Jump to content

simpele buizenversterker


carl
 Share

Recommended Posts

Dat ziet er inderdaad heel leuk uit Roger en Jack. Ik wilde trouwens toch een keer langs die zaak in Almere om te kijken naar een Nessie wasmachine. Hebben ook wel andere leuke dingen zoals Fyne F-1 8 LS (als ik het goed heb?)

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Line Magnetic is absoluut de moeite waard. Zeker nu de importeur een 10% kortingsactie heeft op de kleur zwart.

Je zou wel nog kunnen nadenken of je een KT88 / 6550 versterker wil of liever met andere buizen.

Het hangt ook een beetje af van je luidsprekers, met weinig vermogen heb je al snel hoogrendement luidsprekers nodig.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, pjotr27 said:

Line Magnetic is absoluut de moeite waard. Zeker nu de importeur een 10% kortingsactie heeft op de kleur zwart.

Je zou wel nog kunnen nadenken of je een KT88 / 6550 versterker wil of liever met andere buizen.

Het hangt ook een beetje af van je luidsprekers, met weinig vermogen heb je al snel hoogrendement luidsprekers nodig.

 

 

Mijn Line Magnetic 219ia versterker van 24 Watt speelt de sterren van de hemel op 87dB Franco Serblin Accordo's en blies de PrimaLuna prologue 3en7 ( 2 monoblokken) compleet weg 😉🎶🎵😂🤣

Link to comment
Share on other sites

@carlPrima luna is een prima buizenmerk. Je kent de fabrikant (Herman van den Dungen) en je zal vast in het verleden ook eerdere uitvoeringen van dit merk hebben gehoord bij jouw persoonlijke adviseur Rob Wilms van de Hifistudio. Het is een prima merk en wat betreft prijs/kwaliteit is het wereldwijd tot de beste behorend. Wat betreft je openingsvraag een buizenversterker voor rond de 1500 euro is een nieuwe Prima Luna geen optie. Immers, de instapper de Prima Luna EVO 100 kost 2450 euro. Dat is ver boven gestelde budget. Je kan natuurlijk wel kijken naar een mooie 2e hands van Prima Luna en dan uit de eerdere series Dialogue en Prologue.
Prima Luna is Ultra Linear en de duurdere modellen zijn schakelbaar tussen Ultra Linear en Triode. Geen Penthode !! Prima luna maakt gebruik van een Adaptive Auto Bias en dus nooit meer Bias voor de eindbuizen instellen. Je kan dan ook bijna alle denkbare eindbuizen inzetten (EL34. EL37, 6550,KT77, KT88, KT90, KT120). 
 

Mystere buizenversterker is helaas redelijk onbekend gebleven in Nederland. Toch is dit ook een merk waar je gerust naar kan kijken. Er staat een nieuwe te koop voor zeer weinig en binnen je gestelde budget. 
Zie deze advertentie  Mystere IA11 versterker (klikken) Van 1850 voor 1100 euro. NIEUW !!!!!
Deze komt rechtstreeks bij de fabrikant (Herman van den Dungen) vandaan en zal vast 1 van de laatste zijn. Hij is volgens mij gestopt met dit merk en richt zich nu nog alleen op Prima Luna als buizenversterkers merk. Mystere is een Penthode versterker (net zoals jouw Conrad-Johnson). Rob Wilms van de voormalige Hifistudio verkocht deze uiteraard ook. Ik heb lange tijd geleden de IA21 gehoord en was zeer onder de indruk ervan wat betreft bouwkwaliteit, uitstraling en geluidskwaliteit (IA21).

Line Magnetic buizen versterkers zijn deze ook heel mooi en goed wat betreft bouwkwaliteit (mooie goede componenten en geen Chinese namaak rommel)  en geluidskwaliteit. Zoals je weet ben ik zelf bezitter van een Line Magnetic LM-150 IA versterker. Het loont zeker de moeite om eens bij Frank in Almere te gaan. Hij heeft alle LM modellen speelklaar staan en lekkere koffie ook. Kijk wel goed naar de modellen, want er zijn verschillen in uitvoering. 


LINE MAGNETIC LM-211IA ZWART / ZILVER kost 1499 euro en is met EL34 eindbuizen en de kast is van de oudere model reeks.

LINE MAGNETIC LM-216IA ZILVER kost 1699 euro en is met KT88 eindbuizen en de kast is van de oudere model reeks.

LINE MAGNETIC LM-34IA ZWART kost 1799 en is met EL34 of KT88 eindbuizen en ook te gebruiken als losse eindversterker. De kast is van de nieuwere model reeks.
(Dit model heeft lange tijd mijn aandacht gehad, maar uiteindelijk ben ik voor de eerdere genoemde model (150 IA) gegaan.

Enfin, genoeg stof om over na te denken, te lezen, te mijmeren enz enz.
 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tubejack said:

Was die ook €1500 ? 

Bijna, maar het ging even over het vermogen.  Met andere woorden 24 watt buizen gaan makkelijk op wat lager rendement luidsprekers en in de Line Magnetic lijn ( zie uitleg Audiofreak) zijn er die best binnen het budget vallen en toch voldoende vermogen hebben.

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

Hij is niet voor mezelf hoor. Los daarvan ga ik binnenkort na Almere om eens te kijken naar een nieuwe platenwasser. Dan bekijk ik die Line Magnetic gelijk voor mijn kennis en wie weet wat nog meer.

 

En Onno, ik wil eigenlijk voor de meest simpele Nessie gaan (de pro), maar dan met twee armen erop en zeker zonder reservoir met wasmiddel en pomp. Wat vindt je ervan? 

Link to comment
Share on other sites

Ik zou jouw kennis ook eens even serieus laten informeren naar die Mystere voor die prijs. Deze versterkers werden boven de Primaluna lijn gepositioneerd met een chiquere uitstraling/afwerking en betere onderdelen, hardwired met oa een stappenvolumeregeling. 

 

Zo te zien is het Herman van den Dungen zelf die de versterker te koop aanbiedt. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Hij is niet voor mezelf hoor. Los daarvan ga ik binnenkort na Almere om eens te kijken naar een nieuwe platenwasser. Dan bekijk ik die Line Magnetic gelijk voor mijn kennis en wie weet wat nog meer.

En Onno, ik wil eigenlijk voor de meest simpele Nessie gaan (de pro), maar dan met twee armen erop en zeker zonder reservoir met wasmiddel en pomp. Wat vindt je ervan? 

Ik heb al eerder geschreven in een topic wat ging over platenwasser vs ultrasoon. Ik beval je toen al de Vinylmaster PRO aan en zei toen ook al dat ik ook voor dat model zou gaan voor mijzelf. Deze dus  Vinylmaster PRO

Ik ben er ook voor aan het sparen voor die uitvoering.

Mocht je tegen die tijd dat je naar Almere gaat, zou ik graag met je mee willen gaan, als je dat leuk vindt. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, carl said:

Zolang we niet over politiek praten Onno 😝  

Dat was ik ook niet van plan. Stel je voor, dat we het in ene 'eens' met elkaar zouden worden.🤣 We moeten onze 'vechtreputatie' wel volhouden !!😉
Ik spreek af dat we het uitsluitend over audio zullen hebben. Laat mij wel even van te voren en op tijd horen wanneer je gaat. Want ik ben een druk man met vele gemaakte afspraken. je hebt mijn telefoonnummer.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

Natuurlijk Onno en over die politiek was ook maar een grapje 😀

 

PS vrouwen en auto’s lijkt me ook wel een veilig onderwerp

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...