Jump to content

Loeplamp


carl
 Share

Recommended Posts

Hoewel ik in principe na de staaroperatie geen leesbril meer nodig heb, heb ik inmiddels wel door dat solderen lastig is. Heeft iemand wel eens met een loeplamp gewerkt en/of zijn daarvoor alternatieven?

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik de lampjes van de Ikea.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/navlinge-led-klemspot-zwart-00449877/

2 van die boven mijn werk en als het nodig is een grote loep die ik ruim boven het werk kan plaatsen.

Vaak is de extra verlichting voldoende maar als ik SMD moet solderen dan is de loep onmisbaar.

Deze dan ook nog in combinatie met een leesbril die ook nog vergroot over mijn bestaande bril heen.

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

zelf-uitzoeken.png

Carl, je weet toch....GOOGLE is je 'beste' zoekvriend loepbrillen
En CONRAD is ook een 'goeie' overzichtsvriend : overzicht loepbrillen

Voor de echte vraagsteller is dit de 'high-end' uitvoering : high-end voor opti-audiofielen
Slecht 2 minuten werk om erachter te komen en dat geheel zelfstandig door even mezelf de vraag te stellen en de hersenen het antwoord te geven welke zoekopdracht aan Google🤣🤣🤣.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik vertrouw mensen met concrete gebruikerservaring meer als (reclame) op Google Onno 😀  Dit zeker als ik het niet zelf kan zien. Het zal wel iets in de richting van de oplossing van Hans worden. Ook een goede prijs.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik vertrouw ook mensen met gebruikerservaring. En ik gaf je mijn gebruikerservaring omtrent jou vraagstuk alternatieven. Loepbrillen zou dus zo'n alternatief kunnen zijn. Ik heb daar zelf goede ervaringen mee. Ik gaf ook twee hyperlinks (conrad en lowvision), zodat er genoeg keuze is en informatie om een goede afweging te kunnen maken of zo'n alternatief (loepbril) iets voor je zou kunnen zijn. 

En Google kan ook je vele gebruikerservaringen opleveren en niet alleen reclame. Maar kennelijk wordt je ergens getrikkerd door Google en zie je dat als reclame wat op Google staat.

Ook gebruikerservaringen van forumleden zijn in wezen ook reclame voor een product. Want zij bevelen iets aan wat je ook ergens moet kopen, zoals de hyperlink die Hans aangeeft van Bol.com. Dat is ook reclame i.m.o.

Ik denk dan ook dat je getrikkerd werd door mijn (mislukte)gemaakte grapje(zie de lachende smilies erachter).

Mijn vorige antwoord was oprecht advies. Niets meer en niet minder.

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, audiofreak said:

Ik vertrouw ook mensen met gebruikerservaringen.

 


Ik vertrouw jouw op dit gebied eigenlijk wel blindelings hoor Onno. Geldt voor veel mensen hier.
Waarom gebruikerservaringen. Als bijvoorbeeld de Consumentenbond zegt dat een ijskast goed is, bedoelen ze waarschijnlijk dat hij goed koelt en zuinig is. Maar als ik dan bij vrienden kom met een open keuken en ik hoor de ijskast denk ik wat een kutding. Als je een product koopt is het niet alleen van belang wat het goed doet, maar met name wat het slecht doet.  Zo’n bril spreekt me wel het meest aan. Zolang gebruik ik hem niet achter elkaar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...