand er iets van snapt, ja, wat is die award dan nog waard?

 

Wat mij wel een beetje een doorn in het oog was, waren de verkiezingen van de beste luidspreker en draaitafel. Versterkers, koptelefoons en streamers, dat geloof ik allemaal wel, maar beste draaitafel Rega? Beste luidspreker B&W? Shoot me, hoe middle of the road wil je gaan?

 

Ik heb er in ieder geval door deze show weer een aantal nieuwe dealers bij, was binnen 2 dagen na de show door ongeveer al mijn elementen heen en heb 4 aanvragen voor een Reed draaitafel, ik ben benieuwd wat de ''concurrentie'' heeft gedaan...

 

**: Dat is dus ook de reden waarom ik volgende week naar Brussel moet, McIntosh/Sonus Faber heeft gevraagd of ik daar een Reed en een Feickert in de set-up wil integreren en de analoge demo's op me wil nemen, zelfs KEF gaat daar met 1 van mijn tafels draaien! Dus als iemand mij daar in een McIntosh shirt zie lopen, nee, het is geen carriere switch!

Link to comment
Share on other sites

Ik ben altijd zeer voorzichtig met conclusies na shows. Het begint al met de muziekkeuze en de plaats waar je zit. Bovendien luister je nu ook weer niet zo lang. En dat B&W het beste geluid heeft weet ik al jaren: net Chileense wijn, net zo lang op smaak gebracht met proefpanels dat een grote doorsnee het lekker vindt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Arden said:

 

Alles heeft een reden, zo ook weer hier... Daar ik als enige eigenlijk niet adverteer, krijg je dit soort ''akkefietjes''. Niet echt slim overigens dat ze nog even opmerkten dat wij mikten op de beste weergave van de show, die hadden we namelijk unaniem van alle bezoekers en reviewers. Dat de grootse adverteerder, die tevens familie is van de organisator met die prijs wegliep, ach, ik trok er mijn schouder bij op. Wat moet ik daar nou van vinden? Des te leuker was het dat ik daarna door verschillende reviewers (zelfs internationaal) en collega's werd benaderd met steevast dezelfde opmerkingen: ze begrepen er helemaal niets van, waren het er totaal niet mee eens, twee spraken er zelfs schande van... Maar wat moet je er verder mee? Ik weet waar in goed in ben, steeds meer proberen het ''truukje'' af te kijken: hoeveel meer compliment kan je dan krijgen?**

Overigens, ik vind het helemaal niet erg om een keer niet te winnen, maar dan moet het ook wel overduidelijk zijn. Als niemand er iets van snapt, ja, wat is die award dan nog waard?

 

Wat mij wel een beetje een doorn in het oog was, waren de verkiezingen van de beste luidspreker en draaitafel. Versterkers, koptelefoons en streamers, dat geloof ik allemaal wel, maar beste draaitafel Rega? Beste luidspreker B&W? Shoot me, hoe middle of the road wil je gaan?

 

Ik heb er in ieder geval door deze show weer een aantal nieuwe dealers bij, was binnen 2 dagen na de show door ongeveer al mijn elementen heen en heb 4 aanvragen voor een Reed draaitafel, ik ben benieuwd wat de ''concurrentie'' heeft gedaan...

 

**: Dat is dus ook de reden waarom ik volgende week naar Brussel moet, McIntosh/Sonus Faber heeft gevraagd of ik daar een Reed en een Feickert in de set-up wil integreren en de analoge demo's op me wil nemen, zelfs KEF gaat daar met 1 van mijn tafels draaien! Dus als iemand mij daar in een McIntosh shirt zie lopen, nee, het is geen carriere switch!

Ik had bij mijn opmerking nog willen schrijven: “Je zal wel niet genoeg adverteren”. Maar dat vond ik wat te insinuerend, dus dat had ik weggelaten. Lijkt toch te kloppen. Zielig gedrag van die jongens. Eerlijkheid duurt het langst en lezers zijn niet gek. Dat soort gedrag gaat een keer tegen je werken. En nog erger; misschien wel tegen je adverteerders.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ach ja, alsof het hifileven gaat om het winnen van AWARDS ! Als je dat als commercieel internet audionieuwssite nodig hebt voor je geloofwaardigheid dan begrijp je er helemaal geen ruk van. Dat is hetzelfde als een commercieel hifitijdschrift een award voor de beste winkelier per provincie geeft. Zolang je betaalt om mee te doen aan zulke awards d.m.v. deelnamekosten en/of adverteren, dan is het helemaal geen onafhankelijke wedstrijd met een eerlijke winnaar. Kortom, je hebt er als importeur/winkelier geen enkele ruk aan en geeft zelfs een verkeerd beeld naar de consument toe.
De 'echte' hifiluisteraar weet echt wel wat een goed geluid is en heeft zo'n awardprijs helemaal niet nodig om te onderscheiden wat een goed geluid is.
Maar ja 1000 bezoekers en 1000 verschillende opvattingen/meningen/oren. Als er van de 1000 bezoekers er 50 bezoekers de prijsvraag heeft ingevuld wat betreft de beste set van de show geeft dat helemaal geen goede indruk. Kortom, je heb er geen ruk aan.

En Marco heeft zo'n award ook helemaal niet nodig om zijn producten te promoten. Dat doen zijn producten zelf wel.

Leuk voor je Marco dat je het analoge deel mag verzorgen, maar laat je niet in de luren leggen. Want bedenk je wel dat de andere gaan ermee weglopen, als jij het goed hebt gedaan. En in een McIntosh shirt lopen zou ik niet doen. Doe gewoon een REED of Feickert shirt aantrekken. Heb je die niet, dan gauw even laten maken bij vistaprint bijvoorbeeld


 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, audiofreak said:

Leuk voor je Marco dat je het analoge deel mag verzorgen, maar laat je niet in de luren leggen. Want bedenk je wel dat de andere gaan ermee weglopen, als jij het goed hebt gedaan. En in een McIntosh shirt lopen zou ik niet doen. Doe gewoon een REED of Feickert shirt aantrekken. Heb je die niet, dan gauw even laten maken bij vistaprint bijvoorbeeld

 

Ja, dat lijkt mij dan ook beter, goede tip! Inderdaad leuk trouwens, van die waarderingen Marco!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, audiofreak said:


Doe gewoon een REED of Feickert shirt aantrekken. Heb je die niet, dan gauw even laten maken bij vistaprint bijvoorbeeld


 


Misschien zelfs een “ High- End forum” T shirt Onno 😉

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, carl said:


Misschien zelfs een “ High- End forum” T shirt Onno 😉

Nee, die zijn allang op. Toen die uitgebracht werden waren ze binnen een week op. En heeft ook niets te maken met waar Marco mee gaat demonstreren. Reed en Feikert juist wel.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, carl said:

Ik ben er helaas nog nooit geweest Peter. Dit jaar wilde ik gaan, maar helaas.

i.v.m. de oplopende besmettingen ben ik niet gegaan, Ik ging s,middags naar mijn broer die door corona voor zijn leven moest vechten.
Ik wilde geen enkel risico lopen dat ik het daar eventueel besmet zou raken en het mee zo nemen.
Mijn buurman nog onder de 60 jaar is ondanks 2 vaccinaties besmet geraakt met corona virus.
Ik was graag gegaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...