Jump to content

Class-D Aiyima A07 TPA3255


SMarcel
 Share

Recommended Posts

Tja het blijft een afhaal chinees, verwacht daar geen jarenlange support van.

Er wordt wat geproduceerd en dat is het dan vaak ook wel. Loopt een product dan hard dan wordt er vast wel weer een opvolger gemaakt maar dan vaak wel weer met de onderdelen die dan beschikbaar zijn. Dat kan soms een volledig ander apparaat zijn.

Dus als je er een overweegt te kopen moet je snel zijn, door alle aandacht gaan ze best snel.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, bramsat said:

  ik zie de aiyima a 07 ook in de uitverkoop op aliexpress....vreemd.

  En ja er word erg rap geupdate + vernieuwd ....maar om dat negatief te beoordelen....waarom?..is toch goed dat je steeds de laatste chip krijgt uit de us en of dat

 

en of dat nu een texas inst betreft of de allerlaatste Ess chip ....zelfs de jappen geven daarin niet thuis.en van de us audio hifi produkten lig ik ook niet wakker.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, kappa7 said:

Wat is daar nu vreemd aan?? 

Die chinees wil ook gewoon van zijn rotzooi af.

Op de Albert kuip doen ze niets anders. 

Ach...topmerken als dynaudio,quad, castle,wharfedale etc komt allemaal uit china,dynaudio compleet in chinees bezit. Mercedes laat zijn dure cars in china fabriceren.

 

De chinesen lopen voorop in E cars...jij bent de typische anti china persoon,die al 20 jaar verkondigd china is troep...toch? de realiteit is china copieert niets meer

 

 en het westen loopt achter wat het de chinesen betreft....dat is de bittere realiteit...toch?

 

We krijgen gewoon de herhaling van de jaren 60 met japan.....japans produkten waren troep....auto's...troep...10 jr later lag de europese audio industrie op zijn reet..toch?

Link to comment
Share on other sites

Chinezen. Nou niet meer verkeerd doen hè.

 

En maak je niet zo druk, dat is slecht voor je hart.

 

We weten allemaal dat de westelijke productie op zijn gat ligt en alles uit China komt. Maar nét zoals hier, kost kwaliteit daar ook gewoon geld. Minder dan hier, maar dan zorgen de importeurs wel weer dat er hoofdprijzen betaald moeten worden.

 

Er zijn overigens veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer Chinezen dan Japanners.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bramsat said:

Ach...topmerken als dynaudio,quad, castle,wharfedale etc komt allemaal uit china,dynaudio compleet in chinees bezit. Mercedes laat zijn dure cars in china fabriceren.

 

De chinesen lopen voorop in E cars...jij bent de typische anti china persoon,die al 20 jaar verkondigd china is troep...toch? de realiteit is china copieert niets meer

 

 en het westen loopt achter wat het de chinesen betreft....dat is de bittere realiteit...toch?

 

We krijgen gewoon de herhaling van de jaren 60 met japan.....japans produkten waren troep....auto's...troep...10 jr later lag de europese audio industrie op zijn reet..toch?

Daar vergis jij je in, ik maak behoorlijk gebruik van de goederen die uit China komen maar je moet gewoon niet vergeten dat de kwaliteit voor dergelijke producten niet te vergelijken is met de gevestigde merken die jij noemt.

Zeker in de goedkopere categorie waar we het hier over hebben worden niet zelden imitatie componenten gebruikt om de prijs te drukken.

Vaak werken die wel maar de specs van de originele componenten worden vaak niet waargemaakt.

Om die reden bestel ik daar regelmatig maar gebruik dan wel vaak componenten die bij mouser of TME vandaan komen. Dan nog moet je oppassen voor imitatie maar dan heb je in elk geval alles er aan gedaan om het maximale uit je ontwerp te halen.

 

Verder zijn de merken die jij noemt echt wat anders en niet te vergelijken met de afhaal chinees merken die gister begonnen zijn en morgen weer weg.

De gevestigde merken hebben vaak een ontwerp en hoofdkantoor in de EU of US en laten daar onder scherpe kwaliteit controle de spullen produceren. Daar kun je gerust na 5 jaar nog terug komen om je apparaat te laten repareren of de software te updaten. dat gaat je met de afhaal Chinees merken echt niet lukken. Een goed voorbeeld is de mobile telefoon markt, kijk maar naar Crapple die in China produceert maar geen chinees bedrijf is daar kun je na 5 jaar nog wel updates krijgen voor je telefoon. probeer dat eens bij de gemiddelde Koreaan die is met 3 jaar wel klaar en kijken we dan naar de Chinese merken dan mag je blij zijn dat er na 3 jaar nog een batterij te krijgen is en de updates zijn na 1 jaar wel klaar.  

Maar hebben ze iets moois profiteer daar dan van maar onthoud wel dat het niet te vergelijken is en het leuk is zo lang het duurt. 

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Chinezen. Nou niet meer verkeerd doen hè.

 

En maak je niet zo druk, dat is slecht voor je hart.

 

We weten allemaal dat de westelijke productie op zijn gat ligt en alles uit China komt. Maar nét zoals hier, kost kwaliteit daar ook gewoon geld. Minder dan hier, maar dan zorgen de importeurs wel weer dat er hoofdprijzen betaald moeten worden.

 

Er zijn overigens veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer Chinezen dan Japanners.

 Proef ik daar een belerend ondertoontje van schoolmeester Hans? En je bent ook behept met de gave van helderziendheid vanuit jouw toetsenbordje.

 

Brammetje is de rust zelfe....en hartproblemen is bij mij niet aan de orde zegt mijn huisarts😉

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bramsat said:

 Proef ik daar een belerend ondertoontje van schoolmeester Hans? En je bent ook behept met de gave van helderziendheid vanuit jouw toetsenbordje.

 

Brammetje is de rust zelfe....en hartproblemen is bij mij niet aan de orde zegt mijn huisarts😉

Hoi Bram, we hebben je nog niet netjes welkom geheten hier op het High-End Forum.

Het zou leuk zijn als je je eigen voorstelt op de daarvoor bestemde topic. Ik ben benieuwd naar je High-end set en je ervaringen in deze wereld.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kappa7 said:

Hoi Bram, we hebben je nog niet netjes welkom geheten hier op het High-End Forum.

Het zou leuk zijn als je je eigen voorstelt op de daarvoor bestemde topic. Ik ben benieuwd naar je High-end set en je ervaringen in deze wereld.

 

 Probleem is....foto's plaatsen problematisch krijg dan te zien 100kb.....dan zit ik op 4 forums daar lukt het wel....ben niet zo behept achter mijn laptop.

 

dus dat schiet niet op.....wat is het bestemde topic?....mijn set mischien?....zit al ±10jr op NL hifi forums...in het begin het blauwe forum dan de rest.

 

En neen nooit geband waar dan ook,ik snuffel rond op forums waar het onderwerp ik interesant vind,zowel duitse als us ASR forum en ja ben daar ook lid.

Link to comment
Share on other sites

Foto's moeten elders op een website staan. Het moet wel een https site zijn. Ik gebruik daar myalbum.nl voor. Dan is het een kwestie van : rechtermuisknop, kopiëren en hier plakken. 

 

Ik ben ook slecht in Nederlands, en ben blij wanneer ze op een fout wijzen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bramsat said:

 Probleem is....foto's plaatsen problematisch krijg dan te zien 100kb.....dan zit ik op 4 forums daar lukt het wel....ben niet zo behept achter mijn laptop.

 

dus dat schiet niet op.....wat is het bestemde topic?....mijn set mischien?....zit al ±10jr op NL hifi forums...in het begin het blauwe forum dan de rest.

 

En neen nooit geband waar dan ook,ik snuffel rond op forums waar het onderwerp ik interesant vind,zowel duitse als us ASR forum en ja ben daar ook lid.

Klopt bij mijn set kan je een set omschrijving plaatsen en je eigen voorstellen.

https://www.high-endforum.nl/forum/51-mijn-set/

De foto's plaats ik zelf altijd op Imgur. 

https://imgur.com/

Om de foto's dan hier te plaatsen is het voldoende om met de rechter muisknop op de afbeelding te klikken en het adres van de afbeelding te kopiëren.

Dat kan je dan in het venster plakken waar de de reactie in typt en klaar ben je.

Ik geef toe dat het niet ideaal is maar de server hier staat nu eenmaal geen grotere bestanden toe.

 

In elk geval welkom, het is altijd leuk om nieuwe gezichten hier te zien.

 

Link to comment
Share on other sites

Dat imgur word ik niet wijs van....photobucket ken ik van 10 jr terug en herken ik in deze uitvoering niet terug.....treurig, treurig.

 

Denk dat ik photobucket uitprobeer van microsoft.....is dat gratis?want voordat je het doorhebt zit je op een betaal abonnement.

 

Youtube van voor hun reclamevrij abonnement kon je nog een clip reclamevrij rustig uitkijken.....alleen google wil centen zien dus een clip van pakweg 5 of 6 min

 

kwakken zo 2 reclameblokken dwars door je muziekstuk heen.....en het word met de dag erger met deze schurken....Die willen gewoon die 10 euro abbo.

Link to comment
Share on other sites

Ben nog even tevreden met de AIYIMA 07....op de lange duur is speaker verplaatsing wel aan de orde...maar dan ben je ±14 dagen verder.

 

De combi AIYIMA wharfedale EVO 4.4 is ideaal, de AMT tweeter die bij een AB versterker minder of helemaal verstek liet gaan laat meer van zich horen.

 

En neen de AMT tweetert zich niet boven het opkest uit.....de evo4.4 dreunt minder onderin.....geeft een schoner laag.

 

Deze class D amp heeft mij helemaal overtuigd.....En het stroomverbruik is praktischs nihil....natuurlijk zie ik ook wel dat gerenomeerde merken langzaam overgaan

 

op class D......alleen de cambridge classD van dit jaar.....75 watt ±2000 euro is te veel van het goede....toch.

Link to comment
Share on other sites

Bram, je hoeft alleen maar een viertal beveiligingen in je webbrowser te installeren om geen advertenties meer te zien op Youtube of waar dan ook op internet.

En imgur gebruik ik zelf, daar is toch niks moeilijks aan? Gewoon op de groene plus klikken om een foto te uploaden en hij geeft je de links naar de foto!

Link to comment
Share on other sites

Dank Bloom....alleen om een aiyima te vergekijken met sumo amp van ± 10jr oud...tja dan gaat het mij niet om het aantal watts,alleen dat was damals..toch?

 

Het volgende vergelijk betreffende de aiyima gaat over het dac gedoe en vergelijk met de oled weergave, en van de sound die de LG oled in zijn pakket levert.

 

de weergave via de simpele aiyima 07.Dus de sound weergave van een oled C1 model in het dac gebeuren. hier gaat de class D demonstreren waar het langsgaat!

 

De Lg oled cC1 van dit jaar en de aiyima 07!. En mijne heren ik heb toegang tot alle ab versterkers van A..accuphase en de rest....mono amps! prima!

 

bij de volgende comentaren gaat het om.....een gewone gemiddelde woon kamer en de idioterie van watts.

 

word vervold.🤨

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, bramsat said:

Dank Bloom....alleen om een aiyima te vergekijken met sumo amp van ± 10jr oud...tja dan gaat het mij niet om het aantal watts,alleen dat was damals..toch?

 

Het volgende vergelijk betreffende de aiyima gaat over het dac gedoe en vergelijk met de oled weergave, en van de sound die de LG oled in zijn pakket levert.

 

de weergave via de simpele aiyima 07.Dus de sound weergave van een oled C1 model in het dac gebeuren. hier gaat de class D demonstreren waar het langsgaat!

 

De Lg oled cC1 van dit jaar en de aiyima 07!. En mijne heren ik heb toegang tot alle ab versterkers van A..accuphase en de rest....mono amps! prima!

 

bij de volgende comentaren gaat het om.....een gewone gemiddelde woon kamer en de idioterie van watts.

 

word vervold.🤨

 

Vermoed dat deze amp de opvolger is van de 07....heeft treble+presence en losse voeding is niet nodig🙂

 

Aiyima TPA3255 Bluetooth Eindversterker 325W Speaker Versterker 2.0 Digitale Klasse D Geluid Amplificador Aptx Met Schakelende|Amplifier| - AliExpress

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Zo net de topping PA5 uitgeprobeerd de laatste dagen.....dus de combi PA5 met de E50 dac......hoe klinkt dat?superclean kwa weergave, diepte is er en zuiver hoog

 

Alleen deze amp klinkt vooral levenloos en doods.....mijn kleine oldie amp AKAI AM 2250 uit 1979met 30/40 watt klinkt beter als de topping PA5, deze amp kost topping  

 

klanten...ze maken erg goede dac's dat wel...en ik meen dit is hun derde amp van de laatste jaren....De ontwerpers van deze amp moeten ze naar huis sturen,en de

 

ontwerpers van aiyima in dienst nemen.....dus de PA gaat morgen terug.....totaal teleurgesteld.....heb medelijden met kopers die speakers bezitten van ±87db rendemend

 

Vind het nog een groot wonder dat je een ampje kunt kopen voor 50 euro en met voeding 32v/5A 70 euro en met plenty power.En klangmatig gewoon top!

 

En neen wat Amir van het ASR forum allemaal verteld neem ik met een korrel zout.....zijn die testers dan corrupt.....denk wel....hoe goed een audioprodukt is kun je beter

 

op AMAZON bekijken,en wel wat de normale consumenten er van vinden.....die vind ik veel  objectiever.....amen.😇

 

Link to comment
Share on other sites

On 29-10-2021 at 15:58, Bloom said:

Bram, je hoeft alleen maar een viertal beveiligingen in je webbrowser te installeren om geen advertenties meer te zien op Youtube of waar dan ook op internet.

En imgur gebruik ik zelf, daar is toch niks moeilijks aan? Gewoon op de groene plus klikken om een foto te uploaden en hij geeft je de links naar de foto!

Welke beveiligingen zijn dat voor een Android telefoon en voor een Windows 10 pc met een Chrome browser? Want mij is het tot op heden nog niet gelukt om You Tube reclame vrij te kijken. Dank voor je antwoord.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

Voor een Android telefoon raad ik Blokada aan. Niet die in Google Play, maar degene die je kunt downloaden als APK van blokada.org. Of dat de reclame van YT op je smartphone elimineert, weet ik niet. Ik heb nog nooit YT videos afgespeeld via mijn smartphone.

 

Voor Chrome/Chromium op eender welk besturingssysteem:

1. uBlock Origin

2. Privay Badger

3. I don't care about cookies (dit zegt 'Ja' op elke cookiewall)

4. Cookie Autodelete (en dit wist cookies zodra je een tab afsluit of na een bepaalde tijdsduur, witte/zwarte lijsten zijn mogelijk)

5. ScriptSafe (dit blokkeert JavaScript: zeer veilig, maar het maakt de surfervaring wel heel wat moeilijker)

 

Voor Firefox krek dezelfde add-ons, behalve:

5. NoScript (zelfde doel als ScriptSafe)

 

Sommige websites blijven prima verder werken als je JavaScript blokkeert, maar veel doen helemaal niets meer. En dan is het de kunst om uit te zoeken welke domeinen en subdomeinen je permanent of tijdelijk JavaScript moet toestaan om de boel aan het draaien te krijgen. Hint: statistiek-, tel- en tagsites kun je altijd veilig blokkeren.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, bramsat said:

Zo net de topping PA5 uitgeprobeerd de laatste dagen.....dus de combi PA5 met de E50 dac......hoe klinkt dat?superclean kwa weergave, diepte is er en zuiver hoog

 

Alleen deze amp klinkt vooral levenloos en doods.....mijn kleine oldie amp AKAI AM 2250 uit 1979met 30/40 watt klinkt beter als de topping PA5, deze amp kost topping  

 

klanten...ze maken erg goede dac's dat wel...en ik meen dit is hun derde amp van de laatste jaren....De ontwerpers van deze amp moeten ze naar huis sturen,en de

 

ontwerpers van aiyima in dienst nemen.....dus de PA gaat morgen terug.....totaal teleurgesteld.....heb medelijden met kopers die speakers bezitten van ±87db rendemend

 

Vind het nog een groot wonder dat je een ampje kunt kopen voor 50 euro en met voeding 32v/5A 70 euro en met plenty power.En klangmatig gewoon top!

 

En neen wat Amir van het ASR forum allemaal verteld neem ik met een korrel zout.....zijn die testers dan corrupt.....denk wel....hoe goed een audioprodukt is kun je beter

 

op AMAZON bekijken,en wel wat de normale consumenten er van vinden.....die vind ik veel  objectiever.....amen.😇

 

Probeer eens wat andere kabels Bram😁

Link to comment
Share on other sites

Jammer dat die versterker van topping  kennelijk minder bevalt. Bijzonder vind ik het ergens wel dat je als je met een DAC en versterker binnen het merk kennelijk blijft het resultaat dood klinkt. Misschien toch ff een weekje onder de stroom laten staan? Misschien even polariteit van het netsnoer omdraaien? Hoewel als het in het begin niks is het vaak ook niks wordt/blijft. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...