Jump to content

Luisterkamer maken


pjotr27
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Groovy said:

Nakijken repareren of totale revisie.
Wat is het jouw waard.
Wellicht een revisie als je er nog lang mee wilt spelen.
 

Revisie... Dat is me het wel waard. Ik merk dat mijn tijd te beperkt is, dus iemand zoeken die het kan/wil.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, pjotr27 said:

Revisie... Dat is me het wel waard. Ik merk dat mijn tijd te beperkt is, dus iemand zoeken die het kan/wil.

Iemand die uitstekend werk verricht is Geert Kroezinga. Hij levert top werk, maar heeft wel wat langere wachttijden. Je kan hem contacteren via dit mail adres:

info(at)proavs.nl

Link to comment
Share on other sites

Geen idee of Theo van Wermiskerken forumnaam op Audiofreaks dat wil doen, hij woont in het noorden.
Wellicht weet hij daar iemand anders als hij het niet doet.
Hij is de man die de chaos versterkers bouwt.

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

Ik dacht dat degene die bij Marco (Music2) inzit ook restaureert. Dus dat is ook nog een optie (Oldschoolhifi).

Mijn AU-719 komt ook nog een keer aan de beurt.

Verder is er een 2A3 buizenversterker in de maak met o.a. Hasjimoto trafo's en AudioNote caps. Ontwerp van Sun Audio maar dan andere componenten en mooier chassis. Die versterker is ergens midden volgend jaar pas klaar.. 

Net in de luisterkamer de Airco/kachel geïnstalleerd. Kan ik in ieder geval warm luisteren (of koel in de zomer). 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, kappa7 said:

Goed bezig.

Hoelang heeft de container er nu over gedaan om je spullen terug te krijgen?

 

Eerst 3 maanden in opslag omdat er geen transport was tussen Makassar en ergens naar buiten Indonesie, daarna 2 weken naar Surabaya, 2 weken naar Singapore en een kleine maand naar Rotterdam. Inklaren hier was incl. bezorgen in Hoogeveen een week…

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En mijn nieuwe versterker is bijna klaar. Helaas wordt het tot halverwege dit jaar voor hij in Nederland is. Voor liefhebbers, het is een geïntegreerde 2A3 versterker met Hasjimoto trafo's en Linlai buizen. De LED wordt nog vervangen door een die minder licht geeft. Het is een walnoten chassis met koperen bovenplaat. 

3a233338-5189-48ab-a169-0d313b8c6d58.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
6 hours ago, pjotr27 said:

En hier de nieuwe buizen fieldcoil voeding (per speakerunit 1 voeding)

WhatsApp Image 2023-02-12 at 23.54.43.jpeg

Ha, inderdaad: mooi. Een buizenvoeding zelfs.... Ik heb er een ouwe labvoeding voor, en eentje voor twee units.... Helpt dat? Voor elke unit een voeding?

Link to comment
Share on other sites

Je kan ook een voeding per kant maken in 1 behuizing. Maar gescheiden voeding (links/rechts onafhankelijk) klinkt wel veel beter.

Ik vind het handig 2 losse voedingen, zo wordt de voedingskabel ook stukje korter. Ik kwam deze voedingen trouwens tegen op een Noorse site, daar vragen ze wel een paar keer de door mij betaalde prijs...

Link to comment
Share on other sites

Ik speel al paar jaar met Fieldcoil, vind dat echt heel bijzonder. Maar het kan nog beter, in samenwerking met de unit bouwer (uit Indonesie) nieuwe kasten ontwikkeld, en ook komt er een nieuwe versie van mijn 8 inch units. Die units neem ik zelf mee als ik in Mei daar heen ga. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Duclaasie said:

Hoe is de efficiëntie, impedantie en het fase gedrag van deze units/speakers eigenlijk?

 

Mijn units zijn 95/96 db 1w/m, 16 ohm en het fase gedrag heb ik geen idee van.

De units zijn ook in 8 ohm leverbaar (en ook met normale magneten in 2 soorten, ferriet en neodymium), en dan ook nog eens in 4, 5 of 6 inch units. 

En er is nog een supertweeter (die heb ik intussen staan hier thuis). Dit is een conus van een kleine 3 cm.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...