Jump to content

DIY akoestische panelen


SMarcel
 Share

Recommended Posts

Hallo forummers,

 

Er is al veel geschreven en besproken over akoestische panelen en een ieder heeft daar wel een mening of zelfs een ervaring over/mee.

Nu kwam ik onderstaande filmpje tegen en dat was toch op z'n zachts gezegd opmerkelijk en ik wilde het jullie niet onthouden.

 

See for yourself! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de Akotherm (jij hebt toch ook nog een paar platen Marcel?) en die is denk ik zéker een stuk breedbandiger dan deze oplossing. Ergens bij 600Hz valt de demping wel een stuk terug, maar daarboven blijft de demping behoorlijk constant....
 

Maar als je weinig (wat heet weinig, de Akotherm prijzen zijn ook niet wereldschokkend) uit wilt geven is dit wel een grappige oplossing....

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, SMarcel said:

Hallo forummers,

 

Er is al veel geschreven en besproken over akoestische panelen en een ieder heeft daar wel een mening of zelfs een ervaring over/mee.

 

De werking van akoestische panelen valt te berekenen of te meten. Ze worden afgestemd op een absorptiebehoefte ter plaatse, niet om gewoon zomaar te hebben.

Ze kunnen evengoed contraproductief zijn net als, bijvoorbeeld, dat eeuwige kleed op de vloer dat verkeerd kan uitpakken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...